• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • minipeach

Har också gjort äggplock nyss, fick ut 5 stycken så det känns väl sådär, håller tummarna för er andra!

• Regnbågsdröm
    minipeach skrev 2016-04-05 09:44:35 följande:

Har också gjort äggplock nyss, fick ut 5 stycken så det känns väl sådär, håller tummarna för er andra!

Stirra dig inte blind på antalet. Den gången jag fick ut 4 ägg gick det mycket bättre än då jag fick ut 7. Allt har med kvalitet att göra! Stort lycka till till dig också!
  • Sjöblomman
    minipeach skrev 2016-04-05 09:44:35 följande:

Lycka till! Du behöver bara ett guldägg.
  • Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-04 10:33:28 följande:

Lycka till celavie1!

Och Sjöblomman med din insättning i em!

Nu har jag precis fått två små embryon insatta! Känner mig så glad!

6 äggblåsor > 5 ägg > 4 befruktade > ett jättefint 4celligt & ett 2celligt tid mig. De andra två försöker de odla vidare till blastocyster, de var inte tillräckligt bra för att frysas nu.

Hej ruvarstadie

Härligt! (Missade ditt inlägg igår)
    Låter bra med vidareodling. Fick ni också välja på att odla vidare alla?

Vi fick ut 10, 9 blev befruktade, 7 fortsatte dela sig och igår satte vi in 2. Så 5 odlas vidare och någon blir forthoppningsvis fryst.

När har du testdag?
  • Andje

[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]

Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

Håller tummarna stenhårt för dig!

[/

Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.

Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(

• Regnbågsdröm
    Andje skrev 2016-04-05 14:45:57 följande:

[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]

Men vad knasigt att de inte redan har satt  in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?

[/

Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.

Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(

Oh herregud, låter minst sagt som en tuff dag för dig. Jag tror anledningen till att de inte återför två ägg beror på att du får ut så många. Flera misslyckade försök och få ägg känns som mer anledning till att göra det. Tänker jag. (Som själv hoppas att jag får det nästa gång)

Vila dig nu, ta den hjälp du kan från din partner och hoppas att du får må bra snart igen. Hoppas på många fina befruktade ägg! Välkommen till gruppen också förresten!
  • Regnbågsdröm

Nu har jag tagit sista "klockan 15-synarelan". Imorgon går jag över till att bara spraya två gånger om dagen då jag börjar med sprutorna på kvällen sen. Känns bra! Nu jävlar ska jag aldrig mer spraya synarela klockan 15. Den här gången ska vi lyckas!!

• Sjöblomman
    Andje skrev 2016-04-05 14:45:57 följande:

[/

Jag har alltid fått ut många ägg av toppkvalitet, som minst 10. Efter två misslyckade IVF och två misslyckade FET fick vi sätta in två. Jag blev gravid då men det slutade dessvärre med missfall. Nu har vi fått två igen och jag hoppas såklart att det är nu det händer!

Måste ha varit riktigt tufft med plocket! Fick du med citodon hem? Vid mitt första plock blev jag riktigt dålig och låg och vred mig i smärtor. Min man ringde klinikens akutnummer som då ordinerade dubbeldos citodon samt Voltaren supp. Det var det enda som fungerade för mig.

Håller tummarna för att du snart mår bättre!
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 15:04:19 följande:

Nu har jag tagit sista "klockan 15-synarelan". Imorgon går jag över till att bara spraya två gånger om dagen då jag börjar med sprutorna på kvällen sen. Känns bra! Nu jävlar ska jag aldrig mer spraya synarela klockan 15. Den här gången ska vi lyckas!!

Håller tummarna!
  • Sarah32

Hej igen! Då fortsätter vi att följas åt:) Jag pratade med min klinik idag och jag ska börja med sprutor på torsdag, så läskigt men spännande!

Lycka till i äggproduktionen:)

Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 15:04:19 följande:

Svar på tråden IVF mars/april