bpumpkin skrev 2016-04-15 10:40:08 följande:
Vi kommer inte "aktivt" ta reda på/efterfråga det men om de på ett UL frågar oss om vi vill veta kommer jag nog inte att kunna stå emot! Samtidigt som jag inte tycker att det spelar roll som i att jag hellre vill ena eller andra, så vill jag ändå helst veta i förväg. I synnerhet om det är en pojke vill jag veta så jag hinner förbereda mig lite mer mentalt, har bara systrar själv så har nog lite utgått från att det ska va en tjej. Känns som jag vet mindre om att uppfostra en pojke!
Jag förstår. Vi kommer försöka ta reda på det, dels för planering och förberedelse. Sen även för att min dotter vill lämna tillbaka om det blir en lillebror. Vi har förklarat och hon förstår att det kan bli det, men känns som det är bra att hon kan förbereda sig mer kring om det är en lillebror.
Sen tycker jag det är lättare att knyta an om jag vet vad det blir. Jag vill gärna ha en tjej till. Givetvis så är det viktigaste den är frisk osv... men jag önskar mig en tjej. Men alla verkar tro att det är ngn slags standard att alla vill ha en av varje.. men min kompis har 3 pojkar o väntar den 4 o hoppas på pojke, vilket alla i vår närhet tycker är sååååå konstigt