• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-05 16:46:31 följande:

Hej igen! Då fortsätter vi att följas åt:) Jag pratade med min klinik idag och jag ska börja med sprutor på torsdag, så läskigt men spännande!

Lycka till i äggproduktionen:)

Yeah! Nu är vi igång tjejen! Jag vet ju med mig att jag får spruta länge, så lika bra att jag börjar före dig så vi kan följas åt så bra vi bara kan, haha

Visst är det läskigt, men nu är man snart igen på riktigt. Det ser jag fram emot! Får ny energi av det, då jag varit extremt deppig senaste dagarna. Hur har du det? Kram!
  • Lixom

Sjöblomman > vilket bra resultat ni fick! Det var kliniken som ville prova odla vidare... Får resultatet på fredag. Testdag blir den 18 och det känns bra, jag har ingen brådska utan känner ett lugn i detta just nu :) När har du testdag?

Andre > välkommen!

Minipeach> 5 fick jag också, jag hoppas det ska gå vägen trots ganska få.

Regnbågsdröm > skönt med viktiga steg på vägen avklarade, nu är ni närmare målet :) håller tummarna!

• Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-05 18:25:32 följande:

Sjöblomman > vilket bra resultat ni fick! Det var kliniken som ville prova odla vidare... Får resultatet på fredag. Testdag blir den 18 och det känns bra, jag har ingen brådska utan känner ett lugn i detta just nu :) När har du testdag?

Andre > välkommen!

Minipeach> 5 fick jag också, jag hoppas det ska gå vägen trots ganska få.

Regnbågsdröm > skönt med viktiga steg på vägen avklarade, nu är ni närmare målet :) håller tummarna!

Ja, det känns bra. TD 20/4, känner som du. Ingen stress. Testar aldrig före så det känns skönt att få vara i det här nu ett tag.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 19:34:00 följande:

Inte ett enda ägg till frysen. Känns inte som att det i magen kommer bli nåt av heller. Så jävla ledsen, förbananad och frustrerad nu...

Åh vad tråkigt! Men håller ändå tummarna.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-05 19:46:44 följande:

Åh vad tråkigt! Men håller ändå tummarna.

Tack vad gullig du är. Skulle bli oerhört förvånad dock om det gick vägen...
  • Lotten

Hej!
    En fråga.

Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Började blöda lite sedan under morgonen fick jag jätteont och när jag gick på toaletten så var där en ganska stor klump av något slag. Påminde mig om när jag fick missfall förra gången. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse igen, men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

Jag hoppas inte vi måste vänta till nästa mens ;(

• Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 19:34:00 följande:

Inte ett enda ägg till frysen. Känns inte som att det i magen kommer bli nåt av heller. Så jävla ledsen, förbananad och frustrerad nu...

Det i magen och de utanför är inte samma ägg. Tänk på det. Dessutom är det bättre miljö i livmodern. Jag får aldrig något till frysen, har aldrig fått och kommer troligen aldrig att få. Men jag ger inte upp hoppet om att bli gravid ändå. Det behövs bara ett ägg. Och alla är unika.

Hade du många ägg? Eftersom du blev så besviken tänker jag?
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-05 21:28:03 följande:

Hej!
    En fråga.

Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Började blöda lite sedan under morgonen fick jag jätteont och när jag gick på toaletten så var där en ganska stor klump av något slag. Påminde mig om när jag fick missfall förra gången. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse igen, men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

Jag hoppas inte vi måste vänta till nästa mens ;(

Oj, klurigt. Det bästa är nog att ringa kliniken och fråga. Men skulle du starta på torsdag som dag 4? Jag tänker att vissa kanske inte ens har mens så många dagar så det borde ju fungera.
    Själv har jag alltid startat på dag 2 när jag gjort korta (gonal-F).

Lycka till!
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 22:02:52 följande:

Det i magen och de utanför är inte samma ägg. Tänk på det. Dessutom är det bättre miljö i livmodern. Jag får aldrig något till frysen, har aldrig fått och kommer troligen aldrig att få. Men jag ger inte upp hoppet om att bli gravid ändå. Det behövs bara ett ägg. Och alla är unika.

Hade du många ägg? Eftersom du blev så besviken tänker jag?

Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
Svar på tråden IVF mars/april