• Filli89

IVF med start i september 2016

Akira Öken skrev 2016-10-25 13:17:43 följande:

Tack för pepp hörrni! Jag läste här innan jag åkte imorse och det gjorde att det kändes lite bättre.

Jag är ledsen och besviken. Äggen hade redan lossnat och det fanns bara ett kvar. Händer tydligen inte ofta, tyckte läkaren sa ca 3-5 på över 1000. Klart vi hoppas på det ägg som ändå finns, men chansen minskar ju i lämföelse med om det funnits 10.

Neeej vad tråkigt. Är så ledsen för din skull Måste ha blivit jätte besviken. Men jah undrar ska de försöka befrukta de ägget då lr? Kan vara toppen ägg som leder till graviditet men tänker om d inte gör de har man förlorat hela försöket trots Att man kunnat göra om försöket o få fler till frysen? Hur som hoppas ja på de bästa <3
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-10-25 21:39:06 följande:

Har inte trott mkt på mitt embryo denna gången. Har tjuvtestat några dagar, mest för att bekräfta att det är negativt. Orkade inte testa imorse. Kom hem och var kissnödig, tänkte jaja, kan likagärna testa.

Skrattar åt mig själv för att jag är så knäpp och tycker mig se ett streck efter nån minut, sådär om man tittar lite i ögonvrån. Sväljer skrattet när kag ser att det faktiskt ÄR ett streck.... jättesvagt, men ett streck!!!! 12 dagar efter befruktning. Sen började jag storböla, och nu känns allting helt overkligt.

Kommer nog ta ett par dagar för det att sjunka in. Jag är gravid!!! :D

Gratttiiiis sååå glad för din skull!!! <3
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-26 12:07:14 följande:

Snart börjar IVF 6... Börjar tappa hoppet helt.

Ge inte upp, och tappa absolut inte hoppet. Denna graviditet är även mitt 6 insättning, vet ju inte om de går vägen men det finns hopp.

Har du nån gång provat akupunktur ? Gjorde d sist till detta försök faktist.
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-10-28 15:55:00 följande:
    Ja så förklarade vår läkare också det :) Måste ha varit ett fint ägg <3 Förresten har du funderat något på fosterdiagnostik? Finns ju kub el nipt men är nervös att göra kub då jag läst att det kan ge falskt positiv sannolikhet pga ivfen..
    Kub ger falsk vid ET inte vid fet vad jag har läst, så om du gjort ET brukar vissa inte ens vilja göra kub på grund av att det kan visa fel. Vid fet är det ingen skillnad.
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-10-28 16:47:46 följande:
    Vi gjorde ET och icsi på ägget. Läste att båda de kan visa falska höga siffror. Hur går dina tankar filli89?
    Aah precis. Det stämmer! Jag gjorde fet så de kommer inte påverka. Däremot tror ja inte ja kommer göra kub test men är inte säker ännu. Själv då? När har du ul ? Lr du kanske redan har haft den redan?
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-10-29 09:51:41 följande:
    Okej :) Vilken vecka är du i nu?

Svårt att veta hur man ska göra. Jag har ju ett kontrollbehov i botten så kommer nog inte kunna låta bli. Funderar på att göra ultraljudet i kuben men strunta i blodprovet och istället ta blodprovet i nipt. Det kostar 7000 men det får det vara värt <3

Har haft vul på ivf kliniken i v 8+1. Nu är jag i vecka 10+3. Inskrivning på mvc på tisdag. Ska prata lite med BM då.
    åååh vad skönt, Du har kommit en bit. Jag är bara i v7 snart o tiden går så sakta, dessutom är jag orolig runt v10-11 för de var där det gick som det gick sist. Ännu är allt sånt irrelevant för mig, ja tänker att ja ska ta en dag i taget. vad dyrt det låter 7000? Och vad är nipt ens?
  • Filli89
    typjag skrev 2016-10-30 14:51:34 följande:

Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...

Jah fick en blödning förra gången på rd9. Som var äl +14 tror jag. En liten blödning vid tillfället av mensen. Vet dock inte om de var nid lr så. Ja kände fästningen i rd3 vilket motsvarar dag 6 då embryot var odlat tre dagar.

Denna gång kände jag inget fick tillbaka en fryst blastocyst fick pluss på rd6, hoppas på att de håller hela vägen. Tänk på att man inte måste känns något. Har fått pluss tre gånger varav ett MF och ett kemiskt graviditet och nu denna gång. "kände" bara en gång av 3 som en mensvärk så ja antar att det var då, men man känner som sagt inte alltid. Hoppas det går bra. När har du td?
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-11-01 23:48:22 följande:
    Då ses vi på fb då :) Jag tror det kommer kännas overkligt länge och jag vet att jag inte kommer kunna glädja mig helt förrän förlossningen varit ärligt talat. Tyvärr är oron så stor. Kan nog lätt bli så med folk som gjort ivf :/

Lycka till med allt, snart kommer det synas mer på dig också :)
    Vad heter gruppen? Och är den stängd vill ju inte att folk ser att ja är mer där. Har inte berättar för någon.
  • Filli89

Hittar dessvärre inte stajlish nånstans när ja försöker hitta. Om du ser detta (stajlish) pma gärna.

Svar på tråden IVF med start i september 2016