• Anonym (undrande)

Är matintaget okej?

Frukost: oftast ingenting

Lunch: en rödspättafilé och en potatis och en klick majonnäs

Mellanmål: en limpmacka med en ostskiva

Middag: två koldolmar och en liten potatis

Kvällsmål: lite kräm och mjölk + litet glas oboy

Sådär brukar det ungefär se ut. Så vad tror ni, bör jag äta mindre för att kunna gå ner i vikt? Vågen rör sig nämligen inte. Ska tillägga att jag rör på mig mycket på jobbet också, cyklar och springer i trappor. Har ni några tips på saker att äta utan mycket kalorier men som mättar?

• Svar på tråden Är matintaget okej?
  • Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 18:54:54 följande:

Nu måste du väl förstått om det var nått vi skulle klanka ner på nått, så var detta i så fall.

Sen kan man diskutera om smörgåsar, men här tycker jag det kan vara lugnt.

Det skulle väl vara om man vräker i sig smörgåsar.

Sen bara för krämen är osötad, är inte samma som sockerfri.

Jag förstår inte hysterin med att hela tiden förbjuda allt gott bara för att man ska gå ner i vikt.

Smörgåsar kan vara riktigt bra mat.

Innehåller den inte socker så är den nog sockerfri....
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 19:17:04 följande:

Vad behöver hon då enligt dig? Hon har beskrivit vad hon äter och det verkar vara väldigt varierat och hon går ner i en bra takt så jag förstår inte varför du påstår att Ts inte får i sig den näring hon helger. Vad saknas? Smör, bacon och grädde? ;)

Ska man gå ner i vikt har man inte råd att äta näringsfattig mat som limpmackor, kräm och o'boy. Ska man hålla vikten bör man absolut satsa på nya matvanor.
  • Anonym (idiot)

Alltså vare sig man vill gå ner i vikt eller ej så förstår jag inte varför man äter sånt skit? Och konstant i alla trådar om sånt här får jag samma svar. "Man ska njuta, socker är inte farligt"

JO det är farligt och man kan njuta av andra saker. Snälla ta rent socker och smält det i en kastrull, ser det gott ut? Skulle nu äta det? Nej. Så varför äta det i andra produkter!

För det första, limpamackor, oboy, kräm. Är inte riktig mat och tomma kalorier. Du äter det endast för att det är gott. Ingen bör äta sån skit.

Vad ska man äta?

Ska du tvunget äta mackor så bakar du eget mörkt proteinbröd så att du vet vad det innehåller. Använd riktigt smör. Pålägg: lax, kalkon,makrill,tonfisk, ägg. Grönsaker.

Drick vatten till alla måltider. Äter du fisk så ät ren fisk inget panerat skit. Ska du tvunget äta något gott så finns det tusentals recept på nyttiga bakverk.

Sen SÅKLART bör alla produkter vara ekologiska!

• klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 19:17:04 följande:
    Vad behöver hon då enligt dig? Hon har beskrivit vad hon äter och det verkar vara väldigt varierat och hon går ner i en bra takt så jag förstår inte varför du påstår att Ts inte får i sig den näring hon helger. Vad saknas? Smör, bacon och grädde? ;)

Du har väldigt svårt att läsa in vad folk säger.
    OM man ska klanka ner på nått, ta det inte så jävla personligt.
    Sen mig veterligen, finns det mycket mer än fett.
    Och just fett med den kosten hon äter, ska man hålla på en låg nivå.
    Så varför dra upp fett?

• klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-21 19:20:32 följande:
    Jag förstår inte hysterin med att hela tiden förbjuda allt gott bara för att man ska gå ner i vikt.
    Smörgåsar kan vara riktigt bra mat.
    Innehåller den inte socker så är den nog sockerfri....

Nä, utan tillsatt socker, är inte samma som sockerfritt.
    Det skulle väl vara om vi pratar om vatten, där så lär det vara sockerfritt om man låter bli tillsätta socker.
    Frukter brukar innehålla socker.
    Sen att det inte är det traditionella raffinerade sockret, är av mindre betydelse.

• Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 20:41:20 följande:

Nä, utan tillsatt socker, är inte samma som sockerfritt.

