• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CJ1
    Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16. 

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14. 

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart 26 mars Gonal-F. Äggplock 6/4. Återförande 11/4.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13. 

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod. 

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet. 

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08 

Nicka: snart 35 år. Ultraljud på måndag och Fet inplanerad på Tisdag.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet. 

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars 

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16. 

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3. 

Utflykt i verkligheten, 37 år. 2:a försöket. Kort protokoll. Återföring 30/3. Test 16/4. Sophiahemmet. 

Nella79. 37 år. 1:a försöket. Kort protokoll. Återföring 29/3. Testdag 13/4. Reproduktionsmedicin, Huddinge Karolinska.[/quote]

Lixom, 39 år. 1:a försöket (gjort två inseminationer tidigare). Kort protokoll. Återföring 4/4. Testdag 18/4. Vitanova, Köpenhamn.

Ivfbullen, 29 år. 3:e försöket Fermanest hormoner och Lutinus. FET 6/4. Ruvar. Testdag 20/4.
    ivfbullen.wordpress.com

CJ1, 39 år, 1 IVF, Kort protokoll. FET 31/3. Testdag 14/4
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 15:35:38 följande:

Nej nej nej! Fan vännen. Det här skulle ju inte hända. Fan vad ledsen jag blir för din skull. Hur många ägg hade ni? Skitsamma egentligen. Men undrar ändå. Jag blir på riktigt väldigt ledsen för er skull. Stor jävla kram! Livet är orättvist.

Det gör riktigt jävla ont i själen. Sköterskan kunde inte säga mer än att det inte blev något. De fick ut 9 ägg igår. Alla var nog inte mogna, och inget befruktat. Börjar ana att det är något fel med mina ägg varför det blir såhär trots ICSI.

Vi skulle få telefontid med läkaren på torsdag och då får vi hoppas på någon form av svar. Just nu känns det bara mörkt.
  • CJ1

BK1986 och Nella79. Så tråkigt! Hoppas ni båda orkar resa er snart igen! Skickar styrkekramar.

Ni andra hoppas jag det går bra för var än i processen ni befinner er.

Ni ruvare; Har ni några symtom? Hur känner ni er?

Själv är jag på Rd 8 från ett FET. Är väldigt svullen sen Rd1. Har ju inte haft något äggutag eller något Progesteron denna gången. Är nu även BIM +1 dag och inget tecken på mens än. Har haft en blandning av mensvärk och ägglossningskänsla hela veckan med lite konstiga stickningar. Är nervös men vågar inte testa då det är tidigt men även  för innan besked så lever ju hoppet! Är positiv i ena stunden och negativ/deprimerad i andra. Ja jag gissar ni känner igen känslan.

Önskar er alla en riktigt skön helg!

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-08 15:48:31 följande:

Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)

Vad bra att din sambo kan hjälpa dig, att det känns lättare. Jag tar på mig själv, då det känns lättare för mig. Men som med allt annat så är det ju olika hur man känner Vad skönt att det har gått bra för dig! Jag upplever menopur som mycket jobbigare än gonalen på alla sätt. För det första ska man blanda pulver och vätska själv och sen dra upp sin dos i sprutan från en liten flaska. Stor skillnad mot den färdigfyllda gonalen alltså. Har dessutom svårt att få in nålen och känns rätt rejält efter några dagar att spruta in vätskan också. Så är rena drömmen när man kommer till ägglossningssprutan sen, för den är ju likadan som gonalen och därmed enklare Så upplever jag det i alla fall. Finns säkert folk som tänker annorlunda där också förstås Fortsatt lycka till! Skulle du också på ultraljud på onsdag nästa vecka?
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-08 17:25:31 följande:
    Det gör riktigt jävla ont i själen. Sköterskan kunde inte säga mer än att det inte blev något. De fick ut 9 ägg igår. Alla var nog inte mogna, och inget befruktat. Börjar ana att det är något fel med mina ägg varför det blir såhär trots ICSI.

Vi skulle få telefontid med läkaren på torsdag och då får vi hoppas på någon form av svar. Just nu känns det bara mörkt.
    Förstår att det känns mörkt. Tillåt dig själv att sörja. Det är inte alltid det finns ett svar på varför det inte går. Vid vårt första försök delade sig ju inte äggen som de skulle efter befruktningen, och då kände jag att det verkligen var något fel på mina ägg. Men läkaren hade inget svar där heller. Men gången efter gick det bättre. Nu kör ju vi donator och bytte då donator till försök två. Ibland kan det ju vara så att spermier och ägg liksom inte matchar varandra. Stor kram! Finns här!
  • celavie1
    minipeach skrev 2016-04-08 05:49:09 följande:
    Jag fick också tillbaka ett litet embryo igår, hade ett till som klarade sig som de skulle odla vidare. Mitt embryo var ett fint exemplar sa de så nu är det bara att vänta. Hoppas våra små klarar sig! <3
    Ja nu hoppas vi :)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 06:03:27 följande:
    Åh vad fint! Glad för er och embryot - hoppas så! Det är ju en kämpe, det märks ju redan nu!

De räknar olika på olika kliniker, men hos mig räknar de insättningsdag som ruvardag 1. Stor kram och lycka till!

Här sprutas det för fullt. Eller ja, andra sprutan togs igår. Är tufft, menopur gör rätt ont och är svår att få igenom huden. Igår fick jag tests tre ställen för att komma in. Men jag gillar tredje gången gillt. Jag hoppas det gäller i övrigt också
    Känns helt overkligt faktiskt.
    Ja menopuren svider gärna när man ska injicera. Denna gång tyckte jag även att det var svårare att sticka genom huden. Kändes som nålen var trubbig 
    Skönt ändå att du är igång med sprutorna. Nu kommer det gå fort ska du se
  • Sarah32

Han har inget val;) Men har frågat och han tycker det känns ok som tur är:) Har du tagit själv?

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-08 15:52:58 följande:

Läskigt att ge någon annan spruta! Vad tycker sambon?

• Sarah32

Jo, det är väl individuellt:)

Skönt att få gonal-f första gången då, så att man vänjer sig lite om det behövs fler försök och msn får byta. Du hade gonal-f först också va?

Jag har inget ultraljud inbokat, ska få besked efter mitt blodprov på måndag, men skötersksn trodde det blur tidigast på fredag, så det blir väl fler sprutdagar:(

Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 18:19:53 följande:

Vad bra att din sambo kan hjälpa dig, att det känns lättare. Jag tar på mig själv, då det känns lättare för mig. Men som med allt annat så är det ju olika hur man känner Vad skönt att det har gått bra för dig! Jag upplever menopur som mycket jobbigare än gonalen på alla sätt. För det första ska man blanda pulver och vätska själv och sen dra upp sin dos i sprutan från en liten flaska. Stor skillnad mot den färdigfyllda gonalen alltså. Har dessutom svårt att få in nålen och känns rätt rejält efter några dagar att spruta in vätskan också. Så är rena drömmen när man kommer till ägglossningssprutan sen, för den är ju likadan som gonalen och därmed enklare Så upplever jag det i alla fall. Finns säkert folk som tänker annorlunda där också förstås Fortsatt lycka till! Skulle du också på ultraljud på onsdag nästa vecka?

Svar på tråden IVF mars/april