• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-08 20:37:26 följande:

Jo, det är väl individuellt:)

Skönt att få gonal-f första gången då, så att man vänjer sig lite om det behövs fler försök och msn får byta. Du hade gonal-f först också va?

Jag har inget ultraljud inbokat, ska få besked efter mitt blodprov på måndag, men skötersksn trodde det blur tidigast på fredag, så det blir väl fler sprutdagar:(

Ja precis, jag hade gonal-f första försöket. Men fick ju inget bra resultat, så det första de testade att ändra var byte av donator och byte av spruta.

Okej. Ja, men förvänta dig minst två ultraljud. De allra flesta behöver det. Så det är inget konstigt. Särskilt inte första försöket då de kan behöva reglera dosen och så. Så över en vecka sprutar nog de allra flesta. Jag närmare två veckor har det blivit Vi får se hur detta försök blir.
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-08 19:52:52 följande:
    Känns helt overkligt faktiskt.
    Ja menopuren svider gärna när man ska injicera. Denna gång tyckte jag även att det var svårare att sticka genom huden. Kändes som nålen var trubbig 
    Skönt ändå att du är igång med sprutorna. Nu kommer det gå fort ska du se
    Håller helt med dig. Igår hade jag ett helvete med att få in nålen. Men nu ikväll gick det bättre.

Stor kram till dig och ditt lilla hjälteembryo <3
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-08 08:26:15 följande:

Oh vad roligt  celavie1 och minipeach!!! Grattis!!!

I min klinik räknar man dagen efter som dag 1. Idag är jag på dag 2 :)

Nu håller vi tummarna för oss alla!! <3

:) lycka till oss alla
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Mitt hjärta blöder när jag läser detta. Var så för mig förra gången. Känns så tungt och bottenlöst. Låt det sjunka in och ta dig sedan tillbaka. Kramar i massor vännen
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det är så jäkla orättvist! Alla styrka och kramar till er! <3
  • Utflykt i verkligheten
    Sarah32 skrev 2016-04-08 20:33:26 följande:

Han har inget val;) Men har frågat och han tycker det känns ok som tur är:) Har du tagit själv?

Haha, nä det så klart. Ska det bli barn av det hela så är det bara att sätta igång för honom.

Jo jag har tagit själv, förutom ett par gånger när har varit för trött efter att ha somnat på soffan. Han tyckte nog att det var lite roligt ärligt talat.

Vet däremot inte hur jag skulle känna inför att sticka någon annan, men man vänjer sig nog. Det är ju små och smala nålar som enbart ska in i magfettet. Tänker på min pappa som fick sätta vanliga sprutor muskelärt på min mamma... Hua! Men han fixade det galant!
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-08 15:33:35 följande:

Det är omöjligt att förbereda sig. Det blir liksom som det blir hur mycket man än försöker att förbereda sig. Det går inte att säga heller hur det kommer att gå för dina ägg. Det händer att de inte klarar sig. Det hände oss när vi skulle ha insättning dag 3. Men förmodligen är det ju bra kvalitet på dina ägg om kliniken valt att odla de längre, så då måste de ju tänkt att de ser ut att vara sådana som klarar sig. Stort lycka till!

Tack för ditt svar. Helgen känns long . Kliniken borde höra av sig om det händer något eller hur?
  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-08 15:47:04 följande:

Det går inte riktigt att förbereda sig på något speciellt besked utan det är bara att hoppas att det är ett trevligt besked.

Om det blir några bra befruktade så lär ni få tillbaka ett och så resten i frysen. Min läkare säger att det är alltid liiite bättre statistik nationellt på färska embryo (just då det finns risk att vissa frysta inte klarar upptinningen) men att det är egentligen väldig liten skillnad på färsk och fryst. Jag håller alla tummar för er!

Tack. Det är svårt att hitta statistik på nätet eller från läkarna om hur chansen att lyckas serait ut tycker jag. bara en dag kvar nu. Annars brukar jag inte se så framemot måndagar hihi.
Svar på tråden IVF mars/april