• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Mammaresan
    Deni81 skrev 2016-07-01 16:18:24 följande:
    Jo så är det ju, man behöver inte känna av något :)
    Jag brukar ha trådaktig flytning i flera dagar innan ÄL. Sen brukar det avta, ÄL inträffar och då brukar vi ha sex på ÄL men inte dagarna efter av någon anledning. Kanske blir för utmattande ;) Bm sa att man ska ligga mer dagarna efter än innan vilket känns helt skumt...
    Det låter inte särskilt rätt..? Eller kanske tänkte BM på att man ska ha sex efter de riktigt trådaktiga flytningarna? För det stämmer att dagen efter då de trådaktiga slutar så är ägglossningen men man har störst chans att bli gravid dagen innan ägglossning. Men kan nog vara bra att ha sex någon dag efter också ifall man tolkat fel med någon dag. Glad
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 16:29:54 följande:
    Deni: Tror inte alls på det din BM sa.. Innan bättre än efter!

EL: järnsmak låter ju lovande!

mammaresan: Glöm inte att ha sex regelbundet ändå för att inte missa helt om inte rätta sekretet dyker upp. Om jag nu hade någon ägglossning denna månaden så hade jag inget sekret över huvud taget. 
    Ja men absolut! Hade tänkt ha sex ändå. Varje 2-3 dagar blir nog bra och kanske oftare när jag är på självaste ägglossningsdagarna 14-16. Tänkte ha sex även på dag 13 så tror vi täcker upp ganska väl. Solig När du kollar sekretet känner du inne i slidan då? Vissa cykler är det ju mer sekret än andra och denna cykel har det varit mindre sekret även för mig men har jag känt några gånger per dag och även innanför har det varit lättare att upptäcka sekretet. Vilken tid på dygnet man kollar är också viktigt för huruvida man upptäcker sekret eller inte, kvällarna är bättre.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    hoppfullsnart40 skrev 2016-07-01 19:03:03 följande:
    ÄL+8 idag och tempen dippade imorse. Och nu tycker jag att det bränner i brösten och molvärk i tjejmagen. Men det är väl vara inbillning. Hoppas hoppas så på ett plus på denna månaden :)
    Jag tog tempen när jag försökte bli gravid med vårt andra barn och min temp dippade också runt dag 8-10 efter ägglossning. Jag var gravid så ja det där med tempen är lite osäkert! Det är ju mycket som kan påverka tempen som t.ex. sjukdom, hur länge man sovit, sömnkvalité osv. Speciellt om man inte har ett konsekvent sömnmönster under de dagar man tempar. Solig

• Mammaresan
    adnils skrev 2016-07-01 21:00:16 följande:
    Bim +3 idag. Planerar att ta ett test imorgon men är rädd för att det ska vara negativt. Har kännt som menssmärta i magen hela dagen o ibland har det kännts som det "runnit till" o jag har varit helt säker på att nu kom mensen, men inte. Någon som haft liknande?
    För mig rann det också till så där, jag fick mensen på dag 31 i den cykeln så det var jobbigt! Var sjukt skengravid också men jag hoppas hoppas att det är annorlunda för dig! För det är ju vanligt vid graviditet ökade flytningar och känslan du beskriver. Glad
    Myran92 skrev 2016-07-01 21:06:08 följande:
    Jag var tvungen att testa digitalt nu på kvällen och få ett test som var mer svart på vitt! ???? Tack för era gratulationer, känns helt otroligt och nervöst!
    Vad härligt att se det svart på vitt! Grattis grattis! Hjärta

• Kynisen

Ooo tror äl är på ingång... Dag 9 ja nu 10 är ju efter midnatt ;) men äl Stickan på dag 8 visade tydligt streck men svagare än test strecket, och strecket dag 9 var nästan lika som test strecket :) inte fått utslag dom cykler innan jag testat så detta känns underbart :) nu sexar vi på och hoppas på fullt utslag (helst i morgon då barnen är hos sin pappa i helgen) blir inte lika avslappnat med dom sovandes i rummen bredvid ;) men tror mer på att äl kommer måndag-onsdag nån gång men en kan ju hoppas p önska ;) snälla snälla låt det bli en liten denna gång!!!

• Anonym (Alexandra)

[quote=76758661][quote-nick]DevilsDaughter skrev 2016-07-01 21:44:01 följande:[/quote-nick]Alexandra: ingen aning vae hcg skulle bildas isf.. en hel vetenskap det där, men emzerus förklaring låter logisk.

Emzerus: har du slutat testa innan bim?

Alexandra: jag tar bara folsyra. Vad är q10? Q10 är vitamin som bla kan förbättra kvaliteten på ägget. Ska se om jag hittar fakta, sitter på mobilen nu.

• Kynisen

Men hahaha en ska inte skriva trött... Läste mitt inlägg, ser ju ut som jag tror äl blir den dag det blur utslag, va inte så jag mena så klart... Mer bara att om utslaget blur fullt idag dag 10 har vi ju 24-48 timmar på oss och hinner med mycket mysande innan barnen kommer på måndag ;)

• DevilsDaughter

Testade negativt idag (såklart), är ju så tidigt men tänker om det nu blivit ngt så kanske en skugga visar sig iaf.. men nada.. kommer testa på måndag igen ÄL+8.

• copycat

ÄL+8.....kan tiden gå saktare?! Är helt otroligt. Man skulle ju hinna lösa världsproblem alltid mellan ÄL-BIM????

Ligger här i sängen och känner mig lite svullen på höger sida rätt långt ner mot höftbenet..men det är väl bara nåt trams. Tyckte jag hade metallsmak i munnen igår också men alltså...ja...jag kände ju verkligen ingenting när jag plussade med dottern 2014. Plussade ÄL+14 (hade inte tagit nåt test innan det) och hade inte märkt nåt under de 14 dagarna..

Hur känner ni andra som är runt äl+8?

• DevilsDaughter

Maria: Vad jobbigt att få vänta så! Har ni varit och kollat er någonting? Hoppas du är gravid nu! Brukar mensen vara punktlig?

• 10oktober
    Maria_87@ skrev 2016-07-01 21:59:46 följande:

Ok, BIM idag, försök nr 25 första barnet. Ingen mens och jag vill inte testa för då är även denna chansen över men hoppet är verkligen det sista som lämnar en. Lite som en oskarpad trisslott man vet ju aldrig, kanske kanske kan även jag blir miljonär även om de känns omöjligt typ. Ska boka tid för utredning efter semestern om inget hänt. Känns som jag aldrig kommer bli gravid, googling av barnprylar, gravid tips och allt annat som jag redan läst tusen gånger. Summan av kardemumman - frustration, ångest, hopp och LÄNGTAN.

Håller tummarna för att det blir en miljon för dig denna gång! :)
Svar på tråden Bim Juli 2016