DevilsDaughter skrev 2016-08-01 16:46:31 följande:
Tycker det är riktigt taskigt att man inte får mer koll när man blöder. Med tredje barnet blödde jag i 6 veckor utan att få det uppkollat. Efter de sex veckorna så slutade jag blöda, visste ju inte då om det fanns ngn graviditet kvar, "krävde" då att få ett på akuten och då fick jag det. Sjukt att man ska behöva ta upp personal på akuten. Såhär i efterhand förstår jag ju att man kunde ha gått privat men hade inte riktigt koll på det då.
Jag fick förfrågan om jag ville göra ett VUL vid inskrivningen, tog kontakt med barnmorskegruppen i göteborg o blev bra mottagen, i början orolig då jag blödigt i 2 veckor och då hade dem inte tid samma vecka utan hon sa att här får du några nr till några gyn mottagninar, jag fick tid samma vecka, berättade om att jag blödigt och är orolig och vill gärna kollas upp, det var aldrig några problem. Ett hjärta slog, blev så chockad och förstod knappt vad det var. Efter besöket ringde jag till barnmorskegruppen, detta var i fredags och fick en nu på torsdag för inskrivning och om jag ville göra ett VUL hos dem också, det kostar en liten slant men jag tackade ja om min man skulle få tid över från jobbet och kan vara med, så han också får lyssna.
Det verkar verkligen vara olika i olika städer/län, tråkigt att man ska behandlas olika, att vissa ska behöva tjata sig fram ett VUL.