• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla

Nu har jag pratat med läkaren och vi tar en paus under sommaren. Byter läkemedel till menopur och ser om det gör någon skillnad. Pratade även om att föra in två embryon och det tyckte hon lät bra. Så nu blir det lite lugn och ro ett par månader :)

• MoM11

Engsan, skönt att du kan komma igång så snabbt igen!

Ccilla, kanske kan vara skönt med en paus. Låter bra att det kan bli 2 nästa gång.

• engsan
    MoM11 skrev 2016-05-11 17:35:21 följande:

Engsan, skönt att du kan komma igång så snabbt igen!

Ccilla, kanske kan vara skönt med en paus. Låter bra att det kan bli 2 nästa gång.

Tack så mkt <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-11 15:41:10 följande:

Nu har jag pratat med läkaren och vi tar en paus under sommaren. Byter läkemedel till menopur och ser om det gör någon skillnad. Pratade även om att föra in två embryon och det tyckte hon lät bra. Så nu blir det lite lugn och ro ett par månader :)

Ok kan nog vara skönt med en paus. Började också fundera på om jag stressar för mkt med att komma igång igen! Borde kanske gjort ett uppehåll över sommaren! Nåja!
    Första menopur sprutan tog jag igår så nu är vi igång! Ska bli spännande att se på första vul hur det ser ut jämnfört med förra gången!

Så spännande om ni får återföra två.... Det hade jag velat gör å men det var inte aktuellt för oss just nu!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-05-13 10:48:44 följande:
    Ok kan nog vara skönt med en paus. Började också fundera på om jag stressar för mkt med att komma igång igen! Borde kanske gjort ett uppehåll över sommaren! Nåja! Första menopur sprutan tog jag igår så nu är vi igång! Ska bli spännande att se på första vul hur det ser ut jämnfört med förra gången! Så spännande om ni får återföra två.... Det hade jag velat gör å men det var inte aktuellt för oss just nu!

Känns skönt med en paus. Sökte på nätet om skillnaden på sprutorna. Ett extra hormon i menopur. Sägs att det han bli mindre ägg men av bättre kvalitet i jämförelse med gonal f. Får se hur det blir :) Följer dig med spänning!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-13 20:44:43 följande:

Känns skönt med en paus. Sökte på nätet om skillnaden på sprutorna. Ett extra hormon i menopur. Sägs att det han bli mindre ägg men av bättre kvalitet i jämförelse med gonal f. Får se hur det blir :) Följer dig med spänning!
    Ja det blir spännande. Tredje sprutan idag. Hoppas på bra resultat näste vecka på vul!
  • engsan

Ultrat idag gick bra! Det fanns många blåsor, dock ingen koll på hur många! Fortsätter medicineringen enligt plan och nytt vul på fredag!

• Ccilla
    engsan skrev 2016-05-17 17:52:29 följande:
    Ultrat idag gick bra! Det fanns många blåsor, dock ingen koll på hur många! Fortsätter medicineringen enligt plan och nytt vul på fredag!

Så bra! Har du samma dos hela tiden? Hoppas det blir riktigt många ägg :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-17 21:08:04 följande:

Så bra! Har du samma dos hela tiden? Hoppas det blir riktigt många ägg :)
    Jag tog 225 första 3 dagarna sedan sänkt till 187.5 och nu fortsätter jag på den dosen tom fredag. Sen får vi se!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?