BF Oktober 2016
[quote=76988557][quote-nick]LisenB skrev 2016-09-21 07:43:31 följande:[/quote-nick]Idag ska vi till bm och jag är orolig för att bebisen inte vänt sig. Då blir det vändningsförsök och kanske kejsarsnitt... Har ställt in mig så på vaginalt och allt vad det innebär så tycker det vore tråkigt att behöva få kejsarsnitt.. Tänker nog inte välja/propsa på att föda i säte iaf.. Hur har ni det med det? Några erfarenheter?[/
Hej! Min bebis ligger eventuellt i säte. Vid mitt bm besök förra veckan kunde varken min bm eller hennes kollega avgöra vad som var rumpa och huvud på min bebis. Hjärtljuden hördes högt upp på magen vilket tydde på säte men osäkert. Jag har en ny tid på måndag hos bm, då har jag gått 37 fulla veckor och förlossningen tar då emot för bedömning om bm fortfarande inte är helt säker på bebisens läge i magen.
Jag hoppas bebisen väljer att snurra rätt tills måndag, annars vill jag verkligen göra vändningsförsök. Skulle det eventuella vändningsförsöket misslyckas är jag helt klart för att ge en sätesförlossning ett försök. Tänker göra allt för att undvika ett snitt.
Idag sa bm att hon inte kände huvudet där nere men det va i te längst upp iaf. Men bebis rör på sig massor nu, mer än innan tycker jag. Fick inget besked idag men ska dit igen 3 oktober och hoppas man hinner med ett vändningsförsök efter det om den skulle ligga i säte.