någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Ja det väl inte annat att göra! :(
Nå hellre ingen återföring alls än att sätta tillbaka ett som det ändå inte blir något av!
Vad "krävs" för att återföra 2 st på en gång?
Alltså i vilka fall anser man att det ska göras eller inte?
Vet ju att det anses vara mer riskabelt med tvilling grav men i övrigt, hur tänker dom?
Vi fick välja försök 4&5.
Vi har haft få ägg och jag sa att jag inte orkar så många gånger till. Det tar både fysiskt och psykiskt med dessa försök och hormoner.
Försök 4 blev det ju bara 1 embryo att sätta in men försök 5 nu sist fanns det 1 bra och 1 sämre så då tog vi chansen!
Är nu i v 13+2 och ser ut att va i 5-6:e mån redan :o
Dom nämnde ju de vanliga riskerna, tyngre kropp, föda för tidigt mm.
Men en 2-äggsgraviditet är ändå inte lika riskfyllt som en enäggs. Vi resonerade som så att hellre 2 barn på samma gång än inget barn..
Dom nämnde ju de vanliga riskerna, tyngre kropp, föda för tidigt mm.
Men en 2-äggsgraviditet är ändå inte lika riskfyllt som en enäggs. Vi resonerade som så att hellre 2 barn på samma gång än inget barn..
Vi hade samma hela tiden. Det var/är ju inte hennes fel att jag är så svårstimulerad :)
Vi bytte metod, mediciner och hon gjorde allt i sin makt för att det skulle lyckas. Till slut fick vi "en bra månad" och vi lyckades få 3 embryon. Mycket handlar om tur och otur tror jag..
Vi hade samma hela tiden. Det var/är ju inte hennes fel att jag är så svårstimulerad :)
Vi bytte metod, mediciner och hon gjorde allt i sin makt för att det skulle lyckas. Till slut fick vi "en bra månad" och vi lyckades få 3 embryon. Mycket handlar om tur och otur tror jag..
Jag frågade om att sätta in två embryon. I och med att jag har opererat mig för cellförändringar så vill dom inte det. Tydligen är det lättare med för tidig födsel då och det är det ändå med tvillinggraviditet. Får fråga igen.
Vad tråkigt engsan! Beklagar! Hoppas du hinner med en vända till innan sommaren och att det går bra då!
Vad tråkigt engsan! Beklagar! Hoppas du hinner med en vända till innan sommaren och att det går bra då!