• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-04-03 10:35:24 följande:
    Jag ska köra med menopur 150 + gonal f 150. Sist tog jag bara menopur. Fick maxdos sista dagarna då. Fick ut 6 ägg, varav 2 blev befruktad.
    Okej. Hört om flera som kombinerar. Hoppas det funkar bra för dig! Jag körde gonal första gången, men sen gick de över till menopur och startade direkt på 450. Fick 4 ägg förra gången, så jag får ju få ägg oavsett hög dos tyvärr. Men får nog liksom bara förlika mig vid att det är så det är. Och hoppas på guldägget liksom!
  • Sjöblomman

Kan man se via något test om man är svårtstimulerad eller märks det först vid sprutstart och VUL?

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-03 11:46:37 följande:

Kan man se via något test om man är svårtstimulerad eller märks det först vid sprutstart och VUL?

Det upptäcker man nog vid sprutorna skulle jag tro. Till största del i alla fall. De började på 200 på mig första försöket (så något har väl visat innan att jag inte ska börja kanonlågt ändå) Men ingenting händer förrän dosen ökades upp till 450. Sen blev det väl rätt självklart att jag skulle börja på högsta från dag ett vid de andra försöken.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-03 11:52:31 följande:
    Det upptäcker man nog vid sprutorna skulle jag tro. Till största del i alla fall. De började på 200 på mig första försöket (så något har väl visat innan att jag inte ska börja kanonlågt ändå) Men ingenting händer förrän dosen ökades upp till 450. Sen blev det väl rätt självklart att jag skulle börja på högsta från dag ett vid de andra försöken.
    Var det gonal-F?

Jag har haft 225 från början och fått 11, 14, 15 och nu 10 ägg. Antar att jag inte är svårtstimulerad men undrar över den relativt höga dosen.
  • Ivfsyskon

Tjuvtestade tvärminus idag på ruvardag 8. Det gjorde jag även när jag var gravid med vår dotter och då visade det plus redan då. Hoppaet är ute. :(

• linoa131
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 12:42:38 följande:

Tjuvtestade tvärminus idag på ruvardag 8. Det gjorde jag även när jag var gravid med vår dotter och då visade det plus redan då. Hoppaet är ute. :(

Vad trist styrkekramar till dig. Du får satsa på nästa gång, det kommer hända före eller senare.
  • linoa131

Jag har mitt andra ultraljud imorgon och kommer antagligen få spruta otrivelle. Hur är det med det, betyder det att man slutar spruta alla andra eller fortsätter man ändå med gonalF och orgalutran till ägguttag? Det kommer de säkert berätta för mig imorgon men sprutorna gör så ont att jag längtar verkligen att äntligen få sluta med det. Värsta är att den med blodförtunnande kommer jag behöva fortsätta med hela graviditeten om jag skulle bli gravid. Det är den värsta, gör så ont både nålen och medlet...

• Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-04-03 13:23:02 följande:

Jag har mitt andra ultraljud imorgon och kommer antagligen få spruta otrivelle. Hur är det med det, betyder det att man slutar spruta alla andra eller fortsätter man ändå med gonalF och orgalutran till ägguttag? Det kommer de säkert berätta för mig imorgon men sprutorna gör så ont att jag längtar verkligen att äntligen få sluta med det. Värsta är att den med blodförtunnande kommer jag behöva fortsätta med hela graviditeten om jag skulle bli gravid. Det är den värsta, gör så ont både nålen och medlet...

När du tar ovitrelle är det slut med de andra. Ovitrelle är ägglossningssprutan och tas för att de ska kunna plocka äggen ca 1,5 dygn efter att du tagit sprutan.

Lycka till imorn!
Svar på tråden IVF mars/april