Det skulle väl vara om vi pratar om vatten, där så lär det vara sockerfritt om man låter bli tillsätta socker.

Frukter brukar innehålla socker.

Sen att det inte är det traditionella raffinerade sockret, är av mindre betydelse.

Det är en jäkla skillnad på naturligt socker och tillsatt. Frukt har lite naturligt socker i sig och det är inget farligt.
  • klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-22 12:09:32 följande:
    Det är en jäkla skillnad på naturligt socker och tillsatt. Frukt har lite naturligt socker i sig och det är inget farligt.

LoL
    Det enda som gör det mindre "farligt", är att mängden socker är mindre.
    Sockret i frukt är inte magiskt bättre, än annat socker.
    Bara det att det raffinerade sockret, är så extremt tydligt.

Sen för återgå till TS kost, och att denna äter lite frukt.
    Är knappast några större socker mängder.
    Sen varför du har denna diskussion med mig, är att du har oerhört svårt att läsa in i vad jag skriver.
    Och verkar ta det personligt att jag inte klappar dig medhårs hela vägen.

• Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-22 12:40:35 följande:

LoL

Det enda som gör det mindre "farligt", är att mängden socker är mindre.

Sockret i frukt är inte magiskt bättre, än annat socker.

Bara det att det raffinerade sockret, är så extremt tydligt.

Sen för återgå till TS kost, och att denna äter lite frukt.

Är knappast några större socker mängder.

Sen varför du har denna diskussion med mig, är att du har oerhört svårt att läsa in i vad jag skriver.

Och verkar ta det personligt att jag inte klappar dig medhårs hela vägen.

Lollo Har du missat att du själv citerat mig i alla dina svar utom ett i tråden?
  • klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-22 15:33:19 följande:
    Lollo smile2.gif Har du missat att du själv citerat mig i alla dina svar utom ett i tråden?

Ska vi se, jag svarar på ditt inlägg.
    Och höll med att det inte var så dålig mat, men om man ska klanka ner på nått så var det oboyen och fruktkrämen.
    Sen braka det löst för dig.
    Det jag gjort sen är att svara på dina utfall.
    Vart kommer din hybris i att bestämma vem jag ska svara och inte?

• Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-21 20:38:42 följande:

Du har väldigt svårt att läsa in vad folk säger.

OM man ska klanka ner på nått, ta det inte så jävla personligt.

Sen mig veterligen, finns det mycket mer än fett.

Och just fett med den kosten hon äter, ska man hålla på en låg nivå.

Så varför dra upp fett?

Varför lägger du dig i vad jag skriver till andra i tråden? Vad Ts ska och inte ska bestämmer hon själv.
  • Anonym (idiot)

Fast väljer man en frukt får man i sig fruktsocker men också vitaminer.

Väljer du oboy får du i dig socker.

• klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-22 15:47:28 följande:
    Varför lägger du dig i vad jag skriver till andra i tråden? Vad Ts ska och inte ska bestämmer hon själv.

Det är ett fritt och öppet forum.
    TS är rätt tydligt, det innefattar ett frågetecken.
    Och vad h*n ska göra i slutänden, ja det är helt upp till TS när denne har bestämt sig i vad som är bra och passar.

• Anonym (.......)
    klyban skrev 2016-04-22 16:04:13 följande:

Det är ett fritt och öppet forum.

TS är rätt tydligt, det innefattar ett frågetecken.

Och vad h*n ska göra i slutänden, ja det är helt upp till TS när denne har bestämt sig i vad som är bra och passar.

Så du får skriva när du vill till vem du vill men jag får inte göra samma sak? Visst och Ts har redan fått rådet att äta mer frukt och grönt...
  • klyban
    Anonym (.......) skrev 2016-04-22 18:23:49 följande:
    Så du får skriva när du vill till vem du vill men jag får inte göra samma sak? Visst och Ts har redan fått rådet att äta mer frukt och grönt...

Varför skulle du inte få svara mig?
    Har du läst fel nu igen?

Och nej, det är inte det enda rådet som getts här.
    I att just äta mer frukt och grönt.
    Det är bara ett tips av flera.

Svar på tråden Är matintaget okej?