• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Crazy catlady
    Pennie22 skrev 2016-06-14 11:30:55 följande:

[quote=76710176][quote-nick]Crazy catlady skrev 2016-06-14 11:11:34 följande:[/quote-nick]

Ja visst kan det visa positivt ett tag.. men testen kan ju inte bli starkare om du fått ett missfall ? Sa hon att det kunde visa starkare ?? Eller du kanske inte fått bekräftat att du fått missfall? Utan du misstänker det själv??

[/

Tycker också det vore konstigt att testen visar starkare vid missfall...tack för dina tankar <3

Ja men då förstår jag... det behöver ju inte alls vara ett missfall.. en del får blödningar under graviditeten.. håller tummarna för att det är sånågot vanlig blödning..

När jag blödde så fick jag heller inte komma in förrens jag va i vecka 8.. för de kunde inte se innan på vul om allt stod bra till eller inte.. o sa även till mig att testa med gravtest efter en vecka ..o skulle det vara starkare så är det förmodligen inget missfall...
  • Loncelot
    Deni81 skrev 2016-06-14 11:59:09 följande:
    Nä, eller hur? Har läst om fler här inne som har olika antal dagar mellan ÄL och mens. För visst är det det man kallar "lutealfasen"?
    Lutealfasen är tiden mellan äl och mens korrekt :) och varierar från person till person kortare eller längre..
  • Tiiffany
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 11:47:23 följande:
    Kan det stämma? Har du några erfarenheter av testlagrets? Kan inte tro det
    När jag blev gravid (innan jag fick missfall) så funkade dessa stickor perfekt, fick samma svaghet med clearblue som med testlagrets, och då var det inte ens morgonurin Ta ett nytt test imorn med morgonurin :) 
  • Pennie22
    Tiiffany skrev 2016-06-14 11:41:09 följande:

Jag ser ett svagt plus, grattis :) 

Ja kontrollstrecket och det andra strecket menar jag :)
  • Clementin

Hej alla! Grattis till er som har fått plus! :)

Jag själv har en fundering, som jag inte kan släppa.
    Jag fick ingen mens 27 mars, fick positivt 28 och 31 mars.
    Den 6 april fick jag tyvärr misstänkt missfall, bekräftat via telefon. Alla symptom försvann på en gång.
    Fick mens igen 7 maj, allt var som vanligt.
    Jag skulle fått mens den 4 juni, men ingenting har kommit. Jag har känt att tjejmagen har jobbat och dragits lite, så jag har självklart trott att det är mensen som ska komma, men icke.
    Det jag känner nu är illamående, mer flytningar, darrig och yr. Jag är grymt förkyld just nu så tyvärr har både lukt -och smaksinnena blivit påverkade och kommer och går. Men igår kväll när jag skulle dricka te tex, tyckte jag att det smakade gammal disktrasa, yäk! Min sambo kände dock inte av nånting sånt. Jag tog ett test igår från Testlagret som visade ett svagt streck på morgonurinen. Hurraaa!, tänkte jag! Idag tog jag tre olika sorters tester som visade neg, inkl en cb digital... Jag gick på toa kl 2 inatt, men det bör väl inte spela roll om jag tog testen sen kl 9 utan att ha druckit nåt däremellan? Att just cb digital visade neg gjorde mig mer deppig än testlagrets tester.. Är det nåt mysko med mig, har min kropp fortf inte återhämtat sig, ropade jag hej för tidigt helt enkelt? :/

• FrökenNypon

Grattis!

Klart du är gravid :)

aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 11:56:39 följande:

Kanske stns bättre på denna bild

• Pennie22
    Clementin skrev 2016-06-14 13:09:53 följande:

Hej alla! Grattis till er som har fått plus! :)

Jag själv har en fundering, som jag inte kan släppa.

Jag fick ingen mens 27 mars, fick positivt 28 och 31 mars.

Den 6 april fick jag tyvärr misstänkt missfall, bekräftat via telefon. Alla symptom försvann på en gång.

Fick mens igen 7 maj, allt var som vanligt.

Jag skulle fått mens den 4 juni, men ingenting har kommit. Jag har känt att tjejmagen har jobbat och dragits lite, så jag har självklart trott att det är mensen som ska komma, men icke.

Det jag känner nu är illamående, mer flytningar, darrig och yr. Jag är grymt förkyld just nu så tyvärr har både lukt -och smaksinnena blivit påverkade och kommer och går. Men igår kväll när jag skulle dricka te tex, tyckte jag att det smakade gammal disktrasa, yäk! Min sambo kände dock inte av nånting sånt. Jag tog ett test igår från Testlagret som visade ett svagt streck på morgonurinen. Hurraaa!, tänkte jag! Idag tog jag tre olika sorters tester som visade neg, inkl en cb digital... Jag gick på toa kl 2 inatt, men det bör väl inte spela roll om jag tog testen sen kl 9 utan att ha druckit nåt däremellan? Att just cb digital visade neg gjorde mig mer deppig än testlagrets tester.. Är det nåt mysko med mig, har min kropp fortf inte återhämtat sig, ropade jag hej för tidigt helt enkelt? :/

Grattis till positivt streck :) Du kanske inte Har producerat så mkt hcg än ? (:
  • DellaM

Jag har inte bim förren 25/6 är på äl + 4 idag bara. Men enda sen äl + 2 har jag känt Molvärk, växtvärk i nedre delen av magen och rätt starkt också, inatt hade jag svårt att somna för tycker känslan är rätt så obehaglig påminner om mensvärk fast svagare.

Någon som varit med om liknade? :)

• Sommarminnen12345
    DellaM skrev 2016-06-14 13:45:48 följande:

Jag har inte bim förren 25/6 är på äl + 4 idag bara. Men enda sen äl + 2 har jag känt Molvärk, växtvärk i nedre delen av magen och rätt starkt också, inatt hade jag svårt att somna för tycker känslan är rätt så obehaglig påminner om mensvärk fast svagare.

Någon som varit med om liknade? :)

Vi har BIM samtidigt. Jag känner också en molvärk, lite mildare än mensvärk jag annars får samma dag som BIM. Har även groteskt ont i brösten. Att kliva upp ur sängen imorse var en ren pina. ????
Svar på tråden BIM - juni 2016