• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-04-19 01:16:00 följande:

Ni som vet.. 

Hur gör de om man gör ÄP på tex en torsdag? Blir ju återföring rätt sent om man ska vänta till efter helgen då, eller kan de göra återföring även på helger? Vet att i Linköping gör de tydligen inte plock på helgen vilket på sätt och vis är skönt för min del (har fått beviljat att få det gjort i lätt narkos) men det oroar mig oxå lite, tänk om äggen är perfekta just då? Hur har det varit där ni gjort?

Vi har fått återföring på en lördag. Igår fick vi veta att de även gör på söndagar "om de måste", men där skriver de dag 3 måndag och kallar i så fall in akut som jag förstod det. Men på vår klinik är lördagen en vanlig dag för insättning. Men sen behöver det ju inte vara så på alla kliniker. Den här gången kommer vi få eventuell insättning på måndagen. Känns läskigt att odla tre dagar istället för två.
  • Sarah32

Jag förstår, i vår sists kan man inte annat än hålla alla tummar och tår och vänta på det bästa:)

Jo, jag mår ok tack. Går runt och hoppas och väntar på att mensen ska komma (har aldrig velat det så mycket i hela mitt liv, konstig känsla). Har haft lätt mensvärk till och från sedan jag slutade med hormonerna, så hoppas verkligen att den kommer i veckan så jag kan ladda om på nytt!

Kram

Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 18:02:06 följande:

Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3

Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-19 06:55:04 följande:

Jag förstår, i vår sists kan man inte annat än hålla alla tummar och tår och vänta på det bästa:)

Jo, jag mår ok tack. Går runt och hoppas och väntar på att mensen ska komma (har aldrig velat det så mycket i hela mitt liv, konstig känsla). Har haft lätt mensvärk till och från sedan jag slutade med hormonerna, så hoppas verkligen att den kommer i veckan så jag kan ladda om på nytt!

Kram

Jag håller tummarna för att din mens kommer snart så att ni kan ta nya tag! Stor kram!
  • 13Juli

Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.

• BK1986
    13Juli skrev 2016-04-19 11:43:25 följande:

Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.

Håller tummarna! Ta hand om dig.
  • Lilly2013

På kliniken vi går på är det standard med 3 dagars. Har inte ens tänkt pp nått annat. Vi fick 1st 10 celligt och 1 st 8 celligt tillbaka i toppkvalitet.

• Fame
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-19 06:22:00 följande:
    Vi har fått återföring på en lördag. Igår fick vi veta att de även gör på söndagar "om de måste", men där skriver de dag 3 måndag och kallar i så fall in akut som jag förstod det. Men på vår klinik är lördagen en vanlig dag för insättning. Men sen behöver det ju inte vara så på alla kliniker. Den här gången kommer vi få eventuell insättning på måndagen. Känns läskigt att odla tre dagar istället för två.
    Ja lite läskigt känns det allt. Inbillar mig att jag vill ha återföring rätt så snabbt, livmodern ska ju ändå vara det bästa, o är livrädd jag inte ska få nåt alls för återföring. Hade varit sån fruktansvärd antiklimax att behöva gå igenom hela proceduren utan ens ett försök..! 
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-04-19 13:52:30 följande:
    Ja lite läskigt känns det allt. Inbillar mig att jag vill ha återföring rätt så snabbt, livmodern ska ju ändå vara det bästa, o är livrädd jag inte ska få nåt alls för återföring. Hade varit sån fruktansvärd antiklimax att behöva gå igenom hela proceduren utan ens ett försök..! 
    Ja, det har hänt mig. Så jag vet hur det känns. Fruktansvärt. Så jag resonerar lite som du, vill också ha tillbaka så snabbt det går. Därför jag är orolig nu när det blir tidigast dag tre.
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-19 14:41:25 följande:

I fredags: plus
    I söndags: plus
    Idag, nu:

Ser inte något efter "idag, nu:"...
Svar på tråden IVF mars/april