• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • ivfbullen
    Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16. 

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14. 

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart 26 mars Gonal-F. Äggplock 6/4. Återförande 11/4.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13. 

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod. 

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet. 

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08 

Nicka: snart 35 år. Ultraljud på måndag och Fet inplanerad på Tisdag.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet. 

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars 

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16. 

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3. 

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet. 

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.[/quote]

Lixom, 39 år. 1:a försöket (gjort två inseminationer tidigare). Kort protokoll. Återföring 4/4. Testdag 18/4. Vitanova, Köpenhamn.

Ivfbullen, 29 år. 3:e försöket Fermanest hormoner och Lutinus. FET 6/4. Ruvar. Testdag 20/4.
  • linoa131

En fråga. Dagen efter ägguttaget fick vi veta hur många ägg som befruktades. De på kliniken ville odla dem över helgen, då blir återföringen dag 5. Vad kan jag förbereda mig på inför måndag? Brukardet några som dör? Hur går det till sedan?

• Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-08 15:27:02 följande:

En fråga. Dagen efter ägguttaget fick vi veta hur många ägg som befruktades. De på kliniken ville odla dem över helgen, då blir återföringen dag 5. Vad kan jag förbereda mig på inför måndag? Brukardet några som dör? Hur går det till sedan?

Det är omöjligt att förbereda sig. Det blir liksom som det blir hur mycket man än försöker att förbereda sig. Det går inte att säga heller hur det kommer att gå för dina ägg. Det händer att de inte klarar sig. Det hände oss när vi skulle ha insättning dag 3. Men förmodligen är det ju bra kvalitet på dina ägg om kliniken valt att odla de längre, så då måste de ju tänkt att de ser ut att vara sådana som klarar sig. Stort lycka till!
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Nej nej nej! Fan vännen. Det här skulle ju inte hända. Fan vad ledsen jag blir för din skull. Hur många ägg hade ni? Skitsamma egentligen. Men undrar ändå. Jag blir på riktigt väldigt ledsen för er skull. Stor jävla kram! Livet är orättvist.
  • ivfbullen
    linoa131 skrev 2016-04-08 15:27:02 följande:

Det går inte riktigt att förbereda sig på något speciellt besked utan det är bara att hoppas att det är ett trevligt besked.
    Om det blir några bra befruktade så lär ni få tillbaka ett och så resten i frysen. Min läkare säger att det är alltid liiite bättre statistik nationellt på färska embryo (just då det finns risk att vissa frysta inte klarar upptinningen) men att det är egentligen väldig liten skillnad på färsk och fryst. Jag håller alla tummar för er!

• Sarah32

Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)

Regnbågsdröm skrev 2016-04-07 21:05:50 följande:

Sarah32 - hur gick första sprutan?

• Utflykt i verkligheten
    Sarah32 skrev 2016-04-08 15:48:31 följande:
    Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)
    Läskigt att ge någon annan spruta! Vad tycker sambon?
Svar på tråden IVF mars/april