• Ggrahnen

BF Oktober 2016

Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT säker på att jag kände första rörelserna idag!! Det var ingen fis minsann!! Sprattlade till några gånger, sen gick det 5-10minuter sen började det igen, på samma sätt, på samma ställe!! Hade varit och ätit hos min svärmor och min sambo är grek så vi skojade lite om att det var tzatzikin som startade igång pyret! :D :D :D Är i 14+5 btw..

• Ggrahnen
    bpumpkin skrev 2016-04-11 13:25:00 följande:

Så roligt! Jag är i v 13+6 och undrar om jag kanske känt 2 ggr... som ett litet sprattel inuti långt ner i magen. MEN kanske bara en muskelryckning av nåt slag? Är första graviditeten så vet ju inte hur det ska kännas. Men hoppas jag som du känner mer säkert snart! :)

Första barnet här också, visste inte ens att det kunde kännas såhär tidigt! Men det var så tydligt! Nu efter går jag och känner efter hela tiden. Kan känna nåt ibland men absolut inte lika tydligt så har ingen aning om jag bara inbillar mig haha!
  • Ggrahnen
    Decibel84 skrev 2016-04-11 18:19:41 följande:

Är det fler än jag som drömmer väldigt mycket?

Jag har inte före graviditeten så mycket drömmar som jag minns när jag vaknar.

Men nu är det flera gånger i veckan, drömmer väldigt händelserikt och detaljrikt..

JAA! Och man minns fan allt! Haha! Tydligen väldigt vanligt läste jag. Lite läskigt. Drömde att bebisen kom ut. Och att det var helt naturligt. Men att man kunde stoppa tillbaka honom om han inte han öppna ögonen. Fast det gjorde han.. Haha så sjukt! Och allt galet verkligt!!
  • Ggrahnen
    Soncabaret skrev 2016-04-11 20:28:49 följande:

Wow! Är det din första eller har du barn sedan tidigare? Jag är i 14+0 och har inte känt något sprattel alls :/ Längtar med skräckblandad förtjusning. Min mage verkar dessutom ha krympt (?) så det känns som att det är länge kvar, haha..

Det är mitt första :) Har känt efter nu efteråt också, men kan inte avgöra om jag bara får lite bubblor eller inbillar mig. Har inte känt som det kändes i lördags, det var så tydligt på nåt vis! Vill bara ha mer! Haha!

Jag kan också tycka att magen krymper. På mornarna och idag hela dagen har jag inte alls känt av ballongen på samma sätt som annars..
  • Ggrahnen

15+0 sambon vill inte gå ut offentligt än. Jag säger att det går nog inte att hålla hemligt så länge till hahaha!

• Ggrahnen
    Decibel84 skrev 2016-04-11 21:19:00 följande:

hehe nää.varför vill han inte berätta?

Vi berättade rätt tidigt förra gången och det gick åt pipan i v12. Så han är fortfarande rädd tror jag.. även om vi sett bebisen 2ggr redan..senast i v12.
  • Ggrahnen
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

Japp! Sjukt andfådd och hjärtrusningar. Inget att vara orolig över, våra hjärtan kommer jobba stenhårt nu några månader. Och om jag fattar rätt så sätter det igång på riktigt nu..

Tror inte du behöver vara orolig för magen alls, även om den är framlutad. Är ju sjukt olika det där!! Och för mig är det inte alls lika mycket på morgonen och även mindre hela dagar ibland. Men så länge jag kan känna "ballongen" där nere känner jag mig lugn :)
  • Ggrahnen
    Anonym (Lite förvirrad) skrev 2016-04-14 12:29:19 följande:

Hej! Jag hade behövt lite hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag är gravid i v 15, nybliven sambo, två egna barn o två bonusbarn. Har nu börjat fundera på om jag o sambon har nån "plikt" att berätta för våra föredettingar ang graviditeten? Min kontakt till min fd är väldigt ansträngd o vi tar bara kontakt med varandra om det gäller nåt ang barnen. Hade en myyyyycket jobbig skilsmässa. Han har ny flickvän o han är snart sambo också. Han har alltså ett nytt liv o så även jag. Men som sagt...behöver jag berätta om graviditeten för fd??

Jag är inte beredd att hålla med de andra. Känner ju såklart inte er men jag tycker absolut inte att det ska komma från barnen. Om han reagerar starkt blir det barnens smäll. Och i överlag tycker jag att ingen kommunikation får gå genom barnen. Självklart är detta ditt liv, men det är ändå hans barn som ska få ett syskon. Jag hade iallafall velat veta alla stora förändingar som sker i mina barns liv.
  • Ggrahnen
    Anonym (Lite förvirrad) skrev 2016-04-14 12:29:19 följande:

Hej! Jag hade behövt lite hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag är gravid i v 15, nybliven sambo, två egna barn o två bonusbarn. Har nu börjat fundera på om jag o sambon har nån "plikt" att berätta för våra föredettingar ang graviditeten? Min kontakt till min fd är väldigt ansträngd o vi tar bara kontakt med varandra om det gäller nåt ang barnen. Hade en myyyyycket jobbig skilsmässa. Han har ny flickvän o han är snart sambo också. Han har alltså ett nytt liv o så även jag. Men som sagt...behöver jag berätta om graviditeten för fd??

OBS! Tycker inte att du har PLIKT att säga något, men tycker att det vore respektfullt mot barnen om det kom från dig.. Ville bara förtydliga :)
  • Ggrahnen
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Vi kommer kolla. Har tjejnamn klart men kan inte komma överens om ett enda pojknamn!! Så om vi får veta att det är en tjej så behöver vi inte fundera nå mer, haha!
Svar på tråden BF Oktober 2016