• Anonym (undrande)

Är matintaget okej?

Frukost: oftast ingenting

Lunch: en rödspättafilé och en potatis och en klick majonnäs

Mellanmål: en limpmacka med en ostskiva

Middag: två koldolmar och en liten potatis

Kvällsmål: lite kräm och mjölk + litet glas oboy

Sådär brukar det ungefär se ut. Så vad tror ni, bör jag äta mindre för att kunna gå ner i vikt? Vågen rör sig nämligen inte. Ska tillägga att jag rör på mig mycket på jobbet också, cyklar och springer i trappor. Har ni några tips på saker att äta utan mycket kalorier men som mättar?

• Svar på tråden Är matintaget okej?
  • Cadencee

Börja med att äta frukost skulle jag säga. Ägg är nyttigt, kanske göra en chiapudding?

Frukost
    Mellanmål
    Lunch
    Mellanmål
    Middag
    Ev. Mellanmål

Bör en dag se ut.

• Cadencee

Och byt ut kvällsmaten mot något bättre. Där äter du ju bara socker!

• taquine

Är det inte väldigt mycket kolhydrater och socker? Potatis, limpmacka ,kräm och oboy ? Satsa mer på protein. 

Goodness me
  • Anonym (Mnm)

Satsa på att ändra dina matvanor. Du äter ju mest skräp och får inte i dig särskilt mycket näring.

• Anonym (Hgkgfdvbjhhf)

Frukt och grönt behöver du få in

• Myling

Hur länge har du ätit så där? Hur länge har du tränat? Det kan ju vara så att du håller på att bygga muskler, då kommer inte vågen röra sig nedåt.

• Anonym (Mnm)
    Myling skrev 2016-04-19 18:47:41 följande:

Hur länge har du ätit så där? Hur länge har du tränat? Det kan ju vara så att du håller på att bygga muskler, då kommer inte vågen röra sig nedåt.

Bygga muskler gör man nog inte i någon större omfattning om man äter så som ts.
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Mnm) skrev 2016-04-19 18:30:46 följande:

Satsa på att ändra dina matvanor. Du äter ju mest skräp och får inte i dig särskilt mycket näring.

Är maten skräp? Det är väl bara husmanskost? Eller tänkte du på mackan, krämen och oboyen? För det kan jag hoppa över
  • Anonym (undrande)
    Myling skrev 2016-04-19 18:47:41 följande:

Ett tag. Tränar inte alls, eller ja förutom att cykla på jobbet och springa i trappor så tror inte jag bygger muskler
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (undrande) skrev 2016-04-19 19:49:02 följande:

Är maten skräp? Det är väl bara husmanskost? Eller tänkte du på mackan, krämen och oboyen? För det kan jag hoppa över

Du äter väldigt mycket kolhydrater, men får i dig oerhört lite näring. Jag är lite imponerad över att du klarar dig på den här maten, för kräm är ju t.ex. inget som ger någon längre mättnadskänsla och jag hade förmodligen länsat kylskåpet på natten.

Ät frukost. Du behöver inte äta mängder, det måste inte vara gröt och mackor, är man ingen "frukostmänniska" så är det motigt...Någon här föreslog chiapudding, det är nyttigt och man håller sig mätt ganska länge. Komplettera dina måltider med massor av grönsaker, både kokta och råa. Ta bort krämen på kvällen och även oboyen. Det är så onödiga kalorier om man vill gå ner i vikt. Du kan få väldigt mycket mer näring och mättnadskänsla för de kalorierna. Gör en fruktsallad om du känner lite sötsug. Det är gott med både kesella och keso till.

Leta ny mat! Testa nya frukter och grönsaker, så gjorde jag när jag gick ner i vikt. Det är alltid lite roligare att laga till lite nya spännande rätter. Det funkar INTE att sitta och äta sådant man inte gillar, det kommer ändå inte att hålla!
Svar på tråden Är matintaget okej?