• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Andje

[quote=76512060][quote-nick]Helena 672 skrev 2016-04-07 13:37:35 följande:[/quote-nick]

Är så förvirrad, nu har jag svag värk som mensvärk och det har kommit mer blod. Antar att det är kört nu... Jag tror jag ska åka och köpa några fler test nu. Eller så avvaktar jag med test ett par dagar... om det fortsätter att vara plus samtidigt som jag blöder så blir jag ju inte klokare. 

[/

Det var likadant för mig efter ett FET. Jag hade ett svagt plus några dagar före testdag och jag hade börjat blöda lite. Enligt min klinik (Akademiska i Uppsala) så var det troligtvis en biokemisk graviditet, dvs att embryot först fäst så att hcg börjat öka och sen har det släppt av någon anledning så att hcg var på väg ner igen. MEN en blödning betyder ju inte alls att det är kört. Det är vanligt att man kan få blödningar fast allt är ok med graviditeten. Håller mina tummar för dig att plusset blir starkare och att blödningen avtar.

• linoa131

[quote76511617][quote-nick]Andje skrev 2016-04-07 11:13:15 följande:[/quote-nick]linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?

Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.[/quote]

Det gick över förväntan med befruktningen, tack för att du frågar . 7 ägg blev befruktade och då kommer vi göra återföringen på måndag. håller tummarna för att de fortsätter att utvecklas bra under helgen.

Vad skönt att veta att allt är i ordning inför återföringe . Ibland är det bara rätt bra att söka akutsjukvård och få höra att allt är bra så man kan bli lugnare. stor lycka till imorgon!

• linoa131
    Andje skrev 2016-04-07 11:13:15 följande:

linoa131, det var inte meningen att skrämma upp någon med min upplevelse i tisdags :) Att jag mådde dåligt handlade främst om att jag inte tålde det smärtstillande medlet och att jag hade så många äggblåsor att punktera. Har du hört något idag om hur dina ägg blev befruktade?

Jag ringde 1177 igår då jag var orolig för vätska i buken. Jag hade hoppats att de skulle säga att jag skulle vila och ringa kliniken idag men läkaren på gynakuten ville undersöka mig så jag fick spendera några timmar på akuten igår kväll. Kände mig lite fånig att söka akutsjukvård men samtidigt ville jag kolla hur det såg ut i magen. Vill verkligen inte att något sätter käppar i hjulen inför återföringen imorgon. Efter blodprover och diverse ultraljudsundersökningar kunde konstateras att mina prover var bra, ingen vätska i buken men rätt rejält förstorade äggstockar, vilket inte var någon överraskning efter så många folliklar. Har pratat med både Västerås- och Uppsalakliniken idag och det blir återföring enligt plan imorgon. Puh säger jag.

Det gick över förväntan med befruktningen, tack för att du frågar . 7 ägg blev befruktade och då kommer vi göra återföringen på måndag. håller tummarna för att de fortsätter att utvecklas bra under helgen.

Vad skönt att veta att allt är i ordning inför återföringe . Ibland är det bara rätt bra att söka akutsjukvård och få höra att allt är bra så man kan bli lugnare. stor lycka till imorgon!
  • Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 13:37:35 följande:
    Är så förvirrad, nu har jag svag värk som mensvärk och det har kommit mer blod. Antar att det är kört nu... Jag tror jag ska åka och köpa några fler test nu. Eller så avvaktar jag med test ett par dagar... om det fortsätter att vara plus samtidigt som jag blöder så blir jag ju inte klokare. 
    Hur mycket blod har det kommit? Som mens eller mindre/mer?

Tester kan du ju alltid ta om du vill, så länge det inte stressar upp dig mer. Om inte annat så ser du ju om strecken blir starkare eller svagare.

Ring kliniken om du är orolig, de har erfarenhet och kan säkert råda dig hur du ska tänka och agera.
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

Toppen! Skönt att det gick så bra och bra antal också.
  • mini72

Imorgon kommer jag få veta om kliniken har bestämt att jag ska stödbehandlas med hormonplåster (Estradot) eller -tabletter (Progynova). Jag har inte testat plåster förut, så är det någon här inne med erfarenheter?

• Nicka
    BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

Härligt! Har oxå fått lugnande två sista plocken, pga av hög nervositet.
    Håller tummarna för många befruktade!
  • Lotten
    Helena 672 skrev 2016-04-07 11:41:03 följande:

Nu är jag på RD 14 och fick i morse en pyttepytteliten blödning, liksom bara lite på pappret på toa, knappt synbart. Jag fick panik och var säker på att det är mens på gång. (Har aldrig varit gravid, försökt i 3 år, första IVF nu).
    Jag väntade en timme och tog ett gravtest i panik, (Clearblue). (Skulle egentligen inte testa förrän på måndag, dvs RD 18). Men då visar testet svagt plus! Nu vågar jag så klart inte ta ut någon som helst glädje i förskott. Är det någon som varit i samma situation? Nu känner jag mig bara förvirrad, är plusset på riktigt, vad betyder den lilla blödningen och kan jag lita på plusset?

Samma för oss. Aldrig varit gravid innan. Jag fick precis som du förra försöket. Det slutade att blöda men tyvärr fick jag MF senare.

Det är vanligt att det kan blöda i början. Håller tummarna för er.
Svar på tråden IVF mars/april