• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-05-18 12:54:14 följande:

Haha ja, det är stor skillnad Min gubbe lyder mig inte alls, han ska nog veta så lite som möjligt om "bebisverkstan" för att inte få prestationsångest, alltså inte på det fysiska sättet utan det mentala

Min man får prestationsångest vilket resulterar i att han aldrig kommer. Haft sex flera dagarna rad men senaste två så kan han inte komma. Han säger den är tom, vilket den såklar inte är. Blir irriterad för det är liksom nu de gäller, missade förra månaden pga han och även denna månad. Har äl idag och två dagar sen hade "riktigt" sex. Känns som det är detta som gör att jag inte blir gravid, han kan inte komma på de dagarna som gäller. Blivit sjukt arg pga detta även om jag försökt hålla mig men de går inte, vill så gärna bli gravid men hans kropp ska hålla på nu istället. Aaah irriterande!! Försökt allt men i slutändan blir de bara att sluta för de kommer inget.
  • Milli_1

På äl +6 någonting, bim 27/5. Fick värsta yrselattacken sittandes idag och har haft huvudvärk hela dagen. Bubblat jättemycket i magen så den svällt... När skulle man kunna börja testa? Imorgon?

• Verro
    columbus skrev 2016-05-18 18:12:55 följande:
    Suck, nu testade jag igen. Det syns ingenting alls inom de fem minuterna som testet ska läsas av. Däremot nu, 15-20 minuter senare kommer ett svagt streck.

Tester två gånger om dagen men samma sak varje gång. Hoppas verkligen det blir ordentliga utslag snart!
    Min dumma mens app visar på tok fel denna månaden oxå!! Tur man är testoman!!
    Jag hade ÄL känningar imorses och nu på kvällen testade jag igen och ser att jo men visst ökar de... Har säker ÄL imorgon eller i övermorgon och mens appen visar att den ska va på lördag!!!!

Nu får jag locka min fästman till sovrummet :D
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-05-18 19:23:48 följande:

Min man får prestationsångest vilket resulterar i att han aldrig kommer. Haft sex flera dagarna rad men senaste två så kan han inte komma. Han säger den är tom, vilket den såklar inte är. Blir irriterad för det är liksom nu de gäller, missade förra månaden pga han och även denna månad. Har äl idag och två dagar sen hade "riktigt" sex. Känns som det är detta som gör att jag inte blir gravid, han kan inte komma på de dagarna som gäller. Blivit sjukt arg pga detta även om jag försökt hålla mig men de går inte, vill så gärna bli gravid men hans kropp ska hålla på nu istället. Aaah irriterande!! Försökt allt men i slutändan blir de bara att sluta för de kommer inget.

Usch vad jobbigt! Brukar du säga när du har ÄL? Kanske bara ska förföra honom runt de dagarna och säga att du inte har någon ägglossning den månaden typ... Eller kan han inte komma på annat sätt så du kan samla in det och inseminera hemma själv?

Min kille får mer mental prestationsångest eller ja hur ska man förklara... Som att han nästan inte vill, och att han absolut inte vill att jag och min kropp ska bestämma. Han vill men ändå inte om du förstår. Han är nog lite skraj att få första barnet...
  • Fru Ve
    Rosenblad skrev 2016-05-18 19:23:48 följande:
    Men kan du inte helt enkelt sluta informera honom om du har ÄL eller ej? Prata inte så mycket om saken med honom utan skriv av dig lite här istället =) Så gör jag för jag tror det skulle stressa min man väldigt annars också. Även om du vet att du ha ÄL så låtsas inte om det inför honom så kanske prestationsångesten släpper?
  • Fru Ve
    Milli_1 skrev 2016-05-18 19:26:02 följande:

På äl +6 någonting, bim 27/5. Fick värsta yrselattacken sittandes idag och har haft huvudvärk hela dagen. Bubblat jättemycket i magen så den svällt... När skulle man kunna börja testa? Imorgon?

