• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mariana79

Engsan <3 Jag beklagar :( hoppas du snart kan vara igång igen. Själv har jag precis gjort skrapning och nu väntar en period av själaläkning samt en kamp med vikten. Får ju inte hjälp igen om jag inte går ner.

Kram på er alla, tänker på er!

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 12:02:17 följande:

Engsan <3 Jag beklagar :( hoppas du snart kan vara igång igen. Själv har jag precis gjort skrapning och nu väntar en period av själaläkning samt en kamp med vikten. Får ju inte hjälp igen om jag inte går ner.

Kram på er alla, tänker på er!

Åh fy så jobbigt! Har du mkt du måste gå ner? Tänker på dig och hoppas att du hittar nya krafter snart igen! Kramar i massor
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-04-29 12:16:31 följande:

Åh fy så jobbigt! Har du mkt du måste gå ner? Tänker på dig och hoppas att du hittar nya krafter snart igen! Kramar i massor

Eftersom jag går upp en hel del av hormonbehandlingen så är väl 15-20 kg minus optimalt... Det måste bara gå! Jag ger inte upp..
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 12:53:38 följande:
    Eftersom jag går upp en hel del av hormonbehandlingen så är väl 15-20 kg minus optimalt... Det måste bara gå! Jag ger inte upp..
    Ja det är svårt att hitta motivationen när det känns att allt går åt skogen vad man än gör. Jag gick ner 14 kg för ca 1,5 år sedan. Nu har jag gått upp ca 4 kg av dom bara sedan påsk i år, mkt pga att jag slutade röka i januari och ersätter ciggen med massa annat! :( jag får kämpa hela tiden med vikten för att inte gå upp igen! Skulle vilja gå ner 7 kg totalt till men jag lyckas inte hitta motivation trots att jag vet att det skulle vara positivt för graviditets chansen! Det är jättesvårt!!!! Men lyckades med dom 14 kg så ska väl lyckas några till tycker man!
  • Mariana79

Det är duktigt att gå ner så mycket och hålla det relativt bra iallafall. Själv slutade jag röka för 4 år sen så jag antar att jag inte kan skylla på det längre :) Det är piss att man måste kämpa så mycket, men när det gäller vikten så har jag ju bara mig själv att skylla så det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Problemet är att jag är skeptisk till att det hjälper mot barnlöshet att gå ner i vikt, då jag varit i alla olika storlekar men ändå haft svårt att bli gravid. Men detta är sista chansen nu, även om det inte skulle hjälpa med en viktnedgång så har jag ju iallafall vunnit hälsovinsterna.

Lite jävlar annama, envishet och kämparglöd så fixar vi detta! Det är jag säker på.

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 14:22:21 följande:

Det är duktigt att gå ner så mycket och hålla det relativt bra iallafall. Själv slutade jag röka för 4 år sen så jag antar att jag inte kan skylla på det längre :) Det är piss att man måste kämpa så mycket, men när det gäller vikten så har jag ju bara mig själv att skylla så det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Problemet är att jag är skeptisk till att det hjälper mot barnlöshet att gå ner i vikt, då jag varit i alla olika storlekar men ändå haft svårt att bli gravid. Men detta är sista chansen nu, även om det inte skulle hjälpa med en viktnedgång så har jag ju iallafall vunnit hälsovinsterna.

Lite jävlar annama, envishet och kämparglöd så fixar vi detta! Det är jag säker på.

Jo så är det! ( fast jag skyller lite på min ämnesomsättning, hypotyreos åxå) ;)

Jag ska också försöka kämpa lite nu med sista kilorna innan nästa äp.
    Men det är ju det att man blir så slut av att kämpa om liksom "allt"!
    Inte röka, inte äta slibb och slabb, kämpa med vikten, kämpa med att hålla sig positiv, kämpa sig upp på banan igen efter varje nederlag, kämpa kämpa kämpa!!! Varför drabbas vi av så många saker att kämpa med? Kunde inget få gå lätt någon gång?
    Det är väl inte så konstigt att man har svårt att vara positiv när allt är så krävande hela tiden? Ibland är det en kamp att ens orka kliva upp och gå jobba. Jag har sista tiden kännt att jag knappt förtjänar min lön för all kraft jag har kvar går åt till att försöka få ett barn!!!!! Huvudet fungerar i princip inte till något annat!
  • engsan

Trevlig Valborg kära vänner!
    Hoppas ni får en fin och mysig dag!
    Kram kram

• Mollan79

Tack detsamma engsan och alla er andra!
    Själv jobbar jag hela dagen och även imorgon men jag hinner med brasan ikväll iaf.
    Kram

• engsan

Idag ska läkaren ringa..... Hoppas nu han kan ge mig lite nytt hopp med sitt samtal!

• Ccilla
    engsan skrev 2016-05-02 12:09:43 följande:
    Idag ska läkaren ringa..... Hoppas nu han kan ge mig lite nytt hopp med sitt samtal!

Håller tummarna på att du hinner med innan sommaren! Kram
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?