• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-11 23:42:29 följande:

Någon som är kvar i tråden och skriver eller kommer alla va på fb?.. Har inte facebook nämligen..

Hänger här också :)

Du kan skriva till mig här i pm om du vill också, vi har väl bf nästan samtidigt? 17 mars har jag.
  • corran

Är bara i v 4+4 än så länge, inte så mycket symptom. Hade ömma bröst några dagar runt bim men det har försvunnit. Lite lite molvärk ibland och halsbränna annars könner jag inget.

Hur känner ni er? Vilken vecka? :)

• mamiama
    corran skrev 2016-07-13 11:07:51 följande:

Är bara i v 4+4 än så länge, inte så mycket symptom. Hade ömma bröst några dagar runt bim men det har försvunnit. Lite lite molvärk ibland och halsbränna annars könner jag inget.

Är i 4+3 idag å känner precis som du, ibland ömmar det till i brösten å det kommer små enstaka menssmärt-kramper... Jag tycker denna tiden är hemsk... Kan inte berätta för någon, är konstant orolig att det ska gå fel. Det är det enda som finns i skallen!

Har fått tid för vul om lite mindre än 4 veckor, är då i v 9, eeeevigheter dit ju!!!
  • CamillaMarie
    corran skrev 2016-07-13 11:07:51 följande:

Har som förra gången ihållande huvudvärk och lite stickningar/molvärk, men annars inget. Är i vecka 4+0 så är ju väldigt tidigt än :)
  • corran
    mamiama skrev 2016-07-13 16:10:18 följande:

Är i 4+3 idag å känner precis som du, ibland ömmar det till i brösten å det kommer små enstaka menssmärt-kramper... Jag tycker denna tiden är hemsk... Kan inte berätta för någon, är konstant orolig att det ska gå fel. Det är det enda som finns i skallen!

Har fått tid för vul om lite mindre än 4 veckor, är då i v 9, eeeevigheter dit ju!!!

Ja det går inte att tänka bort den där oron :( evighet till v 9 ja.. huva.

Ska ocksp försöka gå till ett vul, men man brukar behöva brq anledning. Annara får man betala själv 1000 spänn.
  • corran
    CamillaMarie skrev 2016-07-13 16:14:20 följande:

Har som förra gången ihållande huvudvärk och lite stickningar/molvärk, men annars inget. Är i vecka 4+0 så är ju väldigt tidigt än :)

Verkar va många som inte känner så spec mycket nu. Säkert lugnt och normalt :)
  • ellami

Jag är också kvar här, håller mig från fb ett tag iallafall. Också bf 17 mars. Känner inte heller mycket, ibland typ lite småillamående på morgonen innan jag äter och nån sur uppstötning då och då men det är också allt.

Corran: i min förra grav gjorde jag vul två gånger hos privat gyn, kostar som ett vanligt besök 350 kr, fick det andra gratis eftersom det går på högkostnadsskydd. Kan du inte testa ringa nåt sånt, vanlig privat gynmottagning? Själv ska jag få vul i v 9 på specmvc men det är en lång väntan.. Tidigare går inte eftersom vi ska resa bort.

• mamiama

Jag har inte hittat någon privat klinik här i närheten som gör vul innan vecka 8. Å då kostar det mellan 500-1200 kr!! Men jag hade gjort det med om jag nu inte redan fått detta planerade.

Sen ska jag göra kub med och då måste man ju veta exakt längd på graviditet...

Annars kan man fejka att man har JÄTTEONT å åka in till gyn akuten, sjukt men jag tycker det e galet att man ska gå ovetandes fram till v 18(!)

• corran
    ellami skrev 2016-07-13 18:54:42 följande:

Jag är också kvar här, håller mig från fb ett tag iallafall. Också bf 17 mars. Känner inte heller mycket, ibland typ lite småillamående på morgonen innan jag äter och nån sur uppstötning då och då men det är också allt.

Corran: i min förra grav gjorde jag vul två gånger hos privat gyn, kostar som ett vanligt besök 350 kr, fick det andra gratis eftersom det går på högkostnadsskydd. Kan du inte testa ringa nåt sånt, vanlig privat gynmottagning? Själv ska jag få vul i v 9 på specmvc men det är en lång väntan.. Tidigare går inte eftersom vi ska resa bort.

Har inte kollat upp privat gyn men kanske får göra det :) tack för tips!
  • FlikkanM

Hoppar gärna med här :)

Plussade idag och har BF 26/3 om allt går som det ska :) Har en 3 årig dotter här hemma som var oplanerad men väldigt mycket välkommen. Denna gång hade vi planerat att skaffa en till. Så mycket analyserande men så roligt, overkligt och överlyckligt besked som kom idag på Stickan :)

Svar på tråden BF mars 2017