• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-14 22:00:33 följande:

Tack snälla för tipset, Loncelot! Ska googla lite om den:) Hur funkar den?

DellaM - Har testat från cykeldag 8 och frammåt. Oftast några gånger/dag, olika tider. Har inte testat andra stickor.:/

Från ca dag9 i cykeln börjar man testa..brukar gå åt ca 10st per månad plus man får 4st graviditetstest man också kan testa i monitorn
  • Anonym (Glada mamman)

Har ägglossning nu... men sexlusten är 0.. Samma för maken! Vi känner att det blivit mer och mer som en verkstad än som något faktiskt njuter av... känns krystat och påtvingat! Funderar rent på att lägga bebisplanerna på hyllan.. det är inte värt att sabba vårat sexliv för det här och ju mer tiden går desto mer ångest får jag inför ägglossning för vi "måste" ha sex...

• Fluffan86

Hej på er! Jag flyttade över till juligruppen när jag trodde att jag fick mensen men det verkar som att jag är gravid Tid bokad hos barnmorskan torsdag nästa vecka, ska bli spännande då det är första gången för mig.

• Tiiffany
    Fluffan86 skrev 2016-06-15 08:53:42 följande:

Hej på er! Jag flyttade över till juligruppen när jag trodde att jag fick mensen men det verkar som att jag är gravid Tid bokad hos barnmorskan torsdag nästa vecka, ska bli spännande då det är första gången för mig.

Grattis! Glad
  • Loncelot
    Anonym (Glada mamman) skrev 2016-06-15 08:17:07 följande:

Har ägglossning nu... men sexlusten är 0.. Samma för maken! Vi känner att det blivit mer och mer som en verkstad än som något faktiskt njuter av... känns krystat och påtvingat! Funderar rent på att lägga bebisplanerna på hyllan.. det är inte värt att sabba vårat sexliv för det här och ju mer tiden går desto mer ångest får jag inför ägglossning för vi "måste" ha sex...

Förstår det är jobbigt, vi har mer eller mindre försökt hålla oss till att ha sex på ägglossningsdagarna då längtar man mer och blir mer sugen, men förstår precis vad du menar, sen blir min man gladare över att slippa veta när jag har ägglossningen så dessa 2 månaders ägglossning har faktiskt över all förväntan varit mer passionerat än nånsin, känns jättebra! Hoppas ni hittar tillbaka till det passionerade samliv.
  • Loncelot
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 22:33:22 följande:

Testade ett svagt positivt gravtest från testlagret idag. Är på bim-3. Men litar inte riktigt på testet. Vågar inte tro att jag är gravid än. Har några stickor kvar men tänkte köpa ett på apoteket i helgen. vilket rekomenderar ni?

Clearblues eller apotekets egna kanske men clearblues har alltid varit ett säkert kort för mig. Lycka till
  • Anonym (EL)
    Anonym (Glada mamman) skrev 2016-06-15 08:17:07 följande:

Åh. Samma här. Har haft noll lust hela månaden. Även på ÄL. Sista försöker vid ägglossningen sist fick han inte ens upp den knappt för allt bara blev som en verkstad/ett jobb. Bläää.
  • aprilhimlen95

Fått lika svaga test två dagar. Syms ett streck men väldigt svagt. Har börjat tro på att jag är gravid nu faktiskt. Ska testa med clearblue så kanske jag kan få ett riktigt plus och förstå det hela!

• nanna100
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-14 22:33:22 följande:

Testade ett svagt positivt gravtest från testlagret idag. Är på bim-3. Men litar inte riktigt på testet. Vågar inte tro att jag är gravid än. Har några stickor kvar men tänkte köpa ett på apoteket i helgen. vilket rekomenderar ni?

ClearBlue med veckoindikator är toppen och får slut på alla tvivel :)
Svar på tråden BIM - juni 2016