Sarah32 skrev 2016-04-08 15:48:31 följande:
Tack! Det har gått bra:) Är ganska spruträdd, så var lite nervös. Min sambo har fått bli min livlina och sköta sprutorna, det tar emot att ge sig själv en spruta i magen:( Men det gick bra, sprutan (gonal-f) kändes väl lite, men det gjorde inte så ont. Är menopur värre? På vilket sätt? Kram och lycka till med sprutorna:)
Vad bra att din sambo kan hjälpa dig, att det känns lättare. Jag tar på mig själv, då det känns lättare för mig. Men som med allt annat så är det ju olika hur man känner
Vad skönt att det har gått bra för dig! Jag upplever menopur som mycket jobbigare än gonalen på alla sätt. För det första ska man blanda pulver och vätska själv och sen dra upp sin dos i sprutan från en liten flaska. Stor skillnad mot den färdigfyllda gonalen alltså. Har dessutom svårt att få in nålen och känns rätt rejält efter några dagar att spruta in vätskan också. Så är rena drömmen när man kommer till ägglossningssprutan sen, för den är ju likadan som gonalen och därmed enklare
Så upplever jag det i alla fall. Finns säkert folk som tänker annorlunda där också förstås
Fortsatt lycka till! Skulle du också på ultraljud på onsdag nästa vecka?