BF Oktober 2016
15+5 och valde att offentliggöra det hela via sociala medier idag. Såhär valde vi att berätta :)
15+5 och valde att offentliggöra det hela via sociala medier idag. Såhär valde vi att berätta :)
Hej Tjejer
tänkte kolla med er, jag har skarpa smärtor i vänster sida av magen idag, började för ca 1 timme sedan kommer och går , sist jag kollade för ca 10 min sedan inget blod eller sådant.
Jag har haft växt värk och mollvärk och så, men den har varit mer ömände denna är lite skarp.
Är det normalt? borde jag vara oroligt? eller ska jag slappna av och inte stressa upp mig efter som det inte finns blod...
Tacksam för svar
Hej. Hur tidigt kan man börja få sammandragningar egentligen? För jag har de senaste dagarna känt ett "sug" i nedre delen av magen o sedan att det blir en stenhård liten bula precis ovanför blygdbenet, det gör inte ont.. Känns precis som en sammandragning, har inte haft det såhär tidigt i mina 3 tidigare graviditeter, det har börjat ca v 16-17 nånting. Nu är jag ju bara i 12+2. Bör jag vara orolig? Eller är det normalt så tidigt?
Var på ul i fredags. Pickande hjärta och sprattlande bebis Blev framflyttad två dagar. Så 12+1 idag.
Inleder vecka 13 med att spy för första gången trots konstant illamående... Känner mig lurad på att man mår bättre efter vecka 12 :P
Är det bara jag, men varför är det så otroligt svårt att hitta fina gravidkläder till någorlunda billiga priser?? Jag har ingen större lust att slänga en massa pengar på kläder som bara används under en liten period.
O nu är magen så pass så att vanliga tröjor inte passar längre. Nån som har tips på vart jag kan hitta billiga o bra gravidkläder?
V 15! O det känns så skönt nu när vi gått ut med nyheten. Behöver inte dölja denna Bullen längre. ;)
v13 och jag tror fortfarande allt är en dröm.
Idag låg jag i sängen och skojade med min pojkvän...han drog i mina byxor och sa att dom börjar bli trånga...jag skrattade och kände då att magen blev hård...det måste ju vara ett tecken:)
Haft fyra MA/MF efter sonen och nu äntligen går det vägen!!!
De andra har slutat innan 12 fulla veckor så det var en viktig gräns för mig. Mitt tredje vul var på dagen v12+0 och äntligen fick vi se ett större foster som rörde sig och mådde alldeles utmärkt. Äntligen kan jag känna att det ska bli bra, att vi får lyckan att få en bebis till oss igen och jag är så himla lycklig!
Inskrivning på Mvc igår och bokat RUL idag <3
Jag har nu vågat släppa oktoberbebisgruppen på fb från hemlig till sluten så den är sökbar om fler vill vara med och följas åt där :)
Sköt om er!!
Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?
En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??
Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?
En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??