• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla

Hör går det inte så bra.. Tog gravtest igår och det var negativt. Testdag är imorgon men med dom här blödningarna så tror jag inte på ett mirakel på två dgr. Sjukskriven två veckor till med magen som inte vill bli bra. Kram på er och hoppas att ni haft en härlig valborgshelg!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-05-02 12:34:54 följande:

Hör går det inte så bra.. Tog gravtest igår och det var negativt. Testdag är imorgon men med dom här blödningarna så tror jag inte på ett mirakel på två dgr. Sjukskriven två veckor till med magen som inte vill bli bra. Kram på er och hoppas att ni haft en härlig valborgshelg!

:( fy så trist! Hoppas magen blir bättre snart. Att vi har otur :(
  • engsan

När min mens börjar så drar vi igång omgång nr 2! Han har dubblat menopur dosen mot för första gången så nu hoppas vi på lite mer blåsor! Frågade om att återföra två st men det tyckte han inte i vårt fall. Om det blir aktuellt så kommer han fråga oss om det. Så snart igång igen!

• MoM11

Vad tråkigt Ccilla!

Skönt att du hinner innan sommaren Engsan, vilken dos ska du ta?

• engsan
    MoM11 skrev 2016-05-02 19:47:48 följande:

Vad tråkigt Ccilla!

Skönt att du hinner innan sommaren Engsan, vilken dos ska du ta?

Kommer ta 225 nu! Tog bara 112,5 i början förra gången och fick öka till typ 180 efter några dagar för att jag hade så låg dos! Så nu får vi hålla tummar att det går bättre.
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-05-02 18:28:45 följande:
    När min mens börjar så drar vi igång omgång nr 2! Han har dubblat menopur dosen mot för första gången så nu hoppas vi på lite mer blåsor! Frågade om att återföra två st men det tyckte han inte i vårt fall. Om det blir aktuellt så kommer han fråga oss om det. Så snart igång igen!

Vad skönt att du snart är igång igen :) Ska du sätta igång mensen?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-02 21:45:37 följande:

Vad skönt att du snart är igång igen :) Ska du sätta igång mensen?
    Nej i och med att jag mest troligt fick ägglossning efter stimuleringen inför FET så borde jag också få mens nu inom en vecka!
    Hoppas jag. Mensen har hittills alltid kommit i normal tid när jag tagit äglossningsstimulering så jag hoppas det nu för en gångs skull inte strular utan går enligt planen!
    Han tyckte att vi har haft otur då en blactocyst i vår kvalité ofta klarar upptining.
  • MoM11

Hoppas ni kommer igång enligt plan engsan!
    Ja vilken otur med blaston. Jag oroar mig för hur det ska gå för min blasto... Beräknar FET i nästa vecka. Borde få omslag på äl test vilken dag som helst.

Hur går ni vidare nu Ccilla?

• engsan
    MoM11 skrev 2016-05-03 16:32:27 följande:

Hoppas ni kommer igång enligt plan engsan!
    Ja vilken otur med blaston. Jag oroar mig för hur det ska gå för min blasto... Beräknar FET i nästa vecka. Borde få omslag på äl test vilken dag som helst.

Hur går ni vidare nu Ccilla?

Har ni en blasto i frysen eller hade ni fler?
    Håller tummarna att er tur är bättre än vår!
    Lycka till :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-05-03 07:22:13 följande:
    Nej i och med att jag mest troligt fick ägglossning efter stimuleringen inför FET så borde jag också få mens nu inom en vecka! Hoppas jag. Mensen har hittills alltid kommit i normal tid när jag tagit äglossningsstimulering så jag hoppas det nu för en gångs skull inte strular utan går enligt planen! Han tyckte att vi har haft otur då en blactocyst i vår kvalité ofta klarar upptining.

Vad skönt att det blir i egen cykel så du slipper massa extra medicin. Nu får det vara slut på oturen! Denna gången går allt enligt plan. Kändes i kroppen tycker jag när det blev högre dos med hormoner. Vet du vad det är för skillnad på menopur och gonal f?
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?