• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • h0pe79

Kanske någon kan hjälpa mig att få lite klarhet, är inte så haj på detta.

Sista mensens första dag var 16 maj, så jag trodde att jag skulle ha ägglossning typ 31 maj då jag har en cykel på 29 dagar. Fick dock äl den 7 juni och inseminerade mig då.

Om jag hade fått äl den 31 maj så skulle jag fått mens igår. Men brukar man inte få mens x antal dagar efter äl? Eller har jag missuppfattat det hela?

Har haft mensvärk idag och nu kom det blod när jag var på toa, väldigt ljust men verkar som det är mensen iaf :( Men känns som den inte borde komma nu utan om en vecka, eller? Känner mig förvirrad och uppgiven :/

• Crazy catlady
    Loncelot skrev 2016-06-15 19:41:17 följande:

Ägglossningsdag2 avklarad, hur viktig tycker ni dag3 är?

Hur menar du nu? Äl+3 eller ? :)
  • nanna100
    Loncelot skrev 2016-06-15 19:41:17 följande:

Ägglossningsdag2 avklarad, hur viktig tycker ni dag3 är?

Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter... Och ikväll blir det inget då mannen ej är hemma men tänker att två dagar efter ägglossning inte är så viktigt och kanske till och med att det kanske är för sent!? Men jag vet inte säkert om det är så... Och sedan har jag så ont kring äggstockarna/livmodern... Det har liksom hållt i sig. Brukar vara öm och känna av ägglossningen tydligt men nu har jag haft ont/öm i flera dagar! :/
  • Loncelot
    Crazy catlady skrev 2016-06-15 19:43:23 följande:

Hur menar du nu? Äl+3 eller ? :)

Första dagen för positivt ägglossningstest är dag1 sen kan det ta upp till 48Tim innan det släpps då är vi inne på dag2 som max, sen kan ägget leva upp till 24Tim det blir dag3.. Så dag 3 skulle kunna vara väldigt viktig om det nu är så att ÄL sker dag2 och lever vidare i 24Tim hänger ni med vad ja menar? :S
  • Loncelot
    nanna100 skrev 2016-06-15 20:23:01 följande:

Vi hade sex dagen innan ÄL, ÄL dagen och dagen efter... Och ikväll blir det inget då mannen ej är hemma men tänker att två dagar efter ägglossning inte är så viktigt och kanske till och med att det kanske är för sent!? Men jag vet inte säkert om det är så... Och sedan har jag så ont kring äggstockarna/livmodern... Det har liksom hållt i sig. Brukar vara öm och känna av ägglossningen tydligt men nu har jag haft ont/öm i flera dagar! :/

Dag4 skulle ja inte bry mig om dock dag 3 som den kan fortfarande vara levande men kan ju släppt dag1 sent också så då är ju inte 3:e dagen speciellt viktig men jobbiga att inte veta...blir så jobbigt med 3dgr i rad då lusten inte riktigt är kvar..tyvärr
  • Milli_1
    Loncelot skrev 2016-06-15 20:38:28 följande:

Dag4 skulle ja inte bry mig om dock dag 3 som den kan fortfarande vara levande men kan ju släppt dag1 sent också så då är ju inte 3:e dagen speciellt viktig men jobbiga att inte veta...blir så jobbigt med 3dgr i rad då lusten inte riktigt är kvar..tyvärr

kör ändå I Know the feeling svårt att sexa till det tre dagar i rad...
  • nanna100
    Loncelot skrev 2016-06-15 20:38:28 följande:
    A okej, eftersom vi hade sex dagen innan ÄL sedan två dagar efter (totalt tre gånger) så orkar jag ändå inte idag i dag i alla fall. Får hoppas att det finns lite överlevande spermier som väntar på ägget ??
  • Loncelot

Svårt nog idag, igår gick toppen idag var vi båda off med det gick imorgon är typ omöjligt men vem vet...

Svar på tråden BIM - juni 2016