• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla
    Mollan79 skrev 2016-02-26 07:14:00 följande:
    Hej Hur går det för er tjejer? Tänker på er med blödningar o bruna flytningar :( Själv har jag tjuvat idag, det visade + men jag är ändå inte så hoppfull. Jag har svampinfektion och ont så jag tror jag går åt! Och jag tror jag har uvi oxå men dom sa på kliniken att jag inte kan behandla dessa så tidigt i grav. Så det enda jag kan göra är att dricka mkt citronvatten och smörja med fil :o Hur ska detta gå vägen med hela kroppen full med infektioner?! Kram till er alla

Grattis till ett +! Aj aj med det andra! På vårdcentralen sa dom till mig att svepa en liter apelsinjuice mot uvi. Du kanske kan testa det.. Läste någonstans att man kan ta canesten mot svamp om man är gravid. Hoppas allt löser sig! Kram
  • Ccilla
    Filli89 skrev 2016-02-26 07:22:25 följande:
    Test från i morse visar plus. om det inte blir starkare har jag fått en kemisk som sist. Blir det starkare är det bara att tacka och ta emot.

Grattis :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-02-26 08:00:42 följande:
    Grattis till era plus tjejer, så glad för er skull, om än lite avis ;) Jag ska testa i eftermiddag men är ju ganska så säker på vad utgången blir!

Lycka till! Även om det är tråkigt med ett - så är det bättre att få veta än att gå och oroa sig. Fruktansvärt med våndan! Kram
  • Mariana79

Nu drar jag, mannen och våra bästa vänner till Uppsala och ska se Ghost ikväll! Ska bo på hotell och bara slappna av. Ska bli så kul och skönt att tänka på lite annat ett tag. Tevlug helg på er allihop. Och engsan, Lycka till i em!

Kram!!

• engsan
    Filli89 skrev 2016-02-26 08:38:33 följande:

Aah finns inget att göra åt verkar det som. Känns bara så löjligt o få upp hoppet. Hoppas på ingen graviditet än kemisk igen för det skrämmer mig till o tro att d är fel på livmodern isf. Har det slutat blöda på dig föresten? Har inte kommit mer sen igår. Kan prognoserna förhindra så pass? Sist använde jag inte lutinus utan progesteron men dett blödde igenom ändå nu kommer det inget.

Ja det kommer blodblandad flytning hela tiden sedan onsdag morgon! Och lite mensvärk mellanåt! Vill bara att det ska bli eftermiddag nu så man for åka hem och ta test och få ett besked! Sen ska jag ligga i soffan hela helgen och kolla film och deppa!!! Tragiskt!!!!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-26 09:47:15 följande:

Nu drar jag, mannen och våra bästa vänner till Uppsala och ska se Ghost ikväll! Ska bo på hotell och bara slappna av. Ska bli så kul och skönt att tänka på lite annat ett tag. Tevlug helg på er allihop. Och engsan, Lycka till i em!

Kram!!

Ha en toppen helg och ha riktigt skoj!
    Stor kram <3
  • engsan

Testet var negativt vilket jag redan räknat ut. Mer ont i magen nu och blödningen är klarröd och ökar i mängd! Då är det bara försöka ta sig upp ur gropen igen och hitta nya krafter om än det känns just nu att jag fan ger upp! Så jävla orättvist livet kan vara!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mollan79

Ja, livet är bra orättvist ibland.
    Men vi är starkare än vad vi tror. Jag trodde aldrig att jag skulle gå igenom detta en 5:e gång men här sitter jag, och ännu så länge trots brännande underliv så är det värt det. Kram

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-26 18:47:25 följande:

Ja, livet är bra orättvist ibland.
    Men vi är starkare än vad vi tror. Jag trodde aldrig att jag skulle gå igenom detta en 5:e gång men här sitter jag, och ännu så länge trots brännande underliv så är det värt det. Kram

Jo om man får sin fullgångna graviditet någon gång så är det ju värt allt. Men lyckas vi inte så är det väldigt stor psykisk press vi genomlidit. Jag hoppas jag en dag kan känna att det var värt allt detta. Det var visserligen vårt första ivf försök så det är väl egentligen inte konstigt att det inte tog sig. Men alla dessa långa år av kämpande och alla motgångar vi haft gör varje nederlag så otroligt plågsamma! Varje månad av väntan käns plågsamt långa!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?