• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Zoey90

Hur räknar ni dagarna? Räknar ni dag 1 som mensens första dag, eller som första mensfria dag?

• columbus
    columbus skrev 2016-05-13 16:33:46 följande:
    Jag började testa igår (dag 6 i cykeln). Har dock långt kvar till beräknad ÄL (22-23 maj ungefär) men är första gången jag kör med ÄL-test (och första gången vi börjar försöka) så vill vara helt säker på att inte missa. 

Enligt CB digitala test står det att jag ska börja testa dag 16 om jag missminner mig men det känns lite risky eftersom jag inte är helt hundra på hur regelbunden min mens/ÄL är :)

Håller tummarna för att den kommer som planerat i slutet av nästa helg!
    Nu skrev jag helt fel, enligt CB ska jag med 29-30 dagars cykel börja testa vid dag 12-13 efter första mensdagen, inte 16 :) Nu är jag alltså på dag 7 och har smygstartat testningen.
  • marengen90
    Zoey90 skrev 2016-05-13 20:02:26 följande:

Hur räknar ni dagarna? Räknar ni dag 1 som mensens första dag, eller som första mensfria dag?

Mensens första dag räknas som cykelns första dag, dag 1 alltså :)
  • Rosenblad

Läst ikapp nu efter en paus då det var bara den tråkiga väntan men nu börjar det närma sig äl igen! Vi körde igång idag och ska försöka nu varannan dag eller varje beroende på vad vi orkar. Försöker ligga kvar iaf 10 min efter, även om de sägs att de inte gör någon skillnad så känner jag att kan jag på påverka så är värt de. Käkat folsyra i 9 mån..men börjat med Mitt val Kvinna nu istället, två tabletter om dan. Nu ska de ta sig! 8e försöket och jag är 27år och min man fyller 30 i år. Vill ha minst två barn och inte alltför många år mellan dem. Känns som plusset aldrig kommer men hoppet är det sista som lämnar en!

• Zoey90
    marengen90 skrev 2016-05-13 20:45:00 följande:
    Mensens första dag räknas som cykelns första dag, dag 1 alltså :)
    Dåså, då har jag räknat rätt :D
  • Milli_1

Kunde knappt hålla mig för skratt nyss, maken frågade när min ägglossning är kul att han försöker ha koll och dra sitt strå stackarn

• columbus
    Rosenblad skrev 2016-05-13 22:25:10 följande:

Läst ikapp nu efter en paus då det var bara den tråkiga väntan men nu börjar det närma sig äl igen! Vi körde igång idag och ska försöka nu varannan dag eller varje beroende på vad vi orkar. Försöker ligga kvar iaf 10 min efter, även om de sägs att de inte gör någon skillnad så känner jag att kan jag på påverka så är värt de. Käkat folsyra i 9 mån..men börjat med Mitt val Kvinna nu istället, två tabletter om dan. Nu ska de ta sig! 8e försöket och jag är 27år och min man fyller 30 i år. Vill ha minst två barn och inte alltför många år mellan dem. Känns som plusset aldrig kommer men hoppet är det sista som lämnar en!

Håller tummarna för dig! När har du ÄL nästa gång?
  • mrsbygg

Hej!!
    Får man hoppa in här?
    Jag kommer ha bim runt 2-4 juni, så min äl borde vara runt 19-20 maj :)

Vi ska försöka oss på att få till syskon nr.4!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Rosenblad
    columbus skrev 2016-05-14 08:13:40 följande:

Håller tummarna för dig! När har du ÄL nästa gång?

Nu den 18e, så 4 dagar kvar :)
  • Rosenblad

Ska tillägga att jag överkonsumerat sushi nu innan början på äl, men nu är de slut med de. Älskar sushi och tycker det är perfekt sommar-mat men får bli med endast avokado nu. Älskar sushi, sashimi och sånt så kommer bli jobbigt att inte kunna äta de mer om de nu tar sig. Men väljer en bebis före sushi alla dagar i veckan :D

Svar på tråden BIM - juni 2016