IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Det stod inte i min bipacksedel utan det står under instruktion från sköterskan
Okej. Det står det inte i min bipacksedeln i alla fall.
Ja alltså fick inte tag i klinken för det är ju helg och det är stängt. Känner inte till någon journr heller. De är ju som sagt bättre för sent än för tidigt för läste på fass att sprutorna har två timmars marginal.
Gällande tempen på sprutan så har ja den i kylen på jobbet, denna gång under resen så hade ja den i en påse med is så den biten är ingen fara. Däremot tycker ja ovitrielle är ganska skum för efter man spurtat in allt från 0-250 ml så finns de en del kvar i sprutan o de känns som man gjort fel.
Haha inget o göra åt tjejer. Har iaf lämnat meddelande på klinken får se hur de går.
Ja alltså fick inte tag i klinken för det är ju helg och det är stängt. Känner inte till någon journr heller. De är ju som sagt bättre för sent än för tidigt för läste på fass att sprutorna har två timmars marginal.
Gällande tempen på sprutan så har ja den i kylen på jobbet, denna gång under resen så hade ja den i en påse med is så den biten är ingen fara. Däremot tycker ja ovitrielle är ganska skum för efter man spurtat in allt från 0-250 ml så finns de en del kvar i sprutan o de känns som man gjort fel.
Haha inget o göra åt tjejer. Har iaf lämnat meddelande på klinken får se hur de går.
Det stod inte i min bipacksedel utan det står under instruktion från sköterskan
Du ska absolut inte ha den i en påse med is! Då blir den ju för kall! Jag fick kasta min spruta och få nytt recept när jag haft EN grad för kallt i min kyl. EN grad.
Men det är ju bra att ni verkar ta det så oerhört lugnt. Jag hade ringt jouren direkt. Klart ni har ett journummer. Du kan väl googla? Du får ursäkta mig, men vissas nonchalans provocerar mig något oerhört. Om du tagit sprutan på fel tid så måste du ju meddela din klinik. Du kan inte bara förvänta Dig att de ska ha tid för dig senare. Det är fler som ska ha äggplock samma dag.
Jag har aldrig påstått att du har gjort någonting med flit. Vem skulle göra det? Det tror jag definitivt inte. Jag tycker mest att din "det löser sig"-attityd är provocerande.
Det jag skriver till dig är verkligen ingen "attack". Jag tycker bara du ska ringa ett journummer så de får veta att ni gjort fel. Hur menar du annars att ni ska göra? Komma er planerade tid och berätta det då? Det ordnar sig säkert tidsmässigt oavsett, men jag personligen tycker det är fult att inte meddela det innan. Särskilt eftersom de flesta kliniker nog har max antal plock planerade varje dag den här tiden.