• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 08:10:23 följande:

Så kan du inte tänka. Blodet betyder inte automatiskt att du inte är gravid och verkligen inte tvärt om heller. Jag vet många som blödde när de var gravida och som inte var gravida de gånger det inte kom något blod. Så förlika dig inte med det. Däremot märker man ju oftast om det är kört, om det kommer extremt mycket blod (man känner ju sin kropp bäst). Men du kan inte tänka att du är gravid bara för att du inte börjat blöda. Så ta test på din testdag, det finns en anledning till ett de säger att man ska göra det

Ojdå! Bra att du sa det! Då ska jag tänka om . Varför kan inte det vara enklare alltihop!
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-04 12:57:25 följande:

Andra ultraljud avklarad, 11 blåsor utav vilka 2 var på 20 (?!) Och resten mellan 11 och 19. Läkaren var positiv och sa att de skulle hinna växa till sig tills på onsdag då ägguttaget sker. Kommer de 2 stora bli förstörda tills dess? Nu är jag spänd och rädd att det inte skulle vara så många ägg i blåsorna eller att befruktningen inte skulle lyckas, eller att det inte delar sig.. säkert samma saker som alla andra. rädd också att äggledaren skulle ha fyllt sig med vätska igen vilket förstör allt. läkaren sa att hon inte såg något på ultraljudet vilket var ett bra tecken iallafall. ser framemot att äggplocket är klart och få veta lite mer.

är du fransk celavie? Oavsett önskar jag dig all lycka till med ägget. Har det klarat att utveckla sig hittills har det också goda chanser nu; -)

Önskar ocksåall llycka till för de som väntar nu på resultatet av allt man har byggt upp under de veckorna. Sjöblomman, liksom, utflykt i verkligheten. Ivfsyskon , jag har frågat om det där med att ta gravtest förtidigt på min klinik och de har bekräftat min teori .

Ska du ta ägglossningssprutan ikväll då? Känns ju som att dina blåsor är i rätt storlek nu. De som är 11 hinner kanske växa lite till. Hoppas det! Blåsor kan vara tomma, men som mest innehåller de ett ägg. Läst någonstans att de kan innehålla fler ägg, men det stämmer inte. Hoppas på bra utdelning för dig Jag förstår din oro. Känner så jag också hela tiden. Stor kram!
  • Sjöblomman

Idag hade de ringt från kliniken två gånger, vilket jag missade. Fick världens hjärtklappning och ringde så klart upp. Var livrädd för att de skulle säga att det inte fanns några embryon att sätta in, men allt var lugnt och de ville veta om vi skulle sätta in idag som planerat eller vänta två dagar.
    Vi körde enligt plan och gjorde insättningen, gjorde väldigt ont den här gången. Har aldrig känt så tidigare men jag är fortfarande svullen och öm i stockarna och runt omkring. Förstoppad också vilket inte gör det bättre. Hon kollade och det var inte så mycket vätska i stockarna och hon sa att det troligen inte blir överstimulering. Skönt! Nu hoppas jag att värken försvinner och att våra småttingar stannar!

• Regnbågsdröm

Pratat med min klinik idag angående min oro kring att inte vara nedreglerad trots blödning. De lugnade mig genom att säga att jag garanterat är det. Att det händer enstaka gånger att ett blodprov visar annorlunda, men att det i så fall har att göra med att det i så fall ligger "andra medicinska skäl" bakom. Sådant de hade vetat om gällande mig i så fall. Så nu har jag fått Google-förbud också. Ska inte lyssna på vad andra skriver som inte stämmer Så nu blir det sprutstart som planerat på onsdag. Redo!

• Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 16:18:41 följande:
    Pratat med min klinik idag angående min oro kring att inte vara nedreglerad trots blödning. De lugnade mig genom att säga att jag garanterat är det. Att det händer enstaka gånger att ett blodprov visar annorlunda, men att det i så fall har att göra med att det i så fall ligger "andra medicinska skäl" bakom. Sådant de hade vetat om gällande mig i så fall. Så nu har jag fått Google-förbud också. Ska inte lyssna på vad andra skriver som inte stämmer smile5.gif Så nu blir det sprutstart som planerat på onsdag. Redo!
    Google-förbud skulle vara bra för mig med... Jag som var så himla cool tills nu plötsligt! Fånig man känner sig ibland.
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-04 16:52:46 följande:
    Google-förbud skulle vara bra för mig med... Jag som var så himla cool tills nu plötsligt! Fånig man känner sig ibland.
    Man ska nog ha som mål att man ska lyssna på sin egen klinik i första hand och inte vad andra säger här, samt random googlingar. Det är så mycket som kan ligga som bakomliggande orsaker till att de gör på ett annat sätt på en annan klinik, eller med en annan patient. Alla är vi olika och har olika bakgrunder och problematik. Jag ska försöka bli bättre på att lita på att min klinik gör vad DE KAN. För just MIG.

Stor kram till dig och stort lycka till!
  • CJ1
    celavie1 skrev 2016-04-04 11:28:22 följande:

Vad roligt och läsa att så många går in i ruvarstadie!

Själv tar jag den snåriga vägen fram. De fick bara ut ett ägg. Precis som första gången. Känner mig arg just nu och sedan kommer det gå över i sorg. Får väl hoppas på mitt enda lilla ägg.

Det behövs bara ett enda guldägg! Detta är ditt! Håller tummarna.
  • CJ1

Är på rd 4 och känner efter i magen hela tiden. Är väldigt svullen och har molande värk. Kände starkt hugg i livmodern i fredags på lunchen när det borde ha fäst. (Har ju läst att man kan känna när det fäster) och idag googlade jag på tidiga graviditetstecken. Jag går också med i klubben för google förbud man blir galen annars.
    Jag kommer nog vänta med att testa till efter BIM i alla fall som kommer vara på rd 7. Då kommer jag veta ändå. Har dock inte så stora förhoppningar. Vågar inte hoppas...

Roligt att så många ruvar nu! Vi får hoppas på många glada utrop om plus här. Kämpa på alla!!

Kram till alla

• Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-04 17:42:05 följande:

Man ska nog ha som mål att man ska lyssna på sin egen klinik i första hand och inte vad andra säger här, samt random googlingar. Det är så mycket som kan ligga som bakomliggande orsaker till att de gör på ett annat sätt på en annan klinik, eller med en annan patient. Alla är vi olika och har olika bakgrunder och problematik. Jag ska försöka bli bättre på att lita på att min klinik gör vad DE KAN. För just MIG.

Stor kram till dig och stort lycka till!

Så är det... Samtidigt så är många av oss i en nästan desperat situation där man gör nästan vad som helst för att få bli gravid. Då är det lätt att snöa in sig...

Kram och stort lycka till till dig med!
  • Regnbågsdröm
    CJ1 skrev 2016-04-04 18:22:20 följande:

Är på rd 4 och känner efter i magen hela tiden. Är väldigt svullen och har molande värk. Kände starkt hugg i livmodern i fredags på lunchen när det borde ha fäst. (Har ju läst att man kan känna när det fäster) och idag googlade jag på tidiga graviditetstecken. Jag går också med i klubben för google förbud man blir galen annars.
    Jag kommer nog vänta med att testa till efter BIM i alla fall som kommer vara på rd 7. Då kommer jag veta ändå. Har dock inte så stora förhoppningar. Vågar inte hoppas...

Roligt att så många ruvar nu! Vi får hoppas på många glada utrop om plus här. Kämpa på alla!!

Kram till alla

Google-förbud är bra! Välkommen till klubben Sen är symptom-letande också dumt. För antar att du tar något progesteron? Jag fick sjukliga "gravidsympton" när jag tog Crinone under ruvningen. Så jag valde att inte analysera symptomen alls. Det gick faktiskt. Sen tyckte jag mig känna när mitt embryo fäste. Jag tror faktiskt fortfarande att det gjorde det, även om det inte stod "gravid" på testet sen. Jag tror att det fäste och sen gav upp. Kommer ju förstås aldrig veta. Men ruvardag 6 fick jag ett sånt där "hugg".
Svar på tråden IVF mars/april