• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-26 12:14:21 följande:

Alltså. Det är SKRÄMMANDE vad olika de säger på de olika klinikerna. Det skrämmer mig på riktigt. Säker att de inte pratat om ägglossningssprutan? Den ska du ju visserligen ta EXAKT rätt tid. Men där kanske fem minuter inte är hela världen.

Jag ringde som sagt till kliniken angående menopur förra gången, då jag tog min första spruta på nyårsafton. Jag undrade om jag kunde ta den vid 21 den kvällen och den 20 resterande tid. Hon svarade att absolut. Och att jag kan gå ner till 19 också gången därpå om jag skulle vilja det. Nu hann vi ta den 19.15 på nyår också, så sen blev det den tiden hela tiden. Men tycker som sagt att det är helt sjukt att det kan vara så olika bud.

Fler som har erfarenheter?

100 % säker på att det inte var ägglossningssprutan de menade. Mycket sjukt att de gör så olika. Men jag vågar inte riskera något. Vi kör en kvart åt gången så kommer man rätt ganska fort ändå. :)

Nu är det iallafall blodprov på tisdag och ultraljud på onsdag. :)
  • Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-03-26 16:37:11 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett befruktat ägg. Fin påskpresent! ????

Härligt!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-26 16:42:14 följande:
    100 % säker på att det inte var ägglossningssprutan de menade. Mycket sjukt att de gör så olika. Men jag vågar inte riskera något. Vi kör en kvart åt gången så kommer man rätt ganska fort ändå. :)

Nu är det iallafall blodprov på tisdag och ultraljud på onsdag. :)
    Helt sinnessjukt. Jag förstår inte hur de kan säga så olika. Man undrar ju vad som är rätt och hur det som är fel kan påverka.. Känns inte okej alls!

Lycka till med UL!
  • MariaC
    Sjöblomman skrev 2016-03-25 22:55:13 följande:

Välkommen! Förstår att allt är nervöst men försök ta det lugnt.

Tack =) Ja, jag försöker ta det lugnt och ta ett steg i taget.
  • linoa131

Snart är det min tur att äntligen börja. Fick mens igår och blev rikligt på eftermiddagen så för en gångs skull är det tydligt. Jag måste få tag på dem under dagen för att se när jag kan börja! Känns mycket spännande och nervöst.

Härligt Ivfsyskon håller tummarna!

Nella79 bra nu hoppas vi att det fortsätter fint! Blir snart insättning för dig med!

• linoa131

Nu går det snabbt helt plötsligt :-S. Ringde precis jourtelefon och läkaren tyckte att jag skulle börja redan ikväll med min gonalF på dos 112,5. Den rikliga blödningen kom alltså på eftermiddagen Men hon tyckte att det var bra att börja redan ikväll. trodde att jag skulle börja typ tisdag. Jag är jätteorolig, spänd och samtidigt hur lycklig som helst! Första ultraljud på fredag. Nu kör vi!

• Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-03-27 14:01:34 följande:

Nu går det snabbt helt plötsligt :-S. Ringde precis jourtelefon och läkaren tyckte att jag skulle börja redan ikväll med min gonalF på dos 112,5. Den rikliga blödningen kom alltså på eftermiddagen Men hon tyckte att det var bra att börja redan ikväll. trodde att jag skulle börja typ tisdag. Jag är jätteorolig, spänd och samtidigt hur lycklig som helst! Första ultraljud på fredag. Nu kör vi!

Stort lycka till! Det går bra ska du se!

Dags att uppdatera listan lite kanske? Och påminna varandra var vi ligger i processen (läs, jag är glömsk, haha)
Svar på tråden IVF mars/april