• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • varkamptillettplus

Igår var vi på fjärde besöket och det blev precis som jag trodde, ivf.

Vi var där kl 8 för maken skulle lämna nytt spermaprov och då passade

jag på att lämna nytt sköldkörtelprov.

Vi hade besöket kl 10 och då fick vi träffa en läkare och hon sa att makens spermaprov

var lite sämre än förra gången så de blir ivf.

Hon frågade när jag skulle ha mens m.m så när jag får mens påbörjar vi ivf 

så vi har fått massa papper m.m. Jag fick provsticka mig.

Är helt paff att vi kunde börja på en gång, känns helt ok.

Vi ska som sagt börja med ivf så fort jag får mensen, ska
    ha mens mellan 26-31 augusti någon gång.

• Filli89

Hej tjejer. Idag var jag på kontroll. 7 ägg på ena och 4 på den andra precis som sist verkar det som. ja har äp på måndag sen vet de inte om de ska Odla 2,3,5 dagar så insättning vet jah inte, läkaren var även snäll o skrev ut trombyl åt mig så blev glad för det faktist för Hon sa finns inget bevisat men att de inte skadar att testa. Hur går det för alla andra är det någon mer som påbörjat de hela lr är de flesta i september?

• Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-08-12 23:27:38 följande:

Hej tjejer. Idag var jag på kontroll. 7 ägg på ena och 4 på den andra precis som sist verkar det som. ja har äp på måndag sen vet de inte om de ska Odla 2,3,5 dagar så insättning vet jah inte, läkaren var även snäll o skrev ut trombyl åt mig så blev glad för det faktist för Hon sa finns inget bevisat men att de inte skadar att testa. Hur går det för alla andra är det någon mer som påbörjat de hela lr är de flesta i september?

Härligt att de snart är ÄP, även om det inte är så trevligt direkt. Det är ju mest skönt när det är över och man kan börja hoppas!

Bestämmer de odlingen på måndag? Har de möjlighet till insättning även på helgen? Det har de på min klinik, vilket jag tycker känns tryggt.

Startar med spray 24/8 och blodprov 7/9. Så mitt ÄP blir troligen runt 20/9.
  • vinterbebis12

Spännande! Varför vill du ha trombyl?
  • Regnbågsdröm
    Tiiffany skrev 2016-08-13 09:20:16 följande:

Gör ÄP jätteont?

Såklart olika hur man upplever det. Men nej, det ska inte göra ont. Du får stark smärtlindring. Jag sa aj en gång vid mitt första plock och då fick jag bara mer morfin. Oroa dig inte, för de allra flesta är det ingen fara
  • miamarina84

Jag kör oxå äggplock på måndag (vårt första försök). På onsdag igen kommer vi tillbaka för insättning av ett två dagars. Lycka till för er :) vad ska du ha trombyl till?
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-08-13 00:28:35 följande:

Härligt att de snart är ÄP, även om det inte är så trevligt direkt. Det är ju mest skönt när det är över och man kan börja hoppas!

Bestämmer de odlingen på måndag? Har de möjlighet till insättning även på helgen? Det har de på min klinik, vilket jag tycker känns tryggt.

Startar med spray 24/8 och blodprov 7/9. Så mitt ÄP blir troligen runt 20/9.

Ja det är skönt att det hela snart är "över" sen kommer den hemska ruvningen haha. De bestämmer odlingen på måndag ja för o se om det finns tillräckligt med embryo som lever vidare för att våga odla till dag fem, isf blir insättning senast dag fredag. Vår klinken har inte öppet på helger df brukar de säga att tisdagar inte är en bra dag att börja sprutorna på.

Vad skönt att det börjar närma sig för alla snart. Hoppas hoppas denna gång. Föresten kör de bara långa protokollet på er klinken lr?
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2016-08-13 00:29:57 följande:

Spännande! Varför vill du ha trombyl?

Haha under mina år av Härjeri bl.a här på FL så har jag läst om många som fått det för att motverka MF, de får de även i Athen och massa andra starka mediciner även när de gäller imunförsvaret. Så eftersom ja fått två MF bad jag om att få testa det, kanske är det så att mitt blod koagulerar fort i livmodern. Hursomhelst så tyckte hon att de inte skadar att testa och de va skönt för de är inte alla som är villiga o testa.
Svar på tråden IVF med start i september 2016