• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-04 18:32:48 följande:
    Så är det... Samtidigt så är många av oss i en nästan desperat situation där man gör nästan vad som helst för att få bli gravid. Då är det lätt att snöa in sig...

Kram och stort lycka till till dig med!
    Verkligen! Just därför jag ringde min klinik en extra gång för att få samma sak sagt igen och för att bli lugnare.

Kram och tack!
  • BK1986

Såja! Då är det dags för äggplock för oss på torsdag! 9 blåsor över 10 mm. Nu är det bara att låta dem växa och hoppas på det bästa. :)

• Lixom

Hoppas det går bra för alla var vi än är olika processen. Tacksam för att ha denna ventil och läsa lite från er andra som går igenom samma sak! Även om varje steg är individuellt, så känns det tryggare på nåt sätt.

Bk1986 > Låter ju fint, lycka till på torsdag i förväg.

Celavie1 > håller tummarna att det är ert guldägg!

Sjöblomman > skönt med insättning avklarad, men trist det gjorde ont såklart. , fick ni också två tillbaka?

• CJ1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 18:35:38 följande:
    Google-förbud är bra! Välkommen till klubben Sen är symptom-letande också dumt. För antar att du tar något progesteron? Jag fick sjukliga "gravidsympton" när jag tog Crinone under ruvningen. Så jag valde att inte analysera symptomen alls. Det gick faktiskt. Sen tyckte jag mig känna när mitt embryo fäste. Jag tror faktiskt fortfarande att det gjorde det, även om det inte stod "gravid" på testet sen. Jag tror att det fäste och sen gav upp. Kommer ju förstås aldrig veta. Men ruvardag 6 fick jag ett sånt där "hugg".
    Tackar Ja symtomletande är verkligen jätte dumt. Dock tar jag inget progesteron denna gången då jag gjorde fryst i ostimulerat cykel.  Är så glad att slippa Lutinus då jag fick typ alla biverkningarna som finns som också var grav.symtom. Det är riktigt jobbigt. Ja det kändes verkligen starkt, MEN är ju rädd att man hela tiden får det till något positivt i skallen. Det går ju inte att analysera för mycket. Det kommer ju visa sig till sist ändå.
  • Regnbågsdröm
    CJ1 skrev 2016-04-04 18:55:15 följande:
    Tackar Ja symtomletande är verkligen jätte dumt. Dock tar jag inget progesteron denna gången då jag gjorde fryst i ostimulerat cykel.  Är så glad att slippa Lutinus då jag fick typ alla biverkningarna som finns som också var grav.symtom. Det är riktigt jobbigt. Ja det kändes verkligen starkt, MEN är ju rädd att man hela tiden får det till något positivt i skallen. Det går ju inte att analysera för mycket. Det kommer ju visa sig till sist ändå.
    Okej. Ja, men låt det gå och försök att tänka att det inte gör något om du analyserar heller. Om det kan få dig att känna att du har något levande inom dig, så försök inte mota bort de känslorna. Ta vara på dem så länge du känner dem. Om det nu skulle visa sig att det är fel så fick du åtminstone känna så ett tag. Det är omöjligt att bestämma vad man ska känna och tänka. Det enda man egentligen kan göra är att försöka acceptera hur man känner och tänker, och leva som man gör. Stort lycka till önskar jag er!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-04 18:37:10 följande:

Såja! Då är det dags för äggplock för oss på torsdag! 9 blåsor över 10 mm. Nu är det bara att låta dem växa och hoppas på det bästa. :)

Härligt vännen! Håller tummarna!
  • Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-04 18:52:23 följande:

Hoppas det går bra för alla var vi än är olika processen. Tacksam för att ha denna ventil och läsa lite från er andra som går igenom samma sak! Även om varje steg är individuellt, så känns det tryggare på nåt sätt.

Bk1986 > Låter ju fint, lycka till på torsdag i förväg.

Celavie1 > håller tummarna att det är ert guldägg!

Sjöblomman > skönt med insättning avklarad, men trist det gjorde ont såklart. , fick ni också två tillbaka?

Tack för din support! Ja, två insatta.
    Smärtan är inte att leka med... Usch!
  • Andje

Hej på er!

Jag tänkte hoppa in här om det är ok :) Jag ligger just nu på britsen på RPC på Akademiska och väntar på äggplock efter kl 10. Detta är min andra IVF. På vul i fredags hade jag 19 folliklar på 10 mm och uppåt. Nåt bra är det med PCO-äggstockar i alla fall :)

Vår förra IVF gav en färsk ET och 6 st till frysen. Har alltså gjort 7 återföringar men är fortfarande inte gravid. FET nr 4 resulterade i mf i v7 och FET nr 6 gav en biokemisk graviditet som inte ens höll till testdag.

Jag har många ägg och bra befruktning men sen verkar det ta stopp. Jag fyller 40 nästa vecka så jag gissar att åldern kan vara en faktor. Ska fråga igen idag om jag kan få 2 st embryon återförda. Har tjatat förut utan resultat.

Nu håller jag tummarna för mig själv att det blir många ägg idag och att de blir fint befruktade.

• Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 18:36:41 följande:
    Verkligen! Just därför jag ringde min klinik en extra gång för att få samma sak sagt igen och för att bli lugnare. Kram och tack!
    Ja lugn är precis det man behöver... Vaknade och sa till min man att jag känner mig tom. Kan inte beskriva det på annat vis. Just idag känns det inte som att det är vår tur den här gången. Blä för idag!
  • Utflykt i verkligheten
    Andje skrev 2016-04-05 08:46:40 följande:
    Hej på er!
    Jag tänkte hoppa in här om det är ok :) Jag ligger just nu på britsen på RPC på Akademiska och väntar på äggplock efter kl 10. Detta är min andra IVF. På vul i fredags hade jag 19 folliklar på 10 mm och uppåt. Nåt bra är det med PCO-äggstockar i alla fall :)
    Vår förra IVF gav en färsk ET och 6 st till frysen. Har alltså gjort 7 återföringar men är fortfarande inte gravid. FET nr 4 resulterade i mf i v7 och FET nr 6 gav en biokemisk graviditet som inte ens höll till testdag.
    Jag har många ägg och bra befruktning men sen verkar det ta stopp. Jag fyller 40 nästa vecka så jag gissar att åldern kan vara en faktor. Ska fråga igen idag om jag kan få 2 st embryon återförda. Har tjatat förut utan resultat.
    Nu håller jag tummarna för mig själv att det blir många ägg idag och att de blir fint befruktade.
    Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

Håller tummarna stenhårt för dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF mars/april