• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • trixy

Hej alla glada!

För att gå med i facebookgruppen skriver ni till Tjillevippen framöver och inte mig!

Ha det fint :)

• IlonaK

Hej alla ????

Grattis till er!Ska bli kul att följas åt. Har inte varit på familjeliv sedan jag väntade mitt första barn 2006. Jag plussade igår och detta blir vårt tredje barn. Bf 9.3 v. 5+2 ????

• Knyttet

Här är en till som nyss plussat. Andra barnet och vi var inte alls beredda på detta plusset då första barnet lät vänta på sig.

• mamiama

Hej!

Jag plussade i förrgår svagt svagt på bim -5 (!) men idag var det lite starkare, har vart nästan helt säker i en vecka nu få jag känner min kropp bra efter 4 grav.

Enligt mens är bf 18 mars!

Jag är 35 år och har 5 barn.

Ska få ett tidigt ul då mina sista två är tvillingar. Så nu ska jag vänta tålmodigt i ca 2 veckor... Jag som e såååå bra på det här med att vänta!

• Knyttet
    mamiama skrev 2016-07-09 21:50:43 följande:

Hej!

Jag plussade i förrgår svagt svagt på bim -5 (!) men idag var det lite starkare, har vart nästan helt säker i en vecka nu få jag känner min kropp bra efter 4 grav.

Enligt mens är bf 18 mars!

Jag är 35 år och har 5 barn.

Ska få ett tidigt ul då mina sista två är tvillingar. Så nu ska jag vänta tålmodigt i ca 2 veckor... Jag som e såååå bra på det här med att vänta!

Att vänta är ju det svåra! Ska du få ett tidigt UL pga att det kan vara tvillingar igen? :)

Jag kommer förmodligen få göra ett tidigt ul/vul också. Jag har en dotter som är 18 månader och har bara hunnit få en mens efter förlossningen, och jag testade negativt dag 28 (vilket i normala fall skulle varit bim), negativt dag 35 och sedan positiv dag 48 (onsdag förra veckan). Så det går inte riktigt att fastställa BF med hjälp av räkna från sista mensen, jag har inte en aning om när jag hade Äl :S

På onsdag ska jag träffa BM för hälsosamtal och då sulle vi prata om ul/vul. :)
  • mamiama
    Knyttet skrev 2016-07-09 22:04:46 följande:

Att vänta är ju det svåra! Ska du få ett tidigt UL pga att det kan vara tvillingar igen? :)

Jag kommer förmodligen få göra ett tidigt ul/vul också. Jag har en dotter som är 18 månader och har bara hunnit få en mens efter förlossningen, och jag testade negativt dag 28 (vilket i normala fall skulle varit bim), negativt dag 35 och sedan positiv dag 48 (onsdag förra veckan). Så det går inte riktigt att fastställa BF med hjälp av räkna från sista mensen, jag har inte en aning om när jag hade Äl :S

På onsdag ska jag träffa BM för hälsosamtal och då sulle vi prata om ul/vul. :)

Ja, det är större risk för flerbörd nu iom det och min ålder.

Det låter både jobbigt och spännande på samma gång, du kan ju vara längre fram i graviditeten då!
  • Missvitamin

Hej!

Hoppar gärna in här. Plussade i torsdags och väntar barn nr 2.

Skulle gärna vara med i fb gruppen.

• MaddeEng

Hej !! Kul att fler är gravida ! Jag plussa igår och är i vecka 4+2 :) är första barnet så känns inte som det stämmer och att jag bara inbillar mig !! Många har sagt att jag inte ska ropa ja ännu eftersom chansen finns till missfall men tänker händer det så var det menat samt att det är en av 3 graviditeter som slutar i missfall så ska inte stressa upp mig när det är större chans att det går hem och jag blir mamma 2017 ;) mitt test igår

• Smurfmamman

Hoppar in här jag oxå! Plussade i onsdags, är i v5+1 med bf 10/3. Har en son sen innan, och bor i sthlm trakten :)

Fick ett ma i februari, så vi hoppas nu att det här tar sig! Jag ska kräva tidigt ultraljud då jag fått komplikationer vid en abort 2015 och vid ma 2016. Måste isf kräva skrapning på en gång, och inte invänta att kroppen stöter ut något eller ta tabletter

Jag är gärna med i facebookgruppen, då jag skickar ett pm!.

• Nillabfmars

Jag pulsade idag! Mensen var tre dagar försenad. Tagit två test innan dess som var negativa men nånstans så kände jag ändå att jag skulle ta en tredje! Om allt nu går som det ska så blir detta första barnet. Det är egentligen inte planerat, jag och sambon har inte försökt. Men pratat öppet om att båda vill ha barn =) Som nån annan har skrivit så känns det så overkligt!

Är ju bara v 4+2 så allt kan ju hända ... men tänker ändå positivt!

Svar på tråden BF mars 2017