• Filli89

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-08-15 18:52:18 följande:

Grattis till lyckat plock!

Men 10 ägg är väl 10 ägg? Gav de dig inte resultatet av antal ägg och inte antal blåsor? Jag har också haft många tomma blåsor, men alltid fått veta antal ägg när äggplocket är klart. Sen behöver ju inte alla vara mogna.. Kanske är det du menar? Jag har alltid fått ut typ hälften omogna..

Håller tummarna för bra resultat när ni får veta befruktning!

Ja de kanske var 10 ägg då, jag vet faktist inte om hon menade blåsor lr ägg. Hoppas det är ägg hon menar då isf. Nej har inte fått omogna utan två blåsor som vart tomma dvs inget ägg i, Denna gång gör vi icsi på alla oxå så jag hoppas att vi får fler embryo till frysen för sist gjorde vi hälften vanlig och hälften icsi och vi fick en insatt och endast en till frysen resten klarade inte till dag 5 o då fick vi ut 11 ägg.
  • Filli89
    finee skrev 2016-08-15 19:15:55 följande:

Kännet helt samma. Jag har aktivt INTE satt mig in gällande immunförsvaret. Vet att jag inte kommer orka åka till Aten. Men sedan nu en period under sommaren råkade jag ändå googla lite, och fick naturligtvis panik. Ångrar mig! Så nu är det läsförbud gällande immunförsvaret! Är ni också oförklarligt barnlös? Tänker att för min del har det tyvärr spelat roll gällande det här att söka massa information. Eller inte, kanske hade jag gjort samma oavsett..?

Haha det är nog bäst att inte läsa något alls. Jag har funderat på det med Athen och sist nu talade jag med min ivf läkare och hon sa inget av det där är bevisat och att de kändaste forskarna i världen har forskat kring detta, dessutom får de hemskt starka mediciner där borta. Dock finns de hopp gällande intralipiddropp och de har ju som sagt satt igång forskning nere i Falun så de kanske är något o kolla upp. Allt detta är även en ekonomisk fråga. Athen verkar super dyrt o sen om man ska köra privat o har slut på alla sina gratis försök är det ännu dyrare. Men det verkar som vissa har lyckats de är ju ändå flera tusen tjejer i den gruppen men allt verkade för komplicerat för mig så vart inte så insatt.
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-15 20:13:24 följande:

Gick ditt äggplock bra? Mitt gick bra Jsg hade oroat mig för mycket, de var inga problem. Mensvärken efteråt var mer smärtsam :/ konstigt nog hade mina 16 äggblåsor blivit 24 plus ägg i alla. Nu får vi se vad som händer, iaf insättning på onsdag :) grattis till dina ägg <3

Ja det gick bra, har lite mer ont än vad jah minns från sist denna gång. Hur mår du? Känns som det gick över fortare sist med smärtan, är så rädd för ett myom jag har som ställde till det sist när ja va gravid. Oj fick du ut så många gratis, vill inte skrämma dig på något sätt men vill att du ska vara uppmärksam dock, pratade med bm gällande överstimuelring om det fanns en risk att ja kunde få det, och hon sa att det brukar oftast hända de som får ut många ägg. Hoppas inte det är så i ditt fall men var som sagt uppmärksam om smärtan inte släpper osv.

Är så glad för din skull dock är så bra resultat speciellt om alla klarar sig till frysen. När har du insättning?
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-15 22:00:09 följande:

Då är det ägg de menar! Meningslöst att säga blåsor, så tror du kan lita på ägg. Däremot säger de inte efter plock om alla är mogna, det ser de först senare.

Får ni veta befruktning imorgon?

Ja kanske vore bra om det var så många ägg haha. Nej tänkte tar alltihop på torsdag när vi gör insättningen. Föresten hur gör du efter insättningsdagen? Vilar du den dagen för att maximera implantationen lr rör du dig som vanligt?. Jag frågar för när jag gjorde ivf utomlands fick jag ligga kvar en och en halv timma för att embryot skulle "hamna rätt" men här får man gå upp på en gång.
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-16 06:33:08 följande:

Jag har också fått gå upp direkt. Det verkar vara så de gör i Sverige. Sen gå på toa direkt. Första gången blev jag nervös att embryot skulle "åka ut", men de sa att alla är det.. Men det händer inte Så tror inte man ska oroa sig för det. Däremot är jag alltid hemma från jobbet. (Nu visserligen alltid fått insättning på helg och varit ledig redan, men ändå)

Lycka till på torsdag. Ska hålla tummarna. Och förlåt igen om du tog illa upp innan när vi inte riktigt var överens

Aah undrar vf det är så olika, embryot åker ju inte ut för ja lyckades ju vara gravid i 11 v o då gick ja på toa direkt, Men de på klinken sa att vill man ligga kvar får man göra de, man ja är så dum att ja jobbar den dagen direkt efter insättningen.

