• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Minime90

Om du äter mjölkprodukter, tex Yoggi ock mjölk så byt ut dem till laktosfritt, hjälpte för mej :)

jj85 skrev 2016-08-02 16:45:10 följande:

Kan någon snälla tipsa om vad man gör åt sitt illamående? Jag känner att jag inte fixar detta just nu..Det är värst på eftermiddagen/kvällen...Fy alltså..:(..

Jag har inte kräkts en enda gång, önskar nästan det, då hade det kanske känts bättre? Käkar smörgåsrån, dricker MER (jag vet inte det bästa) men de hjälper liiiiiteeee, vet inte vad man ska göra..Om ni har tips så tar jag tacksamt emot. Är i vecka 7+4 ska på torsdag till barnmorskan och träffas för första gången, vill helst slippa ta tabletter..

• ceciliabkbh
    Nathalej skrev 2016-08-01 22:14:01 följande:
    Hur har det gått för er??
    Jadu. Jag blöder fortfarande. Inte alls mkt, känner ingen smärta heller. Har väl blödit nu i lite mer än 20 dagar. Ska ta ett blodprov till imorgon och på torsdag får vi se vad som hänt med hcg-nivåerna.

Tog dock ett gravtest idag och det var MKT starkare denna gång. Läser att det KAN vara ett tecken på utomkveds men jag har ju inte ont :/ :/! Vill bara att dagarna ska gå fort nu :(
  • DevilsDaughter

cecilia> Men har du uttomkveds så borde de ju ha sett något vid äggledaren och inte i livmodern.  För visst hade de sett ngt i livmodern?

jj85: Ät det du blir sugen på och strunta i om det är onyttigt (så länge det inte är skadligt). Prova lite olika vad som kan funka. Sug-godis kanske kan hjälpa, typ werthers original.

• ceciliabkbh
    DevilsDaughter skrev 2016-08-02 21:59:11 följande:

cecilia> Men har du uttomkveds så borde de ju ha sett något vid äggledaren och inte i livmodern.  För visst hade de sett ngt i livmodern?

jj85: Ät det du blir sugen på och strunta i om det är onyttigt (så länge det inte är skadligt). Prova lite olika vad som kan funka. Sug-godis kanske kan hjälpa, typ werthers original.

De har ju inte sett nått alls.. Tror jag.. Han var väldigt svår att förstå då han inte pratade så bra svenska. Men nej han verkade inte kunna se någonting. Men sen sade han att man inte brukar se förns vecka 6+4 typ. Vi sade då att jag var i 5+3 men då sade han aajha men vi kan se.. Så jag fattade inte så mkt ..
  • MissJL

Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

• jj85
    Minime90 skrev 2016-08-02 17:13:16 följande:

Om du äter mjölkprodukter, tex Yoggi ock mjölk så byt ut dem till laktosfritt, hjälpte för mej :)

Tack för tipset. Ska testa det. Åt mycket yoghurt förra veckan men det hjälpte då. Denna vecka äter jag mer kolhydrater för det är de jag fixar men mår så jävla illa. Kräktes för första gången igår. Känns som magsjuka konstant med huvudvärk:( hittar inget som får bort det heller... ska till barnmorskan imorgon för första gången så får hoppas hon kan hjälpa lite på vägen.
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-02 21:59:11 följande:

Tack snälla för tips. Det värsta är att jag knappt vet vad jag är sugen på. Försökte äta pasta carbonara igår men de kom upp efter en timme. Första gången jag Kräktes. Vet inte vad som är värst huvudvärk, att de snurrar el illamåendet haha.. kunde inte ta mig till jobbet idag. Fick säga att jag trodde jag var magsjukan. Hemskt att behöva ljuga men det är för tidigt att berätta för jobbet..Hur mår du själv då?
  • jj85
    MissJL skrev 2016-08-02 22:18:52 följande:

Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

Usher så tråkigt. Själv blödde jag i 2 veckors. Var då utomlands och började blöda min andra vecka och efter jag kom hem. Ringde och fick tid samma vecka och då gick jag in i vecka 7. Fick höra ett hjärta slå. Blev så chockad och började gråta i bilen. Ush för den oron. Får jag fråga vart du bor? Jag började med att ringa till barnmorskegruppem. Det är dit jag ville vara inskriven. Hon i telefon var underbar men sa att de inte har tid samma vecka men gav mig nr till några gynekologer som utför VUL. En av dem svarade och jag fick tid samma vecka. Beskrev hur det gått till och att jag gärna vill veta så man vet om man fått ett MF och kan gå vidare. Det var inga problem. Hoppas du får en tid innan helgen och får svar. Kram ????
  • MissJL
    jj85 skrev 2016-08-03 06:40:10 följande:

Usher så tråkigt. Själv blödde jag i 2 veckors. Var då utomlands och började blöda min andra vecka och efter jag kom hem. Ringde och fick tid samma vecka och då gick jag in i vecka 7. Fick höra ett hjärta slå. Blev så chockad och började gråta i bilen. Ush för den oron. Får jag fråga vart du bor? Jag började med att ringa till barnmorskegruppem. Det är dit jag ville vara inskriven. Hon i telefon var underbar men sa att de inte har tid samma vecka men gav mig nr till några gynekologer som utför VUL. En av dem svarade och jag fick tid samma vecka. Beskrev hur det gått till och att jag gärna vill veta så man vet om man fått ett MF och kan gå vidare. Det var inga problem. Hoppas du får en tid innan helgen och får svar. Kram ????

"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(

Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...

Tack <3 Ska försätta ringa idag!
  • jj85
    MissJL skrev 2016-08-03 08:09:02 följande:

"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(

Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...

Tack <3 Ska försätta ringa idag!

Men fy vilket skit svar du fick. Inte ok alls. Men ring på och se om nån annan mottagning kan ta emot dig. Hon som jag fick prata med sa att de tyvärr kan ge liknande svar som du fick. Alltså det inte är så brådskande eller viktigt.

Man blir så ledsen av att bli bemött på detta sätt. Men stå på dig och ring en blödning kan betyda så olika saker. Hoppas du får svar från någon idag. Stor kram
Svar på tråden BF mars 2017