DevilsDaughter skrev 2016-07-01 08:50:21 följande:
emzeus: Vad menar du med kemisk graviditet? Kan vara tidigt missfall annars om du fått flera plus. Dock känner jag mig lite skeptiskt till CBtesten då jag tycker att de gärna visar mer eller mindre skugga av ett plus. Hoppas att det tar sig för er nästa gång och att du då får behålla graviditeten.
Gällande sköldkörtelhormon så kan jag inget gällande graviditet eller så men min man tar levaxin och sjukvården har extremt dålig koll på doseringar. Han får ha koll själv på hur han mår och vilket värde som känns bäst för honom och så får han dela tabletterna som sjukvården skriver ut till honom så att doseringen ska bli så bra sm möjligt. Men den blir aldrig helt bra och han mår ofta dåligt pga felaktigt värde.
Kemisk graviditet är som ett väldigt tidigt missfall, att ett ägg befruktats men att det inte kunnat fästa sig o liksom stöts ut som en "mens" på utsatt bimdag. Läkarna menar att dessa kemiska graviditeter är väldigt vanliga o om man inte testade innan bim så skulle man inte hinna upptäcka dom ens. Och så finns det så känsliga gravtester idag som mäter väldigt små mängder av hcg... Är på både gott o ont!
Tycker att cbtesten blivit sämre, för jag får utslag på dom i stort sett varje cykel o så många missfall/kemiska graviditeter tror jag inte att jag har haft...speciellt inte när jag aldrig får positivt m andra test än just cb. Så jag borde byta test nästa gång!
tack för lyckoönskningen <3