Regnbågsdröm skrev 2016-08-09 12:45:22 följande:
Du missförstod nog mig lite Jag tycker absolut inte att det är bra med olika läkare varje gång. Verkligen inte. Snarare tvärtom. Jag håller med dig där. Det borde inte vara så. Däremot tror jag det är extremt svårt att lyckas få samma läkare hela tiden. Ni har nog verkligen bara haft tur som har fått det. Eller så är det olika på olika kliniker helt enkelt. Hos oss är det aldrig samma som utför ultraljud som gör äggplock tex. Har gjort tre plock och har haft olika läkare vid varje plock. Har haft samma läkare vid några ultraljud, men har garanterat gått till över 5 olika under våra tre försök. Alla har nog visserligen lärt känna oss där i alla fall under den här tiden Det där med att de skulle hjälpa en mer för att de känner en, det vet jag inte om jag håller med om. Jag har svårt att bli gravid oavsett. Tyvärr finns det nog inget mer en läkare skulle kunna göra för att vi skulle lyckas. Ofrivillig barnlöshet är ju som det är. Klart det är viktigt med bra läkare, men jag tror inte jag har större chans att bli gravid för att jag träffar samma läkare än om jag träffar olika. Faktiskt. Dessutom har vi ju lärt känna alla ändå som sagt
Gällande manliga läkare så förstår jag nog inte det där. Men vi är alla olika, precis som du säger Jag har nog mest svårt att se hur man ska kunna ta sig igenom både IVF-processen och förhoppningsvis en hel graviditet och förlossning utan att gå till en manlig gynekolog.
Ja klinker är olika, ja har som du säger haft det bra. Har haft samma läkare på alla ul/äggplock och insättning så ja e väldigt nöjd. När jag säger att läkare som känner en mer personligt skulle göra mer för en menar ja självklart inte att den kan hjälpa en med en eventuell graviditet för jag anser inte att det ligger i deras händer, däremot menar jag att de är villiga att hjälpa mer på så sätt att de är villiga o lyssna på olika alternativ som kan vara hjälpmedel, tex vissa läkare är väldigt nonchalanta och lyssnar inte på vad man säger tex om man skulle vilja prova sig fram med olika preparat som skulle kunna hjälpa embryot att fästa, men dessa saker vet du säkert mkt väl om att de finns sånna när man kommit in i så lång process som ivf.
Jag förstår inte hur du anser att man inte klarar Sig utan en manlig gyn, jag är 26 och har aldrig varit hos en manlig gyn brukar t.o.m få förfrågan om det är okej med en man o då har ja avböjt och fått en kvinnligt för alla är som sagt inte bekväma med en om man har valet och inte svävar mellan liv lr död så att säga . Så man klarar sig hur bra som helst vetja. Det är inte så stort problem som du målar upp det i att vara, min process har hittills gått hur bra som helst alla gånger på den fronten, och då har ja gjort x antal Gyn undersökningar/laparscopi och allt vad man kan tänka sig.
Aja nu struntar vi detta och hoppas på att det går undan för oss alla här inne denna gång.
Hade ul idag! Processen går segare än sist trots att ja tar samma sprutor med samma styrka. Sist tog d 6 dagar nu är ja inne på en vecka och de va inte tillräckligt mogna för äl sprutan, ska tillbaka på fredag så antar att insättning blir först nästa vecka. Hur går det för dig?