• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Lillajag86 skrev 2016-04-06 21:41:48 följande:

Hej alla! Var några dagar sedan jag var inne här nu. Är extremt trött om dagarna, så har inte orkat logga in.

Efter första VUL hade jag ju 18 äggblåsor. Jag var då tvungen att sänka dosen Menopur från 112.5 till 75 i lördags. I måndags tog jag blodprov samt gjorde VUL igen. Då hade jag 22 äggblåsor i "bra" storlek, samt en del små. Den största var 22, vilket läkaren tyckte var lite för stort (vet inte riktigt vad det innebär, men läste i denna tråden att det skulle kunna var en cysta om någon äggblåsa är större än de andra. Hade ju cystor när jag höll på med Synarelan, så kanske är en ny cysta). Har ju skrivit förut att jag har en genetisk sjukdom vilket innebär att jag ska göra IVF med PGD. Det är 50% risk på varje ägg att det är sjukt, vilket innebär att jag "måste" få ut "en hög" med ägg för att öka chansen att hitta några friska.

Kliniken i Huddinge fick inte svar på mitt blodprov förrän på tisdagen och tyvärr visade de att mina värden låg högre än vad borde. Så jag fick inte ta någon spruta igår. Och nu har jag nyligen tagit Ovitrellen. P.g.a. mina höga värden sa de att det kan bli så att de måste frysa ned alla ägg, och jag får då inte göra något ET. De var lite oroliga för mitt mående och skulle ta lite tester vid äggplock på fredag. Förstår att min hälsa måste gå först men känns trist om det inte blir någon återföring nu när vi ställt in oss på det Rynkar på näsan

Åh vad jobbigt! Men förhoppningsvis tar det sig oavsett om du får tillbaka nu eller nästa månad. <3
  • Andje

Tänker på dig idag BK1986 och hoppas att äggplocket går bra.

• Andje
    linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?

Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.
  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 18:21:25 följande:
    Fast det behöver verkligen inte vara något knas. Som sagt så är det rätt vanligt att inte få något till frysen. Särskilt som sagt om man inte har många ägg. Som nämnt innan kommer jag troligen aldrig få något till frysen. Och vi är på vårt tredje försök nu. Jag är lycklig om jag får ett ägg tillbaka. Som många här säger, det behövs bara ett guldägg. Jag hoppas vi alla här får just det ägget den här gången!
    Håller alla tummar och tår för oss alla!
  • Helena 672

Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?

• Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 11:41:03 följande:
    Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?
    Vågar mig nog på ett grattis här!

Liten blödning är väldigt vanligt i början på en graviditet, alltså inget alls att vara orolig för!

Ta ett nytt test imorgon bitti så kommer du nog känna sig lite lugnare.
  • BK1986

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

• Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

Härligt att höra! Håller fortsatta tummar för bra befruktning!
  • ivfbullen
    BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Vad härligt!!!! Fortsätter att hålla tummarna!
    Har du förresten någon blogg som man kan följa?

• Helena 672
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-07 12:09:53 följande:
    Vågar mig nog på ett grattis här!

Liten blödning är väldigt vanligt i början på en graviditet, alltså inget alls att vara orolig för!

Ta ett nytt test imorgon bitti så kommer du nog känna sig lite lugnare.
    Är så förvirrad, nu har jag svag värk som mensvärk och det har kommit mer blod. Antar att det är kört nu... Jag tror jag ska åka och köpa några fler test nu. Eller så avvaktar jag med test ett par dagar... om det fortsätter att vara plus samtidigt som jag blöder så blir jag ju inte klokare. 
Svar på tråden IVF mars/april