• Malva2015

Novemberbebis?

Någon som plussat nyligen och vill följas åt?:)

Jag har precis plussat och är i v 4+1!
    Bf 20e november om allt går bra

• Svar på tråden Novemberbebis?
  • Matl
    Ise skrev 2016-03-15 10:13:07 följande:

Hejsan!

Jag plussade idag och har kommit fram till bf 19 november.. Jag är lite chockad för det här är ingen planerad graviditet... ???? har ett barn som blir ett nu i maj och en 4-åring sen innan. 3 barn har liksom aldrig funnits i planerna! :/

Jag är glad, men samtidigt skrämmer hela den här situationen mig. Hur ska vi få ihop allt praktiskt? Hur ska vi ha råd? Tid? Ork?

Min sambo vet inget ännu. Han har sagt att han gärna vill ha ett till barn.

Jag ska tillbaka till jobbet och ny tjänst om bara några månader, åka på teamresa, vi har ett bröllop inbokat i sommar! Alla dessa planer som jag inte vet hur de kommer se ut/bli av nu :/

Någon mer här som väntar barn nr 3 eller har 3 sen innan? Hur har det varit?

Min minsta kommer alltså vara 1,5 år när bebisen kommer.

Hjälp!

Välkommen och grattis! Jag väntar oxå nummer 3 och var inget jag tänkt på förut att nånsin skaffa en till...haha..men nu har jag en ny sambo och vi vill gärna ha ett gemensamt Han har dock en dotter sen förut så det blir 4:e barnet i familjen då. Men hans dotter är här varannan helg och på lov, mina bor ju hos mig varannan vecka. Så det blir ju annorlunda för oss då vi varannan vecka kommer enbart ha det här barnet hos oss..och varannan blir det 3 eller 4 barn då Men kan säga att när vi har alla våra 3 samtidigt så är det inga problem alls. Nu är ju våra ganska stora...9, 7 och 4.5 år. Men tror inte det blir nån större skillnad, dom hänger nog bara på liksom tror jag Jag hoppas det iaf Men tankarna kommer ju precis som du säger...om tid, ork, pengar, plats osv osv. Men tror allt löser sig och man har ju tid att planera!
  • springa
    Ise skrev 2016-03-15 10:27:02 följande:
    Tack! :)
    Ja de säger ju det, men är det verkligen så?? Hoppas! Haha.

Hur gamla är dina äldre barn?
    Våra är 2,5 och 6 år :) 
  • Sevmek

Väntar också nr 3! beräknad till 18e Nov enligt sista mens.
    Har en kille född augusti -09 och en tjej dec -14 sedan innan :)

• Ise

Då verkar det vara fler som väntar 3:an :) kul!

Mina pojkar är födda i april 12 och maj 15. Så det blir tätt mellan 2:an och 3:an!

Jag kan inte låta bli att rusa iväg i tankarna. Syskonvagn? Hur får vi plats i bilen? :P

• Ise
    youngwomen skrev 2016-03-14 12:13:51 följande:
    den 19 november :D
    Samma som mig då :)
  • Sevmek
    Ise skrev 2016-03-15 11:47:29 följande:

Då verkar det vara fler som väntar 3:an :) kul!

Mina pojkar är födda i april 12 och maj 15. Så det blir tätt mellan 2:an och 3:an!

Jag kan inte låta bli att rusa iväg i tankarna. Syskonvagn? Hur får vi plats i bilen? :P

Tänker samma här :P

De kommer ju bli 23 månader ca mellan dotter och denna. hur länge behöver man vagn till henne osv. Storebror är ju så stor så jag har glömt av hur länge dom gör saker, för längesedan liksom :P

• Marte

Vad är den hemliga fbgruppen för något? Får man vara med? Hur kommer man med? :)

• Marte

Även jag har 2 barn sedan tidigare :) Hade inte planerat fler dock, detta skulle bli en sladdis om det nu går så.

Svar på tråden Novemberbebis?