• Filli89

IVF med start i september 2016

loppi skrev 2016-08-25 23:55:59 följande:

Hej igen,

Gick till den äldre tråden för att hitta ER.

Insättning imorgon, har 3 st tre-dagars och min engelska klinik vill sätta in alla. Vet dock mer än väl att det kanske inte är 3 imorgon.

Fick 5 ägg i senaste plocket, som genomfördes med riktigt mycket bedövning att jag somnade och drömde. Åkte sedan i vanlig ordning själv till jobbet (genom helt london i tunnelbanan)och jobbade resten av dagen, vilket kanske inte var skitsmart såhär i efterhand.

Känns scary! Har aldrig haft 3 ägg tillgodo innan. Slutade helt med gluten, för 2 månader sedan, då jag fick höra om en tjej som det funkade för. Oavsett hur det går imorgon kommer jag att fortsätta med det. Ett kvar på 3-packet och sedan vet jag inte om vi går på donations ägg eller adoption.

Loppi,

3-e IVF försöket, 40 år, gift, bor i London

De där med hur många man får tillbaka utomlands är helt sjukt faktist. Fick två på första ET och tre på fet. De ville sätta tillbaka 4 men en klarade inte upptiningen. Graviditet på ET men fick mens samma dag som td (tog blod prov) fet blev inget trots med tre embryo. Jag var livrädd o tänkte va fan, tänkte om alla tree skulle fästa men de hade någon förklaring och jah var desperat. Två år senare sitter på samma båt.
  • Filli89
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-27 13:17:23 följande:

Å vad ledsen jag blir för er skull! Men kan förstå att man i det läget gör allt. Jag skulle också valt att få insättning - det kan ju faktiskt vara ett mirakelembryo! Oavsett så hade det ju räknats som ett försök antar jag, i alla fall så är det plocket som räknar på min klinik. Håller tummarna stenhårt för er och önskar lycka till!! Kram

Är inte varje insättning ett försök?
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 16:09:49 följande:

Olika på olika kliniker. På RMC i Malmö till exempel gills ett plock som ett försök. Oavsett om det blir insättning eller inte.

Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-27 20:31:35 följande:

Jag är på RD 4, en vecka sedan ägget befruktades. Har mest känt massa biverkningar från progesteronet hittills (mensvärk, ont i brösten, trött, fett hår etc), känt mig nyfiken och otålig men ändå lugn på nåt konstigt sätt. Så under dagen idag har jag känt en annan sorts "värk" eller "förnimmelser" drån livmoderområdet, långt ner vid blygdbenet. Kommer och går. Kollade upp vad som skulle hända med embryot idag och det verkar som det ska implantera sig! Vet att vissa kan känna av det, jag verkar ju också vara känslig (kände ju till och med av insättningen) så nu vet jag inte vad jag ska tro. Vill inte hoppas i onödan men det känns lite häftigt.

Hur går det för dig?

Jag har känt när det "fäste" den gången jah fick en tre dagars på rd3 vilket är 6 dagar för embryot. Hade sån mensvärk så jag tror verkligen att vissa känner det, och då var jag visst gravid.

Denna gång vet jag tyvär inte vad som är vad! Känner av mensvärk då o då mest i ryggen, o lite illamående. Men allt kan ju vara för proggisarna. De gångerna de de varit negativt har jag börjat blöda dag 14 efter äp o de är över imorn så vi får se.

Angående blödningen som du fick. Jag fick det på dag 9. En liten, liten blödning och det var nid som jag trodde var mensen då.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-27 23:38:01 följande:

Spännande det du skriver! Igår på rd 3 så hade jag väldigt mkt värk faktiskt och inatt. Sen idag ändrade den karaktär lite. Nu på kvällen har det lugnat ner sig betydligt. Visst är det jobbigt att allt man känner kan vara biverkningar av progesteron?! Jag håller tummarna för dig och att det inte blir nån mens utan istället ett plus :D Själv håller jag tummarna att det inte är en supertidig mens på g, får väl se imorgon.

Jaa, Man vet aldrig var känningarna kommer ifrån. Jag känner mig ogravid iaf Mina bröst ömmar ingenting. Vi fick 8 embryon och av de blev 7 blastisar så de känns lite som en tröst om detta inte funkar. Men vill helst slippa det. Lycka till du med. Tycker det borde vara vår tur nu men men.
  • Filli89
    Tiiffany skrev 2016-08-28 15:16:51 följande:

Min kollega gör i Huddinge och varje insättning är inte ett försök. Äggplocken räknar dem som försök

Konstigt min nära vän gjorde där. Och av någon anledning bestämde de att långtidsodla hennes ända embryo, och då sa de att om den skulle dö så skulle hon få helt nytt färsk försök, hon blev Ju gravid men ändå känns jätte konstigt, orättvist och skumt om det skulle vara olika för olika personer.
  • Filli89
    loppi skrev 2016-08-29 10:22:14 följande:

Känner mig också ogravid. Man får ju så mycket symptom ändå av allt man stoppar i sig.

Är det någon som testar baby aspirin, 75mg, för ökat blodflöde till livmodern? Jag gjorde det den här gången. 

Ja verkligen . Nu är jag inne i panik dagarna då allt som rinner känns som mens. Vågar inte gå på toa o kolla haha men å andra sidan de blir som de blir.

Har aldrig hört talas om baby aspirin. Har du fått de av läkaren lr? Tar lutinus och trombyl o de är blodförtunnande.
  • Filli89
    loppi skrev 2016-08-29 11:42:08 följande:

Jag tar:

Prednisolone 10mg, Utrogestan 600mg (progesteron ampuller), Clexane 40 mg som är blodförtunnande.

Nej, jag läste om baby aspirin, började ta det, kollade med min sjuksköterska och hon sa ta det absolut, men på morgonen om du tar Clexane på kvällen. I England köper man det receptfritt på boots.

Aha okee du gör alltså allt utomlands därav medicinerna. Fick clexane oxå utomlands. Finns de i Sverige då? Baby aspirin alltså?
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-29 12:02:14 följande:

Hoppas hoppas att mensen uteblir! Håller verkligen tummarna för dig :)

Själv gjorde jag ett test imorse för att utesluta att ägglossningssprutan skulle ge utslag. Det blev negativt, möjligen med ett litet spökstreck. Så nu vet jag att om jag får ett starkare streck senare så är det för att jag är gravid :)

Känns rätt så kört precis som mensen är på g in. Idag är dag 14 efter äp så väntar att den kommer idag. Hoppas Du får ditt efterlängtade pluss.
Svar på tråden IVF med start i september 2016