BF Oktober 2016
Rul igår och allt såg bra ut! Va riktigt häftigt att man kunde se så mycket detaljer! Det är en pojk!!
Rul igår och allt såg bra ut! Va riktigt häftigt att man kunde se så mycket detaljer! Det är en pojk!!
Första barnet! Bf 22 oktober :)
Milde jösses!! :) ställde mig på vågen idag, tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?! Är i vecka 21 (20+2). Hur ser det ut för er andra? ;)
Är det någon mer än mig som har tvivel? Vi planerade att bli gravida, men bara några månader innan vi blev det. Och hela tiden när vi planerade och fram till v 12 gick det bra - då va det liksom att man inte visste om man skulle bli gravid eller om vi skulle få behålla det. Fokuset låg där. Men nu så blir jag så förvirrad. Vi har ett bra förhållande och jobb och hus.. Det var liksom barn som stod på tur. Och jag har väl alltid tänkt att jag vill ha barn.. Men nu när jag är här i v 21 får jag bara en ledsam känsla, vet inte varför jag ska ha barn och blir förvirrad inför alla förändringar jag tvingas och kommer tvingas till.. Jag ogillar verkligen att vara gravid. Inte för att jag mått så dåligt utan för att jag går upp i vikt och blir stor - och folks kommentarer, att alla ska vara så glada hela tiden. När jag mest inte vet vad jag ska känna..
Vet inte vad jag ska göra för att se fram emot detta... Efter rul har jag nästan mått sämre. Jag hade förväntat mig att jag skulle känna något mer då. Och när vi fick reda på kön... Men jag har mest känt mer ledsamhet, att det närmar sig men att jag fortfarande inte vet vad jag känner. Det känns som det är någon annans barn vi har på bild på kylskåpet.
Är det någon som känner igen sig?
Jag får se hur det känns om några veckor.. Känslan av att bara acceptera känns också konstigt, även fast jag/vi valde detta själva. Lurad av sig själv känns det som i mina värsta stunder (dom igår).. Konstigt hur hjärnan går på högvarv...
Vi vet kön och har även köpt något men inte känns det bättre för det, kanske mer stressande... :(
Alvsten: 5 kg låter ju inte mycket! Jag har en väninna som är gravid i v 24 och har gått upp 12 kg och hon är jättesmal förutom magen, så du behöver nog inte oroa dig :) Men ibland kan man ju inte låta bli ändå. Så länge det inte strävar iväg till +15 i halvtid så.
LisenB, jag har väldigt mycket tvivel också och osäkerhet kring den här graviditeten men hoppas att det ger med sig med tiden när man börjar känna barnets individuella rytm i magen och har bestämt namn och sådär, att det blir mer verkligt då. Men även om känslorna varar ett bra tag så kan det bli bra till slut. Med mitt förra barn så var jag lite ambivalent hela graviditeten (då var jag väldigt ung) och när han föddes kändes det som "ett barn" och inte "mitt barn". Tyckte att han var ju söt och så men knöt inte an till hundra. Sedan efter tre månader släppte det och han "blev min" på alla sätt. Tror att det är en fas som för vissa händer redan i magen och för andra efter födseln och båda är normalt :) Mår du dåligt av graviditeten så är det nog bra att prata med en kurator eller så men om du mår dåligt av att du tänker att du inte känner som du "borde" så kan det vara bra att veta att det är normalt :)
Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg
Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar
Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.
Kram på er tjejer
Igår såg och kände min man sparkar för första gången!! Ja jättekul att inte vara ensam om att känna den där där inne längre! Min mage är mindre men hård på morgonen och mer fet/svullen på kvällarna.
Igår fick jag två hela kassar med mammakläder från en kompis ! Känns bra!
Har ni fått moderakapsintyg?! Jag fattar inte när man skulle få det..