• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Andje

Tack för era välkomnanden. Jag försöker läsa in mig lite i tråden men jag har så himla svårt att hålla isär alla och var man är i processen :) Det vi har gemensamt är ju en väldig kämparglöd i alla fall. Jösses, så gärna vi alla vill ha barn. Jag håller mina tummar och önskar att vi alla kommer att lyckas förr eller senare.

Jag mår bättre idag men det är fortfarande mysbralla hemma i soffan som gäller. Kanske går till jobbet imorgon. Pratade nyss med kliniken och fick veta att av de 25 äggen blev 14 befruktade. Sköterskan sa att mina frågor kring återförandet av ev fler embryon fick jag ta med läkaren på fredag då vi har tid för återföring. Vi får väl se om det fortfarande är 14 embryon då eller om några har tacklat av på vägen.

• BK1986

En vecka i mitt liv:

Dag 1: Medarbetare säger kommentaren: "Jag har ju som väntat på att ni ska börja vänta smått!"

Dag 2: Det första som händer på morgonen är att en medarbetare skäller ut mig för att hen inte fick semester exakt när hen ville. Jag går och gråter på mitt kontor.

Dag 3: Medarbetare säger: "Ja det spekuleras ju en hel del i varför du är sjukskriven. Är du gravid?"

Det här är precis en del i varför jag bryter ihop. Det är liksom inte nog med att man själv ska ha det jobbigt, utan andra ska lägga sig i vårt privatliv och spekulera i om jag är gravid eller inte. Dessutom får man som chef finna sig i att folk kan säga precis vad som helst till en och det ska bara rinna av en. Att jag är en person med känslor som kan såras tänker ingen på. Usch. Vill bara gömma mig idag.

• Andje

Men vad tusan BK1986! Vad har ni för klimat på din arbetsplats? Jag blir helt paff av vad dina kollegor säger. Hur bemöter du dem? De verkar inte ha någon större förståelse för hur man kan såra andra. Du är chef - dra in deras lön som hämnd ;)

• Nella79

fick brevet precis från sjukhuset. 1 ägg nedfryst yes :) så glad. Ruvardag 8.

• BK1986
    Andje skrev 2016-04-06 13:54:52 följande:

Men vad tusan BK1986! Vad har ni för klimat på din arbetsplats? Jag blir helt paff av vad dina kollegor säger. Hur bemöter du dem? De verkar inte ha någon större förståelse för hur man kan såra andra. Du är chef - dra in deras lön som hämnd ;)

Det kan man undra! För det mesta säger eller frågar folk saker av nyfikenhet och omtanke, men det kan bli så fel. Jag har bara svarat typ att jag inte är gravid och att man minsann ska akta sig för att bli tjock för då får man frågan (hö hö hö). Men alla är sig själv närmast. Kan vara svårt att se hur mycket man kan såra andra runt sig bara med ord. Och det är nog vanligt att man tar ut mycket på chefen. Men jag är absolut inte gjord av stål. Just nu är jag gjord av sockervadd tror jag. ;)
  • mini72

Nu har vi haft en månad paus och kommit igång med vårt 2a ivf, VUL idag visade 4 äggblåsor där de största var 15 och 20 mm, ÄP blir på fredag. Kliniken presenterade idag en ny möjlighet för mig som ska hjälpa kommunikationen mellan embryo och livmodern. Embryot ska dyrkas i en mer avancerad vätska, som kallas EmbryoGen, som är ett dyrkningsmedium likt det som normalt finns i äggledarna och slemhinnan. Kostar såklart ett par tusenlappar extra, men vem räknar, så länge der fäster sig... :)

Svar på tråden IVF mars/april