Lilla Luna skrev 2016-07-07 17:03:26 följande:
Jag har två hundar och brukade gå runt 1mil på em med dem. Nu har det dock inte blivit av så jag kan känna av ibland då vi kommer iväg på längre turer. Men ska köpa nya promenadskor när lönen kommer så kanske vi kan promenera som vanligt igen. Ifjol på semestern gick jag drygt 3mil om dagen men så blir det inte i år. Måste lyssna på kroppen nu. :)
Lyfta tungt är typ vardag för mig. Jobbar på förskola med småbarn som ska upp i famn nu och då. Men jag tänker till lite extra och undviker en del lyft och lyft av en del lite tyngre barn i den mån det går.
Måste prata med barnmorskan då vi ska dit om en vecka. Om det kommer såhär mycket råmjölk nu, hur mycket kommer det inte sen?
Va skönt att du fortfarande kan använda din kropp! Det är pest att behöva gå runt och vara så försiktig hela tiden. Minsta lilla grej så får jag ont i ryggen... (Men har som tur var inte ont hela tiden (än?) )
Decibel84 skrev 2016-07-07 19:00:49 följande:
Den här otroliga oron jag får ibland över att bebis inte buffar.
Har ju bara känt två sparkar...tror jag?...resten typ knackningar.
Nyss låg jag på sängen en bra stund och vände och vred mig, inget...nu när jag skriver kom det två buffar...men fan tänk om det är tarmarna?
funderar på att ringa förlossningen och få komma in och göra typ ctg eller vad det heter och lugna mig
Åh, jag förstår verkligen! Har du varit hos barnmorskan/ultraljud och kollat så allt ser bra ut? Jag var hos BM efter ultraljudet, för två veckor sen, och hjärtat tickade på som det skulle så det känns skönt. Men självklart kan allt ändra sig. Och vad är egentligen minskade fosterrörelser? Man skulle uppfinna och lansera en digital mätare som mätte frekvens och styrka på alla rörelser..