Ja jag tog illa upp, det var nog sättet du skrev på kanske inte skulle vara lika grovt om man pratade live, de är alltid mer dramatiskt med skrift. Sen är man ju extra känslig under denna process så då vill man nog mest ha stöd, så ja hoppas vi kan stödja varandra i vått o tårt. Det är ingen fara. Jag är som person ingen som ältar stör jag mig på något säger ja de sen är det så gott som bortglömt. <3
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-16 10:56:08 följande:

Jodå de sa att jag kunde vara överstimulerad pga av så många ägg. Över 20 ägg kan man bli överstimulerad i olika grader ;) men hon pratade sedan med en överläkare så allt såg bra ut. Fick hem info om överstimulering plus att jag är medveten så ringer in när jag börjar ana. Tack ändå :) har ont o magen idag o är ibte så tuff. Så hittills inga överdrivna symtom som jag blir rädd för. Nu när jag levererat sååååå många ägg hoppas jag att sambon levererar o befruktar dem oxå, de e jag mest orolig för. Fast han har bra spermier. Detta var vårt första ivf försök o blev inte skrämd. Hur mår du idag?

Okej vad skönt att du fått info gällande det. Hoppas du slipper det, för det låter inge vidare. Haha ja du har VERKLIGEN levererat måste ja säga! Hej dig!! Haha

Hade jätte ont igår, blev nästan orolig för minns inte att ja hade så ont sist. Idag har det släppt lite faktist och hoppas att det blir bättre imorn för då jobbar jag lol. Hur har du mått?
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-16 16:51:13 följande:

Jag har legat i soffan hela dagen med en värmekudde. Kör det ist för Alvedon. Har även gått en kisse runda med hunden ;) bara olustig känsla i magen. Ska jag hosta måste jag vara dubbelvikt. Men glad att jag ibte jobbar idag, förskollärare ;) hoppas det mesta magont försvinner för i morgon ska de in igen med ett embryo. Är ibte så sugen på att de ska grejas där nere nu. Tycker även lutinusen är jobbig. Skönt att du ör på bättringsvägen då kan du nog jobba i morgon.

Ja igår var det som värst tyckte jag, gjorde hemskt ont fast inte på ett "jag behöver värktablett sätt" men typ kramper o svårt att hosta osv. Idag känns det bättre som att men smärtan finns där någonstans. Hoppas det är ännu bättre imorn då för ja jobbar 5 dagar på raken sen. Ja har inte känt av lutinus rinna ut ens som de brukar göra. Bra att Du påminde mg ska ta den nu!
  • Filli89

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

• Filli89

Tack tjejer. Kommer gå bra för alla här inne hoppas jag. Nu är det vååår tur!! <3

• Filli89
    Lee*** skrev 2016-08-17 11:39:33 följande:

Hej,

Jag hoppar också in här, hoppas det är ok.:) Har föjt er rätt länge en del av er, o beklagar att ni inte heller har fått era efterlängtade mirakel.

Jag sätter igång med tredje ivf i slutet av aug, kort behandling.

Första gången tog det sig inte andra gången fick vi missfall i vecka 12, var en väldigt jobbig tid efteråt.

Mina känslor pendlar o ena sida så tror jag att detta kommer gå och att det är vår tur nu men o andra sidan är jag rädd att inte ens få positivt på Stickan eller att det slutar som förra gången.

Men hoppet är det sista som sviker en för om det är det skulle jag inte gå igenom allt detta.

Lycka till för er som har påbörjat o ni som börjar snart :)

Kram

Hej och välkommen ! Klart du får vara med.

Dina rädslor är precis som mina. MF i v11 kändes som ett slag i ansiktet, när man tror att man är över mål linjen o så snubblar man rätt som det är. Så nu är ja rädd för att de varken blir något eller som du säger att de slutar lika illa som sist. Hoppas denna gång blir bättre för oss alla här inne.

En fråga om du vill svara då da. När du fick MF i v12 var fostret dött innan lr skedde det samma vecka? För mg kändes v11 väldigt sent och då fick jag MF på akuten direkt efter ett ul som visade hjärtslag, o då var fostret ändå "väl utvecklat" med fingrar o tår, ögon o allt sånt såg ja ju i fostersäcken. Hur var det för dig? Du behöver inte svara om du inte vill återuppleva känslan.
Svar på tråden IVF med start i september 2016