• Filli89

IVF med start i september 2016

Tatami skrev 2016-08-22 11:19:12 följande:

Tänker på er som gör ÄP idag och hoppas att det gått bra!

Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.

En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?

När jag gjorde ivf utomlands sa läkaren gällande lutinus att inte gå på toaletten direkt efter man satt i den, och att även försöka ligga ner en stund efter att man satt in den om man kan. Fast de är inte alltid man kan ligga efter man satt in den men undvik toabesök direkt efter för att vara på säkra sidan.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-22 13:42:11 följande:

Tack! 3 av 6 ägg hade befruktats, och 2 ägg delat sig ok efter två dagar. Ska sätta tillbaka imorgon dag 3, så jag får reda på imorgon om något överlevt natten.... Jag frågade om det gick att frysa nåt av dem om både skulle vara ok, men de sa att de bara frös blastocyster så det måste odlas mer först. Fryser man inte vanliga embryon också, nån som vet?

Vissa klinker verkar frysa 2.3 dagars men andra fryser endast blastocyster tyvär så de kan kännas lite surt. Det kommer nog gå bra hur som. samma embryo som fäster som blasto skulle förmodligen även fästa som 3 dagars.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-22 14:22:55 följande:

Ja det måste jag säga känns väldigt tråkigt :( Men men, det viktigaste är ju att något av embryona överlever till imorgon, jag hoppas på det. De sa att de inte kunde lova nåt (såklart) och att de likagärna kunde klara sig som inte. Känns ju inte jättehoppfullt. Men det kanske är jag som är negativ nu, tycker det har strulat så mkt.

Försök att inte vara så hård mot dig själv gällande det du inte kan kontrollera. Du har gjort det du kan, resten ligger inte i dina händer. Så nu är det bara o vänta o se hur det blir. Det hjälper ens psyke att försöka vara positiv även om det alltid inte är det lättaste med detta vi går igenom. Kommer gå bra oroa dig inte. <3
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-23 09:25:30 följande:

De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)

Vad kul grattis!! Snart är vi ett par ruvare ändå!
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-23 15:27:09 följande:

Tack! Känns väldigt spännande :) Det gick bra, förutom en grej de sa som bara påverkar framtida försök och som jag inte orkar bry mig om just nu. Nu är det vänta som gäller! Och så progesteron tre gånger om dagen. Skulle du sätta tillbaka imorgon?

Nej okej. Morgondagens problem får man ta då. Nu fokuserar vi på denna gång och försöker vara positiva. Vi får tänka att vi är gravida till motsatsen bevisats haha.

Nej jag hade insättning i lördags på en femdagars blasto ET. Så är på rd3 idag.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-23 17:38:00 följande:

Ja lite så jag känner. Men åh, då har du ju kommit en bit, vad spännande!!!

Ja hahah känns som dagarna kryper fram tyvär trots att jag jobbar en hel del o försöker fokusera på annat. Jag känner en hel del mensvärk men ja kan inte avgöra om det är av lutinus lr vad det är, återstår att se! Dock när ja gjorde ostimulerad fet o tog lutinus kände ja inget av de! Hur känner du nu efter insättningen.
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-24 00:46:08 följande:

Idag var första dagen jag kunde röra mig ordentligt efter äggplocket och jag var fortfarande öm när de höll på att trycka med ultraljud precis över äggstockarna. Så fick lite ont igen efter. Sen kände jag samma sekund de satte in embryot att det krampade liksom och frågade om det, och då sa de att det kan hända, just för att det "kommer in nåt". Resten av dagen har jag känt kramper som vanlig mensvärk, annars helt vanligt :) Och så är det spännande förstås!

Ja kände oxå den lilla värken vid insättningen,det lixom stack till men hon sa de kan göra ont när hon kommer in i tappen med katetern. Har känt mensvärk men vet inte om de är av lutinus dock.
  • Filli89
    Tiiffany skrev 2016-08-24 11:34:36 följande:

En fråga till er som börjat med IVF redan. När ni fick er kallelse, var dagen för tiden väldigt långt fram? 

Hej min remiss skickades november, fick hem

Kallelsen i december, det var julstängt i mellan så vi fick tid mitten på januari. Behandlingen började dock mensen efter för ja hade precis haft min mens så de måste oxå matcha så vi började i februari trots allt.

Har du fått kallelse ännu? Det är mkt väntande tyvär man väntar alltid på något under denna process. Varse sig det är utredning, remiss, starta med själva behandlingen, äggplock, ruvartiden. Ja du mkt mkt väntande. så man måste ha tålamod.
  • Filli89
    Sops skrev 2016-08-24 16:07:39 följande:

Nu kom mensen tillslut! Håller bara tummarna för att jag inte får omslag på ägglossningstestet en söndag eller måndag som förra månaden. Inte får jag komma på något ul innan för att förhindra det heller :/

Ja förstår inte vf de inte stimulerar med ovitrielle åt dig? Måste ju vara jobbigt att inte kunna styra det.
  • Filli89
    Sops skrev 2016-08-26 15:15:12 följande:

Ringde tillbaka till kliniken och de ordnade ett UL innan nästa helg! Så nu borde det lösa sig och jag slipper ägglossning på fel dag

Okej vad skönt! Lycka till.
Svar på tråden IVF med start i september 2016