• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Toss4

Grattis till alla plus. Jag fick mitt förra veckan,! Det här med den stora missfallsrisken i tidig graviditet är ju en stort orosmoment för många. Klart man oroar sig,men kan dela med mig av ett citat en vän la upp på instagram

"Ta alltid ut lycka i förskott.Det värsta som kan hända är att du är glad i onödan"

• äppelskrutt27

Hej!
    Jag hoppar med här, fick mitt första lite svaga, men ändå tydliga, plus imorse. Herregud vilken känsla!

Allt känns ju lite osäkert fortfarande, men håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Enligt appen är BF 23/3-17 <3

• Liv82
    Toss4 skrev 2016-07-11 08:08:44 följande:

Grattis till alla plus. Jag fick mitt förra veckan,! Det här med den stora missfallsrisken i tidig graviditet är ju en stort orosmoment för många. Klart man oroar sig,men kan dela med mig av ett citat en vän la upp på instagram

"Ta alltid ut lycka i förskott.Det värsta som kan hända är att du är glad i onödan"

Helt rätt inställning! Det ska jag påminna mig och min sambo om. :)
  • Liv82

Facebookgruppen är väldigt aktiv (och hemlig) så ett tips till alla är att gå med där istället.

• nathaliej97

Jag plussade första gången i lördags. BF 17e mars om jag har tolkat allting rätt, det här blir mitt första barn så är väldigt spänd! (Och orolig..)

(Mailade inatt om att få komma med i gruppen!)

• Knyttet

[quote=76788292][quote-nick]Liv82 skrev 2016-07-11 09:26:44 följande:[/quote-nick]Facebookgruppen är väldigt aktiv (och hemlig) så ett tips till alla är att gå med där istället.[/

Går gärna med i fb-gruppen men har inte blivit insläppt. Är det någon mer man kan skriva till för att bli insläppt? :)

• Knyttet
    mamiama skrev 2016-07-10 09:52:30 följande:

Ja, det är större risk för flerbörd nu iom det och min ålder.

Det låter både jobbigt och spännande på samma gång, du kan ju vara längre fram i graviditeten då!

Ja, men jag tror att jag är i ca5-6. Men skulle ju kunna vara i Max v.8
  • Escapist

Hej!

Hoppar in här jag med då, eftersom det kan vara skönt med några att dela lite tankar med osv.

Jag är 23 år, och jag var nere på MVC idag och fick ett plus! Det är första barnet, och min första graviditet någonsin. Det känns fortfarande overkligt! Men jag och sambon är väldigt glada. Enligt BM så var jag i vecka 5+0. Enligt NC borde min förväntade BF vara 15/3-17.

Det är mycket tankar som snurrar, men jag hoppas verkligen det går hela vägen!

• Knyttet
    Liv82 skrev 2016-07-11 09:26:44 följande:

Facebookgruppen är väldigt aktiv (och hemlig) så ett tips till alla är att gå med där istället.

Oj, blev lite galet med citeringen i förra inlägget. Lägger även du till i FB-gruppen? :)
Svar på tråden BF mars 2017