Andje skrev 2016-04-05 14:45:57 följande:
[quote=76504367][quote-nick]Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 08:57:47 följande:[/quote-nick]
Välkommen! (säger jag som själv är alldeles ny här inne, haha!)
Men vad knasigt att de inte redan har satt in två. Det ska man verkligen inte behöva tjata sig till efter så många försök tycker jag. Kanske läge att byta klinik? Du har ju rätt att flytta på era embryon. Vad har de för förklaring till att de inte vill göra det?
Håller tummarna stenhårt för dig!
[/
Anledningen att de inte vill sätta in två är att mina embryon de satt tillbaka har varit av fin kvalitet och då säger de att de bara sätter in ett.
Nu ligger jag hemma i soffan efter en ganska jobbig förmiddag. De plockade ut 25 ägg vilket tog sin lilla stund. Jag blödde ganska mycket efteråt och tålde inte det smärtstillande medlet. Kallsvettades, skakade och kräktes efteråt. Fick nån form av antikräkmedel som hjälpte till viss del. Mår ok nu men rör mig som en fällkniv då det gör vansinnigt ont i magen. Fick inga direkta svar om återföringen på fredag utan de ville först se hur många ägg som är mogna och hur många som blir befruktade. Fy, denna gång var en mycket större pärs än förra gången :(
Jag har alltid fått ut många ägg av toppkvalitet, som minst 10. Efter två misslyckade IVF och två misslyckade FET fick vi sätta in två. Jag blev gravid då men det slutade dessvärre med missfall. Nu har vi fått två igen och jag hoppas såklart att det är nu det händer!
Måste ha varit riktigt tufft med plocket! Fick du med citodon hem? Vid mitt första plock blev jag riktigt dålig och låg och vred mig i smärtor. Min man ringde klinikens akutnummer som då ordinerade dubbeldos citodon samt Voltaren supp. Det var det enda som fungerade för mig.
Håller tummarna för att du snart mår bättre!