• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Fru365

Min snubbe va idag hos gyn, där sa han varje dag, så ofta som det går.. Det är olika från mottagning till mottagning!

Ni får kompromissa en dag har ni sex på morgonen nästa på kvällen :P

Deni81 skrev 2016-05-17 11:09:22 följande:

Jag brukar inte få som jag vill, hahaha! Barnmorskan sa varannan dag och dessutom mer efter ÄL än innan och det har fastnat hos min sambo. Han tycker vi ska följa deras professionella råd... Men varje dag är ju inte fel heller! Vi får se hur det blir, haha

• SkogsstjärnN

Hänger på här. Fick max på CB digital ägglossningatest igår förvånands nog. Var icke-fertil dagen innan. Haft en två veckor lång mens så känns som att ägglossningen är tidig fast den inte är det.

Andra försöket på fjärde graviditeten, förra slutade i ett MA och skrapning i mars. Känns som sista chansen för att få ihop det som vi önskat, tar sig dethär blir det precis två år mellan minsta och nästa.

Kände massa symtom förra månaden så denhär ska jag inte låta mig svepas med och testa supertidigt (bara tidigt hahaha!) och inse att kroppen känns annorlunda mellan äl och mens mot för vad jag är van med, men dey betyder inte att det tagit sig.

• Zoey90

Har haft två svaga streck på äl-testerna i tre dagar, och nu var det bara ett streck igen. Betyder det att jag har haft ägglossning färdigt, men det bara blev svaga streck? Har aldrig testat förut. Har haft äl-känningar i ett par dagar men inte fått något riktigt tydligt andra streck på testet..

• columbus

Jag har en liten fundering..
    Är mitt uppe i mitt första ÄL-testande. Direkt (efter 3 min) när testet är klart är det extremt svårt att se ett streck. Det finns där men är svagt (se bild 1). Däremot 10-15 minuter senare syns det betydligt mer (se sista stickan på bild 2).

Det sägs ju att testen är ogiltiga efter 3 min-gränsen (i alla fall dessa från billiga-tester.se) men samtidigt blir jag fundersam.

Bild 1 och sista stickan på bild 2 är alltså samma test men med cirka 15 minuters mellanrum. Ska jag inte lita på att strecket blivit starkare från tidigare dagar? (OBS! Vet att det fortfarande inte visar någon LH-ökning eftersom det är svagare än kontrollstrecket så undrar alltså kring hur tillförlitligt det är några minuter senare än angiven tid)

Bild 1 

Bild 2 (stickan längst ned är samma som på bilden ovan, men ca 15 minuter senare)

• columbus
    columbus skrev 2016-05-18 06:26:48 följande:

Jag har en liten fundering..
    Är mitt uppe i mitt första ÄL-testande. Direkt (efter 3 min) när testet är klart är det extremt svårt att se ett streck. Det finns där men är svagt (se bild 1). Däremot 10-15 minuter senare syns det betydligt mer (se sista stickan på bild 2).

Det sägs ju att testen är ogiltiga efter 3 min-gränsen (i alla fall dessa från billiga-tester.se) men samtidigt blir jag fundersam.

Bild 1 och sista stickan på bild 2 är alltså samma test men med cirka 15 minuters mellanrum. Ska jag inte lita på att strecket blivit starkare från tidigare dagar? (OBS! Vet att det fortfarande inte visar någon LH-ökning eftersom det är svagare än kontrollstrecket så undrar alltså kring hur tillförlitligt det är några minuter senare än angiven tid)

Bild 1 
    Bild 2 (stickan längst ned är samma som på bilden ovan, men ca 15 minuter senare)

Skrev fel, testet ska avläsas inom 5 minuter enligt bruksanvisningen. Det mer tydliga strecket kommer hur som helst några minuter ytterligare efter det, kan jag lita på det oavsett eller ska det slopas?
  • Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-17 11:58:23 följande:

Min snubbe va idag hos gyn, där sa han varje dag, så ofta som det går.. Det är olika från mottagning till mottagning!

Ni får kompromissa en dag har ni sex på morgonen nästa på kvällen :P

Ja! Märkligt att det ska vara så olika från ställe till ställe! Vi skulle haft din gynekolog
  • Fru365

Äsch på med sexiga underkläder, så kommer han inte kunna motstå :p

Deni81 skrev 2016-05-18 08:30:10 följande:

Ja! Märkligt att det ska vara så olika från ställe till ställe! Vi skulle haft din gynekolog

• Deni81
    Fru365 skrev 2016-05-18 10:41:42 följande:

Äsch på med sexiga underkläder, så kommer han inte kunna motstå :p

Haha! Jo då... Så sexig är jag tydligen inte
  • Fru365

Va sjukt det är med hur olika snubbarna är..

Min snubbe ställer inte mkt frågor utan lyder mig blind i allt jag säger gällande babyverkstan.

Deni81 skrev 2016-05-18 10:51:54 följande:

Haha! Jo då... Så sexig är jag tydligen inte

Svar på tråden BIM - juni 2016