TredjeBullen skrev 2016-07-13 08:27:00 följande:
Detta lär bli ett klagoinlägg tyvärr... Men fyyyy... Jag kan inte njuta av graviditeten längre... Foglossning från helvetet känns det som. Jag sover knappt nåt längre, så fort jag rör mig i sängen så gör det ont...sitter jag för länge så gör det ont...rör jag mig för länge så gör det ont...vilar jag för länge så gör det ont... Så i princip så gör det ont hela tiden. Foglossningsbältet gör varken från eller till. Det enda som mildrar smärtan litegrann är en varm vetekudde.
Nån grav penning fick jag inte pga mitt jobb inte anses vara tillräckligt tungt. Som tur e; jag går på 5v semester nu. Jag kan ta dagarna i den takt jag mäktar med.
I mitten på augusti blir det läkarbesök o förhoppningsvis sjukskrivning resten av graviditeten.
Vad har du för jobb? Jag går på semester nu och kommer tillbaka i mitten av augusti, då 6 veckor kvar som jag planerar med att jobba. Jag funderar dock på att på något sätt inte jobba så mycket då. jag är såå trög i huvet just nu och trött och ont i ryggen. Jag har ett ansvarsfullt kontorsjobb och sitter, står och går (men inte "tungt" på det sättet alltså). Jag får säkert inte semester då det är mycket att göra i aug/sept.. Kan man sjukskriva sig själv en vecka 50%? eller är det bara för hel sjukskrivning? Jag känner helt enkelt inte att jag klarar av jobbet just nu..