• orzia1

BF Oktober 2016

robinminson skrev 2016-04-11 20:02:47 följande:

Hur tidigt har ni omföderskor känt fosterrörelser i era graviditeter? Hur tidigt är det möjligt att känna? :)

Jag är i v 11+3 med fjärde barnet och inbillade mig innan att det kan ha varit fosterrörelse jag kände, men insåg ganska fort att det måste vara alldeles för tidigt att känna redan nu. Var nog tarmarna eller något men kändes ändå precis som de första fosterrörelserna, läskigt!

Jag tror jag börjar känna lite sprattel typ v 12-13 alltså väldigt lite. Nu är jag 14+2 och känner mer.. inga direkta sparkar men är nu helt saker på att de är bebis
  • orzia1

Är hemma igen. Ska på en dagavdelning och få dropp 3 ggr denna vecka..

Vilka fina magbilder.. de är så mysigt när det börjar synas..

• orzia1
    Oktbebis skrev 2016-04-12 08:20:25 följande:

Igår fick vi äntligen se lilla livet i magen :) helt fantastiskt. Allt såg jättebra ut. Vi är så glada :D är i v 12 + 4 idag.

Grattis. Vad underbart..
  • orzia1
    Martiina88 skrev 2016-04-13 19:11:53 följande:

Åh äntligen kan jag oxå få skriva om min graviditet. Jag har haft 3 mf innan den här och är nu i v. 14+2 har sett den lilla på massor av vuls så är inte lika nervös som innan. Men jag är ganska stor (vägde 88 när jag +). Gick på vv o hade hoppats tappa mer innan men tror man kan urskilja en mage på mig som inte bara ser fet ut :) ska enligt appen ha bf 9 oktober!

Välkommen hit. Jag har bf 8 okt.
  • orzia1
    Anonym (Lite förvirrad) skrev 2016-04-14 12:29:19 följande:

Hej! Jag hade behövt lite hjälp för jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Jag är gravid i v 15, nybliven sambo, två egna barn o två bonusbarn. Har nu börjat fundera på om jag o sambon har nån "plikt" att berätta för våra föredettingar ang graviditeten? Min kontakt till min fd är väldigt ansträngd o vi tar bara kontakt med varandra om det gäller nåt ang barnen. Hade en myyyyycket jobbig skilsmässa. Han har ny flickvän o han är snart sambo också. Han har alltså ett nytt liv o så även jag. Men som sagt...behöver jag berätta om graviditeten för fd??

Nej det har du inte.. mitt ex fråga mig då han sett mina seaband, hade sådana även när ja var gravid när vi var tillsammans.. tids nog kommer han ändå se el höra av barnen
  • orzia1

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

• orzia1
    bpumpkin skrev 2016-04-15 10:40:08 följande:

Vi kommer inte "aktivt" ta reda på/efterfråga det men om de på ett UL frågar oss om vi vill veta kommer jag nog inte att kunna stå emot! Samtidigt som jag inte tycker att det spelar roll som i att jag hellre vill ena eller andra, så vill jag ändå helst veta i förväg. I synnerhet om det är en pojke vill jag veta så jag hinner förbereda mig lite mer mentalt, har bara systrar själv så har nog lite utgått från att det ska va en tjej. Känns som jag vet mindre om att uppfostra en pojke!

Jag förstår. Vi kommer försöka ta reda på det, dels för planering och förberedelse. Sen även för att min dotter vill lämna tillbaka om det blir en lillebror. Vi har förklarat och hon förstår att det kan bli det, men känns som det är bra att hon kan förbereda sig mer kring om det är en lillebror.

Sen tycker jag det är lättare att knyta an om jag vet vad det blir. Jag vill gärna ha en tjej till. Givetvis så är det viktigaste den är frisk osv... men jag önskar mig en tjej. Men alla verkar tro att det är ngn slags standard att alla vill ha en av varje.. men min kompis har 3 pojkar o väntar den 4 o hoppas på pojke, vilket alla i vår närhet tycker är sååååå konstigt
  • orzia1
    Villhabarn29 skrev 2016-04-15 12:54:45 följande:

KUB avklarad idag. Min app säger 11+4,bm 12+3. Men det är för svårt att datera än.

Provet visade låg risk (Trisomi-21: 1:3312 och 18+13: 1:8440). Vet att fel kan uppstå ändå men vilken lättnad! Det var värt 2500 kr för en noja som mig.

Tänk att det var någon där inne ändå... :)

Vad skönt.. ja de där uträkningarna via UL och vilken vecka man är i ska man nog ej ta för seriöst, vi har blivit både flyttade fram och bak, är ju på mm nu i början.. får se sen vad rul säger för vecka.. känns som då kan man köra efter det
  • orzia1

Min kompis råka ut för att de sa det blir en flicka 2 ggr sen på 3d UL var det solklart att det var en pojke.. så helt säker kan man nog aldrig vara.. men vi ska göra 3 d UL privat så tror det är svårt att se fel på dessa ul..

• orzia1
    Dani84KR skrev 2016-04-15 15:26:28 följande:

Jag vill veta, känns som de e bra för att förbereda sig, det spelar ingen roll vad de e  bara hen är frisk, Men jag vill veta, så man vet va man ska säga, han/hon sparkar mycket , känns skönt så mer verkligt på något sätt, sedan tror jag de kommer hjälpa oss välja namn oxå,  

Sedan undrar jag är de 100% säkert när de säker kön, man har ju hört historier...

Har ni pratat namn? Har ni ngr förslag redan?
Svar på tråden BF Oktober 2016