• LisenB

BF Oktober 2016

Igår va vi på loppis och köpte flera fina barnsaker! Vi fick också vår grannes skötbord och babysitter så nu börjar det samlas grejer här hemma :) Idag ska vi skriva lista på det vi behöver köpa och fixa :) Älskar listor :D

• LisenB

Igår var vi och handlade en massa! Köpte babyskydd - vi har velat så mycket om vi ska köpa eller hyra, men vi slog till. Hoppas den blir bra, man har ju ingen aning...
    Sen köpte vi lite grejer på IKEA, lakan och madrasskydd och lådor till förvaring vid skötbordet osv... Nu ska jag bara tvätta och sy lite saker så är det klart. Packat BBväska har jag också börjat göra.

Känns jätteskönt att ha det klart, det är fortfarande några veckor kvar men nu kan vi släppa det och bara koncentrera sig på förlossningen och tiden efter!

• LisenB
    Decibel84 skrev 2016-08-31 17:15:08 följande:

Nu är det inte många veckor kvar till BF, vilken otrolig känsla.
    på fredag är det dags för TUL, längtar efter att få se bebis igen och hoppas verkligen  att man kan se tydligare denna gång

Ja visst är det fantastiskt! Är det din första också?
  • LisenB

Låter verkligen skit med sån smärta! Hoppas det kan bli bättre! För mig brukar det gå över om jag vilar på rätt sätt...

Någon mer som mår illa nu i slutet av graviditeten? Jag har senaste dagarna mått illa efter middagen och även när jag ligger och ska sova.

• LisenB
    Mabo90 skrev 2016-09-10 20:42:18 följande:

Jag har sen kl 18 haft en riktig jobbig mensvärk som inte försvinner av varken vetekudde eller varmt bad. Bör jag va orolig eller är det fler som känt av detta?

Jag har inte haft så onda sammandragningar alls så jag vet inte. Men flr min mamma började det med mensvärk ett dygn och när värkar på riktigt började så tog det bara sex timmar till min syster va ute.
  • LisenB

Själv oroar jag mig lite att bebisen inte ska vända sig rätt. Han har legat med huvudet upp eller på sidan de senaste 10 veckorna och jag skulle gärna undvika ks om jag kan..

• LisenB
    Mabo90 skrev 2016-09-11 07:55:18 följande:

Värken har suttit i hela natten och är gortfsrande kvar. Sitter både i ryggen och magen men känns ännu mer när jag ligger ner. Konstigt

Ring till förlossningen och fråga?
  • LisenB

Igår var vi ute i kvällssolen och tog några gravidbilder! Blev många fina! Vet inte riktigt va jag ska ha dem till men kul att ha efter om inte annat. Har någon av er tagit?

• LisenB

Idag ska vi till bm och jag är orolig för att bebisen inte vänt sig. Då blir det vändningsförsök och kanske kejsarsnitt... Har ställt in mig så på vaginalt och allt vad det innebär så tycker det vore tråkigt att behöva få kejsarsnitt.. Tänker nog inte välja/propsa på att föda i säte iaf.. Hur har ni det med det? Några erfarenheter?

Svar på tråden BF Oktober 2016