Risken är väl stor att det visar negativt om du testar så tidigt som ÄL +7 tänker jag? Eller hur tidigt kan man plussa egentligen? Jag skulle ha väntat åtminstone till ett par dagar innan  BIM med att testa men det är ju jag det =)
  • Fru Ve
    columbus skrev 2016-05-18 18:12:55 följande:
    Suck, nu testade jag igen. Det syns ingenting alls inom de fem minuterna som testet ska läsas av. Däremot nu, 15-20 minuter senare kommer ett svagt streck.

Tester två gånger om dagen men samma sak varje gång. Hoppas verkligen det blir ordentliga utslag snart!
    Jag tycker mycket bättre om det digitala testet för då är det ju mer antingen eller. Försökte förut med de där stickorna men det är ju som du skriver svårt att bli klok på det. Det digitala visar ju glad gubbe då det verkligen är dags och inte annars =)
  • columbus
    Fru Ve skrev 2016-05-18 21:35:44 följande:
    Jag tycker mycket bättre om det digitala testet för då är det ju mer antingen eller. Försökte förut med de där stickorna men det är ju som du skriver svårt att bli klok på det. Det digitala visar ju glad gubbe då det verkligen är dags och inte annars =)
    Jo, det är ju sant! Har faktiskt det digitala från CB här hemma också. Dock försöker jag använda de olika testerna för att komplettera varandra. Kör t.ex. med vanliga stickor två gånger om dagen för att inte missa stegringen (eftersom det är första gången någonsin jag testar och inte alls har koll på hur eller när en eventuell stegring kommer). Är lite rädd att missa den annars med CB digitala om jag bara testar en gång per dag :)

Planerad ÄL på söndag i alla fall så snart borde det ju börja hända saker på testen :)
  • langtanefterbaby

Jag hoppar in här, mensen kom idag! Lagt till mig på listan! Troligtvis ÄL runt månadsskiftet och BIM 15-16 juni!

Beställt hem massa tester igen! Blir vårt 6e försök med första barnet!

• Fru365

Min snubbe tycker oxå att det är jobbigt att prata om själva barnverkstan..

Han är Annars en sån som inte tycker om Att prata om problem.

Jag håller med att jag skriver av mig här, istället för att eläta hemma..

Man är på något sätt i samma situation.

Min snubbe vet typ när jag har ägglossning, han tar sina zinkvitaminer, och han är världsbäst på att trösta mig när jag får mens..

Jag brukar spicya till det runt ägglossning, jag har sexiga underkläder, myser lite extra med honom osv

Jag vet att han känner samma press som

Jag varje månad, dock måste jag inte komma för att det ska bli en bebis, utan han måste. Vilket innebär att klart männen får ännu mer press.

Försök med lite roliga lekar, eller sexiga underkläder eller ja what ever så han slipper se det som en syssla.

Min sambo sa senast idag att han älskar ägglossnings dagar, för då får han en massa rolig sex .

Ett tips bara.. Kram på er

Fru Ve skrev 2016-05-18 21:32:16 följande:

Men kan du inte helt enkelt sluta informera honom om du har ÄL eller ej? Prata inte så mycket om saken med honom utan skriv av dig lite här istället =) Så gör jag för jag tror det skulle stressa min man väldigt annars också. Även om du vet att du ha ÄL så låtsas inte om det inför honom så kanske prestationsångesten släpper?

Deni81 skrev 2016-05-18 21:20:46 följande:

Usch vad jobbigt! Brukar du säga när du har ÄL? Kanske bara ska förföra honom runt de dagarna och säga att du inte har någon ägglossning den månaden typ... Eller kan han inte komma på annat sätt så du kan samla in det och inseminera hemma själv?

Min kille får mer mental prestationsångest eller ja hur ska man förklara... Som att han nästan inte vill, och att han absolut inte vill att jag och min kropp ska bestämma. Han vill men ändå inte om du förstår. Han är nog lite skraj att få första barnet...

Svar på tråden BIM - juni 2016