• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • adnils
    Mammaresan skrev 2016-07-02 10:19:36 följande:
    Håller tummarna för att det var ägglossning denna månad då så det finns chans för en liten! ^_^
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

Men åh så så stort grattis!!! :D :D Vilken dag från BIM blev det plus?
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Jag har bara testat idag, och idag var det bim +4
  • Skyrocket
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

Stort grattis!!!
  • SamsonS

Det verkar som om jag aldrig får positivt på äl testerna. Har testat varje dag i lite mer än en vecka och i onsdags blev det en klar stegring men inte positivt. Testade därför två gånger både i torsdags och igår och det var fortfarande samma, varken starkare eller svagare och samma båda gångerna på dagen. Nu tog jag ett i morse igen och ska ta i eftermiddag, men det var helt blankt och inte den minsta tillstymmelse till stegring, svagare igen alltså. Har ju äl känningar, ömma bröstvårtor, öm i mage och rygg och har haft jättemycket äl flytningar. Kan man tänka att stegringen jag fick var att äl var på g ändå? :/ har haft såhär i flera månader nu, jag får en stegring men inte positivt sen blir det inte mer....

• Lillesmultronet
    10oktober skrev 2016-07-02 08:44:43 följande:

Så nyttigt att läsa era diskussioner om ÄL! Inser att vi kanske "la av" med sex någon dag för tidigt förra månaden.

Några tips för att orka ha sex så ofta kring de där dagarna runt ÄL? Normalt har vi sex ca en gång i veckan och nästan aldrig två dagar i rad... det räcker för oss så vi får liksom göra en ansträngning nu. Hur gör ni?

Jag blir väldigt sugen precis när mensen är på sluttampen för då har vi inte haft sex på 3/4 dagar.. Kanske har sex 4/5 dagar i rad sen blir de kanske paus 1/2 dagar och sen är vi igång igen 4/5 dagar. Blir extra sugen kring ÄL också;) haha vi är ju för fasen som kaninen men de är som de säger sex föder sex.

Älskar att kåta upp och hinta om saker jag vill att han gör eller saker jag ska göra med honom under dagen. Antingen via sms eller viska/taffsa lite i förbi farten när man är hemma.. Lite snygga underkläder på det och man är i hamn haha!
  • DevilsDaughter

Nu vill jag inte sprida pest.. men ... såg så fram emot att få starta bebisverkstaden igen. Hade verkligen glömt hur det är! Känner redan nu att det tar något enormt på en! Vill inte ens föreställa mig hur det känns för er som försöker med första eller/och ni som försökt riktigt länge. Jag var ju där en gång men har glömt hur jag kände då.

Alltså allt handlar ju om graviditet i mitt huvud nu. Det går inte ens fem minuter utan att jag letar symptom eller tänker på att testa. Jag känner inte alls för att jobba för jag vill gå hemma i min bubbla och googla på fertilitet och graviditet. Det känns som att man slutar leva förövrigt? Egentligen vill jag bara glömma allt vad ÄLtest och gravtest heter och bara låta det ske om det sker.. men det vet jag att jag aldrig skulle kunna göra.

Vet från tidigare erfarenheter att de gånger jag bestämt mig för att inte testa innan bim så har jag varit helt övertygad vid bim att jag är gravid (har ju inget test då som bevisat motsatsen) och när mensen kommer eller jag testar neg så blir det som ett slag i ansiktet sen. Tycker därför att allt testande är att mildra det negativa lite, men gu va stressande det är. Vet inte hur många gånger jag plockat upp mitt negativa test idag för att försöka få det till att se positivt ut. Tillslut fick jag gå ut till soptunnan med det! Så trött på mig själv!

Förlåt för det negativa. Testet idag hade negativ inverkan på mig. Kommer iaf inte testa imorgon.

• vronca

Stort grattis till er som plussat! <3 min sambo tjatar på mig att jag ska ta ut spiralen så vi kan försöka med en bebis så det kommer vara extra roligt när och om jag kan överraska honom istället! Är det någon annan som måste vänta en månad till bim? Runt den 25? Så tråkigt att vänta!! Sist plussade jag bim-7 pga jättesvullna bröstet så kommer nog testa rätt tidigt igen för jag är otålig. Vi har sex varje dag nästan så vi missar nog inte äl som är runt den 11 typ. Vilken ålder är ni i och försök? Jag är 25 och blir första försöket:)

• DevilsDaughter

Samson: jag tror att du kan ha äl ändå fast du inte får full stegring. Kanske bäst för dig att gå efter flytningar el tempa eller ngt annat äl ÄLstickor.

Mammaresan: tack :)

10 oktober: om ni inte är sugna så ofta så hade jag haft sex ca var tredje dag innan och efter äl (för att va på säkra sidan om ni inte ÄLtestar och sen varannan dag över de fertila dagarna. Någon extra dag kring ägglossning om ni känner att ni orkar å vill.

• Anonym (EL)
    copycat skrev 2016-07-02 08:13:56 följande:

ÄL+8.....kan tiden gå saktare?! Är helt otroligt. Man skulle ju hinna lösa världsproblem alltid mellan ÄL-BIM????

Ligger här i sängen och känner mig lite svullen på höger sida rätt långt ner mot höftbenet..men det är väl bara nåt trams. Tyckte jag hade metallsmak i munnen igår också men alltså...ja...jag kände ju verkligen ingenting när jag plussade med dottern 2014. Plussade ÄL+14 (hade inte tagit nåt test innan det) och hade inte märkt nåt under de 14 dagarna..

Hur känner ni andra som är runt äl+8?

Också ÄL + 8. Känner *trummvirvel* INGENTING! Lite ömma bröst ibland, lite trött ibland. Haft metallsmak i munnen två gånger men det berodde nog på att jag samtidigt hade lite näsblod.
Svar på tråden Bim Juli 2016